Referatai

Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai

9.4   (3 atsiliepimai)
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 1 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 2 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 3 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 4 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 5 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 6 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 7 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 8 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 9 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 10 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 11 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 12 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 13 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 14 puslapis
Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai 15 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 ATSKIRŲ TRANSPORTO RŪŠIŲ PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI Krovinių vežimo logistikos referatas Vilnius, 2006 I. ĮVADAS Referatas tema “Atskirų transporto rūšių privalumai ir trūkumai” apims trumpą transporto charakteristiką, kadangi autoriaus nuomone kalbėti apie atskiras transporto rūšis neatskleidus paties transporto esmės netikslinga, nes tai mažintų temos esmės suvokimą. Taip pat trumpu transporto kaip ūkio šakos apibūdinimu siekta pabrėžti referato temos aktualumą šiuo metu. Sekanti darbo dalis susidės iš transporto rūšių įvardijimo bei atskirų transporto rūšių analizės, konkrečiai pabrėžiant atskirus jų privalumas ir trūkumas. Dėl referato temos pobūdžio referato pabaigoje vietoje išvadų pateikiama lentelė, apibendrinanti dėstomojoje referato dalyje išdėstyta informaciją. II. Dėstomoji dalis 1. TRANSPORTAS Transportas - tai materialios gamybos sritis, vykdanti žmonių ir krovinių pervežimus. Visuomeninės gamybos struktūroje transportas priskiriamas materialių paslaugų gamybos sektoriui. Būdamas svarbia ūkio šaka, transporto paslaugomis naudojasi visos kitos ūkio šakos, gaminančios tam tikrą produkciją Didelė logistikos operacijų dalis esant materialiems srautams nuo pirminio žaliavos šaltinio iki galutinio produkcijos vartotojo įgyvendinama įvairių transporto priemonių pagalba. Transportas yra ekonominės veiklos dalis, kuri susijusi su žmonių poreikių tenkinimu keičiant geografinę žmonių ar produktų padėtį. Jis gali pristatyti krovinius į tokias vietas, kur vartotojai gali panaudoti juos efektyviau. Tokiu būdu transporto paskirtis yra gamybos ir vartojimo sektorių sujungimas, todėl tam turi būti sukuriamos atitinkamos priemonės, kad būtų pasiektas ekonomikos aktyvumo augimas. Transportas sudaro sąlygas nacionalinės ir tarptautinės rinkos kūrimui. Jo reikšmė ypatingai išauga esant rinkos ekonomikai, nes, viena vertus, nuo jo priklauso įmonės veiklos efektyvumas ir tuo pačiu jos gyvybingumas, nes tik konkurencinga bendrovė pajėgi išsilaikyti laisvoje rinkoje ir atnešti jos savininkui pelną. Kita vertus, ir pačios rinkos, pasireiškiančios kaip keitimasis prekėmis ir paslaugomis, egzistavimas yra tiesiogiai priklausomas nuo transporto. Dėl šių priežasčių transportas yra viena svarbiausių rinkos infrastruktūros dalių. 2 . Pagrindinės transporto rūšys Keleivių ir krovinių pervežimas galimas tik egzistuojant transporto priemonėms, kurios ir atlieka transportavimo procedūrą. Todėl analizuojant transportą kaip ūkio šaką neįmanoma apsieiti be transporto priemonių charakteristikos pateikimo. Kiekviena transporto priemonė pasižymi savo ypatybėmis, tačiau visas jas galima sugrupuoti atsižvelgiant į jų naudojamų “kelių” pobūdį. Remiantis šiuo skirstymo kriterijumi yra išskiriamos šios pagrindinės transporto rūšys: 1. Kelių(automobilių) transportas; 2. Geležinkelių transportas; 3. Jūrų transportas; 4. Vidaus vandenų transportas; 5. Oro transportas; 6. Vamzdynų transportas. Kiekviena iš šių transporto rūšių konkrečioje transporto sistemoje atlieka tam tikrą funkciją atsižvelgiant į savo technines bei ekonomines ypatybes, "pervežimo galią", geografinę ir istorinę išsivystymo specifiką. Geležinkelių transportas labiausiai efektyvus vežant didelės apimties krovinius vidutiniais ir tolimais reisais esant dideliai krovinių srautų koncentracijai. Kelių transportas - paprastai naudojamas pervežant nedideliais atstumais, garantuoja vežimų reguliarumą bei galimybę tiekti nedidelius produkcijos kiekius. Dažniausiai naudojamos šios kelių transporto priemonės: kombi tipo automobiliai, lengvieji sunkvežimiai ir sunkvežimiai. Jūrų transportas - Lietuvoje naudojamas tik išoriniams, eksporto/importo pervežimams. Šiuo būdu kroviniai gali būti gabenami reisiniais (plaukioja pagal nustatytą maršrutą) arba nereisiniais (esant individualiems klientų užsakymams) laivais. Savo ruožtu vidaus vandenų transportas - skirtas transportuoti didelius krovinius vandeniu nacionaliniu masteliu atsižvelgiant į vidaus vandenų kelių specifiką. Oro transportas - plačiai taikomas keleivių vežime, tuo tarpu kalbant apie krovinius, dėl savo specifikos naudojamas nedidele apimtimi, brangiems arba/ir greitai gendantiems kroviniams transportuoti dideliais atstumais. Labiausiai nuo visų įvardintų transporto rūšių skiriasi vamzdynų transportas, nes tai siauras transportavimo būdas, skirtas specialioms žaliavoms, tokioms kaip dujos arba nafta, gabenti. Išanalizuokime kiekvieną iš minėtų transporto rūšių detaliau ir išsiaiškinkim pagrindinius jų privalumus ir trūkumus viena kitos atžvilgiu. 2.1. KELIŲ TRANSPORTAS Tai viena iš transporto rūšių, vykdančių vežimus sausuma. Tam paprastai naudojamos aukščiau minėtos transporto priemonės, kurios juda tam specialiai sukurtais keliais. Iš visų transporto priemonių rūšių kelių transporto priemonės labiausiai tinka vežimams trumpais atstumais. Esminis šios rūšies požymis yra didelis manevringumas, kuris leidžia atlikti vežimus dangos neturinčiais keliais, sunkiai privažiuojamu reljefu, gabenti krovinius be tarpinių įkrovimo/iškrovimo darbų ir taip pristatyti siuntinį "nuo durų iki durų" - t.y. iš gamybos punkto tiesiogiai į vartojimo punktą. Esant tarptautiniams vežimams kelių transportas pervežimo grandinėje dažnai yra pirma ir paskutinė priemonė kroviniams pristatyti, taip, pavyzdžiui, krovinis iš gamintojo pristatomas iki geležinkelio arba jūrų uosto, perkraunamas ir atlikus pervežimą šiomis transporto rūšimis jau kitoje teritorijoje vėl įkraunamas į kelių transporto priemonę, kuri pristato prekes gavėjui. Be manevringumo kelių transportas taip pat pasižymi pakankamai dideliu lankstumu, todėl esant būtinybei nėra sudėtinga greitai pakeisti konkrečią transporto priemonę arba gabenamą produktą. Taip pat labai svarbus kelių transporto bruožas yra pakankamai didelis greitis, kuris nusileidžia tik brangiausiai transporto rūšiai - oro transportui. Dėl šių priežasčių ši rūšis atrodo patraukli daugelyje atveju ir todėl yra plačiai naudojama. Jos pagalba vykdomi trumpieji vežimai, krovinių vežimai iki geležinkelių arba uostų, kelių transportas yra pagrindinė priemonė gaminiams patekti į vartojimo punktus. Nesant kitų sausumos transporto priemonių, kelių transportas naudojamas ir tolimiems vežimams atlikti. Šiuo atveju privalumu laikytini ir paprastai kiek švelnesni reikalavimai įpakavimui. Vertinant šios transporto rūšies privalumas, negalima neatsižvelgti ir į jos trūkumus, kurie dažnai nulemia kitos rūšies pasirinkimą tam tikram gabenimui atlikti. Pagrindiniu šios transporto rūšies trūkumu dažnai įvardijamos - didelės transportavimo išlaidos, kurios yra nulemtos nedidelės krovinių apimties. Todėl transporto rūšys, galinčios vienu metu transportuoti didesnius krovinius ir dėl to susidarančios mažesnės išlaidos, dažnai nulemia kitos transporto rūšies pasirinkimą. Lyginant su kitomis transporto rūšimis, automobilių aptarnavimo išlaidos yra pakankamai didesnės. Prasta kelių būklė taip pat gali nulemti, kad transportavimui į tokias teritorijas, kuriose silpnai išvystyta kelių infrastruktūra esant kitai alternatyvai, pasirenkama kitokia transporto rūšis. Tačiau tam tikrais atvejais kelių transporto laiko sąnaudos (atstumai) yra mažesni už geležinkelių tiek, kad kainų skirtumas padengiamas pristatymo operatyvumu, todėl pasitaiko atvejų, kad renkantis tarp šių dviejų transporto rūšių laiko faktorius nulemia kelių transporto pasirinkimą Kaip pabrėžia doc. dr. R.P.Minalga - kelių transportas gali tenkinti tokius užsakovo poreikius: • optimalus greitis ir iš esmės nedidelė transporto rizika (tiesioginis pristatymas/apsieinama be sandėliavimo); • visapusis regiono aptarnavimas (siuntinių surinkimas, pristatymas); • galimybė pasirinkti transporto priemonę, atitinkančią krovinio pobūdį; • esant tolimiems vežimams galimybė pasinaudoti Hucke - pack sistemą, kuri yra pakankamai nebrangi. Atsižvelgiant į savo specifiką bei kitų transporto rūšių privalumus - kelių transportas geriausiai tinka tam tikro regiono arba šalies vidaus transportavimo poreikiams tenkinti. 2.2.GELEŽINKELIŲ TRANSPORTAS Prie transporto rūšių, vykdančių pervežimus sausuma taip pat priskiriamas ir geležinkelių transportas. Esminiai šios transporto rūšies bruožai nulemia tai, kad ji yra viena iš pagrindinių tolimojo pervežimo rūšių. Geležinkelių transportu galima vežti įvairaus pobūdžio ir apimties krovinius, o atsižvelgiant į šios transporto rūšies ekonomiškumą, jai dažnai teikiama pirmenybė prieš brangesnius transportavimo būdus (pvz., kelių ir oro transportas). Techniniai bei ekonominiai šios rūšies privalumai, platus geležinkelių tinklas, leidžiantis atlikti vežimus įvairiais maršrutais ir atstumais dažnai teikia jai pirmenybę prieš kitas transporto rūšis. Geležinkelių transporto išskirtinumą nulemia šios rūšies nepriklausomumas nuo oro sąlygų, nes geležinkelio statybos galimos iš esmės visur, o geležinkelių transporto eismui neturi įtakos sezoniškumas. Geležinkelių transporto priemonių judėjimo nepriklausomumas nuo oro sąlygų garantuoja jos reguliarumą, kas yra labai svarbu esant intensyviam krovinių judėjimui. Pakankamai reti gedimai taip pat liudija ir apie šios rūšies patikimumą Be šių pliusų, geležinkelių transportas yra pakankamai greita transporto rūšis, galinti gabenti didelės masės krovinius, nepriklausomai nuo jų ypatybių ir specifikos - todėl ir pasižymi universalumu (manytina, kad šis bruožas taip pat susijęs su nepriklausomumu nuo oro sąlygų). Prie geležinkelių transporto populiarumo prisideda ir pakankama gausa įvairių vagonų bei iškrovimo ir pakrovimo įrenginių, vadinasi tik esant gerai išplėtotai geležinkelių infrastruktūrai ji gali tenkinti savo klientų poreikius ir konkuruoti su kitaip pervežimų būdais. Natūralu, kad geležinkelių transportas negali pasigirti dideliu lankstumu, kaip pavyzdžiui kelių transportas, nes jis yra visiškai priklausomas nuo geležinkelių atšakų tinklo. Šis bruožas paprastai įvardijamas kaip vienas pagrindinių geležinkelių transporto trūkumu, tačiau šios spragos gali būti iš dalies užpildomas tam tikromis papildomomis priemonėmis, (pvz., šalutinių atšakų sukūrimas ir pan.). Papildomi geležinkelių transporto trūkumai - ribotas vežėjų skaičius, kartais net vienos įmonės dominavimas (monopolis); menka galimybė pristatyti krovinį į vartojimo punktus, todėl jį dažnai reikia papildyti kitomis transporto priemonėmis. Tačiau pasaulinėje praktikoje neretas atvejis, kai didžiosios įmonės turi savo geležinkelio atšakas, sujungiančias jų gamyklas su magistraliniais keliais, tokiu būdu užtikrinamas nepertraukiamas šio rūšies ryšys su įmone ir išvengiama papildomų kaštų dėl pasinaudojimo papildomomis transporto priemonėmis. Mokslinėje literatūroje pateikiami šie pagrindiniai geležinkelių pranašumai: • iš esmės galima transportuoti bet kokius krovinius, nepriklausomai nuo jų apimties; • gabenimo nepertraukiamumas bei galimybė gabenti ir nedarbo dienomis; • pakankamai saugi transportavimo rūšis, nes išvengiama krovinių kratymo. • mažesnė oro tarša, ypatingai elektrefikuotuose ruožuose, negu kelių transporto. 2.3. JŪRŲ TRANSPORTO PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI Anksčiau jau minėta, kad Lietuvoje jūrų transportas naudojamas tik tarptautiniams pervežimams, nors kitose, didesnėse šalyse gali būti naudojamas ir nacionaliniu masteliu. Vis dėlto ši transporto rūšis populiariausia tarptautiniuose, ypatingai tarpkontinentiniuose, vežimuose. Todėl ir šios transporto rūšies lyginimas su kitomis turėtų būti grindžiamas tarptautiniais masteliais. Tarptautinis gabenimas jūrų transportu yra patrauklus dėl savo techninių ir ekonominių savybių. Ši rūšis pasižymi dideliu įkrovumu, nes jūrų keliai leidžia naudoti didelės apimties transporto priemones, galinčias talpinti įvairiausios apimties krovinius. Jūrų keliai patogus ir tuo, kad judėjimas čia vyksta horizontaliai ir tiesia linija, todėl nėra papildomų energijos išlaidų, įveikiant kelyje pasitaikančias kliūtis. Didelis jūrų transporto našumas garantuoja pakankamai nedideles gabenimo kainas. Be to, patiems jūrų keliams nereikia papildomų išlaidų jiems kurti arba palaikyti jų tinkamą būklę. Kai kurie autoriai taip pat pabrėžia šios transporto rūšies lankstumą prisitaikant prie krovinių srautų. Dėl visų šių savybių jūrų transportas dažnai pasirenkamas gabenant dideliais atstumais masinius krovinius. Visgi įvardinti šios rūšies privalumai nepateikia pilno šios transporto rūšies vaizdo, nes ji yra visiškai priklausoma nuo fizinių, geografinių bei navigacinių sąlygų, - pvz, jūrų kelių užšalimas, audros ir pan. Tinkamam jos eksploatavimui būtina sukurti sudėtingą jūrų uosto infrastruktūrą, turinčią užtikrinti greitą ir patikimą siuntinių krovimą – tai reikalauja didelių investicijų ir atitinkamų geografinių sąlygų egzistavimo. Jūrų transportą ekonomiškiau naudoti esant tolimiems vežimams, kitaip negalima pasinaudoti pagrindiniu šios rūšies privalumu - galimybe eksploatuoti laivus su didele talpa. Nedidelis greitis, griežti įpakavimo reikalavimai neretai įvardinami kaip šios rūšies papildomi trūkumai. 2.4. VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI Vidaus vandenų transportas yra viena seniausių transporto rūšių. Pirmosios žmonių gyvenvietės buvo kuriamos šalia vandens telkinių, vienas iš jų panaudojimo būdų buvo susisiekimo su kitomis gyvenvietėmis ar teritorijomis palaikymas. Judėjimas vidaus vandenimis yra visiškai priklausomas nuo geografinės konkrečios vietovės/teritorijos padėties. Norint atlikti vežimus vidaus vandenų keliais pirmiausia reikia turėti pakankamo gylio vidaus vandenis, taip pat svarbu, kad gylis būtų pakankamai vienodas viso maršruto metu. Todėl nesant atitinkamų geografinių sąlygų arba dirbtinių maršrutų kalbėti apie transportavimą vidaus vandenimis nėra reikšminga. Čia vyrauja žemos transportavimo kainos, tai viena iš pigiausių transportavimo priemonių. Todėl esant atitinkamai infrastruktūrai yra patrauklus gabenimo būdas. Esant dideliems vidaus vandenų keliams, juose galima eksploatuoti dideles vidaus vandenų transporto priemones ir tuo pačia vežti įvairios apimtis krovinius. Priklausomumas nuo geografinės padėties gali pasireikšti nevienodu vidaus vandenų ilgiu, upių vagos formomis, kurios turėdamos daug vingių taip pat stabdo arba lėtina krovinių judėjimą, žymiai ilgesniu transportavimo maršrutu, reikalaujančių papildomų laiko sąnaudų. Problemų gabenant vidaus vandenimis taip pat gali atsirasti ir dėl šios rūšies priklausomybės nuo kitų transporto rūšių, kurių pagalba kroviniai pasiekia vidaus vandenų transporto priemones, galimybės pasiekti vidaus vandenų transporto priemones. Dar vienas neigiamas aspektas laikomas - mažas judėjimo greitis, kas esant aktyviai rinkai skatina rinktis greitesnes transporto priemones, nepaisant didesnių su tuo susijusių kaštų. 2.5. ORO TRANSPORTAS Oro erdvė virš žemės sausumos ir vandens teritorijų yra taip pat naudojama žmonijos poreikiams tenkinti, iš kurių vienas pagrindinių yra keleivių ir krovinių vežimas oro transporto priemonių pagalba. Tai jauniausias transportavimo būdas, tačiau sparčiai besivystantis ir užimantis vis didesnę rinkos dalį. Pagrindiniai jo privalumai prieš kitas transporto rūšis yra - didžiausias greitis; pakankamai maža priklausomybė nuo antžeminių technikos priemonių būklės, kurie iš esmės yra sutelkti tik oro uostuose; galimybė nusigauti iki sunkiai pasiekiamų rajonų. Oro transportas krovinių gabenimui naudojamas kur kas mažiau negu kitos transporto rūšys, tačiau jis pakankamai populiarus, ypatingai ekonomiškai išsivysčiusiose valstybėse, keleivių vežime. Krovinių gabenimas oro transportu dažniausiai yra per brangus, nes ši transporto rūšis yra brangiausiai eksploatuojama, todėl jis naudojamas tik specialių krovinių transportavimui, kaip taisyklė tai brangūs kroviniai, kurių transportavimų kaštai, net esant brangiausiam pervežimų tipui, padengiami didele jų pardavimų kaina (tai gali būti kompiuteriai, brangenybės, brangūs rūbai, medikamentai, parfumerija ir kt.). Kadangi tai greičiausias pervežimų būdas jis taip pat naudojamas vertingiems, greitai gendantiems produktams transportuoti, kaip pavyzdžiui šokoladas, egzotiniai tropiniai vaisiai ir pan. Saugumas taip pat neretai išskiriamas kaip šios rūšies privalumas. Jis pasiekiamas tuo, kad oro transporto priemonių judėjimas nedaug priklauso nuo klimato sąlygų, todėl kroviniai praktiškai nėra kratomi. Ne mažesnis oro transporto privalumas yra skrydžių patikimumas, užtikrinamas skrydžių tikslumu, oro transportas veikia tiksliai laikydamasis numatyto grafiko, todėl neretai skrydžiai atliekami minučių tikslumu. Oro transporto priemonių reisų dažnumas - priklauso nuo gabenimo apimčių bei oro uostų išsidėstymo, todėl laikomas pakankamai lanksčia pervežimo rūšimi. Ši rūšis pasižymi ir manevringumu, kadangi naujos oro linijos gali būti sudaromos per trumpą laiko tarpą ir be didesnių išlaidų. Kalbant apie oro transporto maršrutus atkreiptinas dėmesys į tai, kad jie yra trumpesni lyginant su kitais, be to, oro transporto priemonės gali nepertraukiamai judėti ilgais atstumais, toks sustojimų nebuvimas daro juos dar greitesnius. Minėta, kad transportavimo pajėgumas oro transportu nėra didelis, todėl paprastai juo naudojamasi gabenant tokias prekes, kurių svorio vieneto kaina yra pakankamai aukšta, gabenant oru - svoris yra pagrindinis kriterijus. Doc. dr. R.P.Minalga pateikia tokią šios rūšies charakteristiką : • greitas transportavimas dideliais atstumais; • nedidelė krovinių apimtis; • brangiausia transportavimo būdas; • nedidelis tinklo tankis - orientuotas į centrus. Todėl šia rūšimi naudojamasi, jeigu reikia greitai pervežti krovinius dėl jų : • didelės kainos; • specifinių savybių, kurioms gali turėti įtakos per ilgas transportavimas. 2.6.VAMZDYNŲ TRANSPORTAS Tai siauro pritaikomumo transporto rūšis, kurios pagalba transportuojami tik specialūs kroviniai. Vamzdynai skirstomi į skirtus gabenti naftą, dujas ir produktus. Naftos vamzdynai - tai įrenginių kompleksas, skirtas transportuoti naftą arba jos produktus iš gavybos arba gamybos vietų į vartojimo ar paskirstymo punktus. Vamzdynų tinklų plėtra tiesiogiai susijusi su konkrečios žaliavos išgavimo ir perdirbimo išaugimu. Todėl jis naudojamas tam, kad būtų perkelta žaliava iš jos išgavimo arba kaupimo vietos į jos perdirbimo gamyklas arba jo pagalba produktas būtų pateikiamas tiesiogiai vartotojui. Vienu iš pagrindinių šios rūšies privalumu laikytinas jos pigumas esant dideliems transportavimo kiekiams. Taip pat gabenant juo yra užtikrinamas saugus produkto pateikimas gavėjui. Palankiai vertinama ir galimybė tiesti vamzdynus visose prieinamose vietose, paprastai tai daroma mažinant transportavimo atstumą ir taip mažinant laiko sąnaudas. Didžioji transportavimo proceso dalis yra automatizuota, taip yra pasiekiamas pakankamai aukštas darbo našumas bei mažinami kaštai dėl nedidelio aptarnaujančio personalo skaičiaus. Pozityviai vertinami ir transportavimo proceso nepertraukiamumas bei nepriklausomumas nuo oro sąlygų. Lyginant jį su kitais būdais, čia galimas tik skysčių, dujų ir emulsijos transportavimas, todėl tai įvardijama pagrindiniu jo trūkumu. Transporto rūšių privalumų ir trūkumų lentelė (vietoje išvadų) Transporto rūšis Privalumai Trūkumai Geležinkelių transportas Patikimumas ir pakankamai didelis pristatymo greitis; nepriklausomumas nuo oro sąlygų; reguliarumas ir tikslus gabenimų grafikas galimybė vežti įvairaus pobūdžio bei apimties krovinius ribotas lankstumas: papildomos atšakos, kelių transporto prijungimas; Vidaus vandenų transportas galimybė gabenti didelės apimties krovinius; galimybė naudoti dideles transporto priemones; nedidelės išlaidos organizuojant gabenimus; ribotas uostų tinklas ir prieplaukos būtinybė; nedideli greičiai; sezoniškumas; kelių ilgumas dėl vidaus vandenų kelių vingiavimo; gilių skirtumai trukdo gabenti didelės masės krovinius; Kelių transportas Didelis manevringumas; pakankamai didelis greitis; pervežimų racionalumas esant vežimams bet kokiais atstumais; galimybė nustatyti lankstų grafiką, atitinkantį klientų poreikius; galimybe tiesti kelius esant įvairiam geografiniam išsidėstymui; Pakankamai brangus transportiravimo būdas; nedidelis darbo našumas; nedidelė gabenimo apimtis; priklausomybė nuo oro ir eismo sąlygų; tikslaus gabenimo grafiko nebuvimas; iškrovimo būtinybė; galimybė, kad bus pavogta transporto priemonė ir krovinis Jūrų transportas galimybė naudoti natūralius jūrų kelius tolimiems tranportavimams atlikti; galimybė gabenti jūrų keliais didelio svorio krovinius; didelis pakrovimo tūris ir plotas; galimybė vežti krovinius specialiais laivais brangių uosto įrenginių būtinybė; priklausomybė nuo oro sąlygų; didelės išlaidos pirmiesiems ir paskutiniams pervežimams atlikti; maršrutų ribotumas; Vamzdynų transportas galimybė visur tiesti vamzdynus; galimybė tiekti didelės apimties krovinius; nedidelės transportavimo išlaidos; mažas aptarnaujančio personalo skaičius; nepriklausomybė nuo klimato sąlygų; tiekimo nepertraukiamumas; patikimumas bei minimalus aplinkos teršimas; didelės investicijos; siauras pritaikomumas; Oro transportas didelis greitis; trumpesnis oro kelių ilgis; galimybė ilgai judėti be sustojimo; patikimumas ir nebūvimas specialių reikalavimų dėl krovinio įpakavimo; Dideli kaštai; priklausomybė nuo oro sąlygų; Išskiriami 6 veiksniai, lemiantys transporto rūšies pasirinkimą: • pristatymo laikas (trukmė); • dažnumas; • grafiko laikymosi patikimumas; • galimybė pervežti įvairius krovinius; • galimybė pristatyti krovinį į bet kurią vietą; • gabenimo kaina. Veiksniai, lemiantys transporto priemonės pasirinkimą pristatymo laikas dažnumas grafiko laikymosi patikimumas galimybė pervežti įvairius krovinius galimybė pristatyti krovinį į bet kurią vietą gabenimo kaina geležinkeliai 3 4 3 2 2 3 vandens 4 5 4 1 4 1 kelių 2 2 2 3 1 4 vamzdynų 5 1 1 5 5 2 oro 1 3 5 4 3 5 Apibendrinimas. Pateikus visų pagrindinių transporto rūšių charakteristikas aiškiai matyti, kad nei vienos iš jų negalima išskirti kaip visai atvejais geriausios ar patogiausios, o darytina išvada, kad kiekviena iš rūšių turi savų privalumų ir trūkumų bei atlieka savo funkcijas pervežimo procese. Literatūros sąrašas: 1. Minalga R., Krovinių gabenimas tarptautiniais keliais – tarptautinė logistika. L – kla “Pačiolis”, Vilnius, 1997; 2. Minalga R. Tarptautinė logistika. L – kla “Homo liber”, Vilnius, 2004; 3.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2771 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
15 psl., (2771 ž.)
Darbo duomenys
  • Transporto ir logistikos referatas
  • 15 psl., (2771 ž.)
  • Word failas 95 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt