Kada pasirodė pirmasis Lietuvoje automobilis? Dokumentai papasakoja, kad 1896 m., praėjus vos 10 metų nuo pirmųjų K. Benco ir G. Daimlerio savaeigių ekipažų pasirodymo, 2-osios kelių distancijos, aptarnavusios kelią Ryga— Šiauliai—Tauragė, reikmėms nuperkamas prancūziškas ,,Panhard et Levasseur" markės lengvasis automobilis. Jis buvo pasirinktas neatsitiktinai — ką tik, 1895 m., toks pav. automobilis laimėjo lenktynes Paryžius—Bordo—Paryžius, įveikdamas 1150 km ilgio trasą per 48 valandas ir 47 minutes! Kaip jau minėta, tai buvo pirmasis klasikinės komponuotės ir antrasis (pc K. Benco ,,Vlktorljos") didesne serija gamintas automobilis. Jo važiuoklė dar buvo karietos tipo — medinis rėmas iš stačiakampių tašelių, apkaustytas metaline juosta, elipsinės priekinių ir pusiau elipsinės užpakalinių ratų lingės, mediniai, priekyje mažesni (31,5 colių skersmens), užpakalyje didesni (42 colių) ratai su lietos gumos padangomis. Priekyje buvo įrengtas 2 cilindrų V formos keturtaktis 1344 cm3 darbinio tūrio variklis (Lietuvoje važinėjusio šio automobilio variklis išvystydavo 4,5 AG galingumą, esant 800 aps/min), gamintas pagal G. Daimlerio licenciją. Uždegimo sistemos būta ne elektrinės, o sukaitinimo vamzdeliais – išorinis degiklis juos įkaitindavo, o į degimo kamerą įsikišę įkaitę vamzdelių galai padegdavo degųjį mišinį. Įsiurbimo vožtuvas atsidarydavo automatiškai įsiurbimo takto pradžioje, o išmetimo vožtuvą atidarinėjo kėliklis, judinamas ekscentrinio disko. Variklis buvo tepamas taškymu ir lašelinėmis tepalinėmis. Radiatoriaus variklis neturėjo ir siurblys aušinimo vandenį varinėjo iš vamzdžių išlankstytu gyvatuku. Varikliui paleisti priekyje iš po kapoto kyšojo nenuimama rankena. Prie variklio buvo pritvirtinta kūginė sankaba su odiniais frikciniais antdėklais. Atskirai nuo sankabos įrengta atvira 4 laipsnių krumpliaratinė pavarų dėžė su perstumiamais krumpliaračių blokais buvo sujungta viename korpuse su pagrindine pavara (su diferencialu). Toliau sukimo momentai nuo pagrindinės pavaros pusašių grandinėmis buvo perduodamas į užpakalinius ratus. Automobilis turėjo dvejus stabdžius - juostinio tipo kojinį, kuris veikė transmisiją (dešinį pusašį) ir rankinį, kuris svirčių sistema prispausdavo stabdžių kaladėles prie užpakalinių ratų padangų. Vairo konstrukcija - įprasta tam automobilio periodui: vairuotojas valdė automobilį...
Šį darbą sudaro 7911 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!