Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai

Įvadas. Auklėjimo prasmė bei ypatumai. Pedagogo auklėjamosios įtakos reikšmė. Saviaukla. Asmenybės pozicijos keitimas. Auklėjimo principai. Auklėjimo kompleksiškumas.
2 atsiliepimai
Apimtis
16 puslapių
Kategorija
Pedagogikos referatas
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 1 puslapis
1 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 2 puslapis
2 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 3 puslapis
3 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 4 puslapis
4 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 5 puslapis
5 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 6 puslapis
6 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 7 puslapis
7 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 8 puslapis
8 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 9 puslapis
9 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 10 puslapis
10 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 11 puslapis
11 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 12 puslapis
12 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 13 puslapis
13 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 14 puslapis
14 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 15 puslapis
15 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 16 puslapis
16 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 17 puslapis
17 puslapis
Auklėjamosios veiklos vertinimo aspektai 18 puslapis
18 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Kad auklėjimas yra būtinas, nurodo žmogaus prigimtis. Apie ją įvairiai kalbama. Vieni sako, kad ji esanti biologinė, kiti – socialinė, treti – laisva, vėl kiti – gera, bloga, nei gera, nei bloga, bet turinti daug užuomazgų daryti gera ar bloga. Tai kraštutinės pažiūros, nebent paskutinioji teisingai įžvelgia neutralią gėrio ar blogio atžvilgiu žmogaus prigimtį. Vis dėlto I. Kantas sako: "Žmogui duotos tik gėrio užuomazgos".Kokia žmogaus prigimtis, lengva suvokti stebint vos gimusį kūdikį. Jis bejėgis, silpnas, jautrus aplinkos dirginimams, bet spontaniškas ir aktyvus bei reaktyvus verksmu, šypsniu, judesiais. Kitų gyvūnų naujagimiai bemat sutvirtėja, žmogaus vaikui reikia bent 16–20 metų aktyvios pagalbos, kol jis tampa savarankiškas. Auklėjimas ir yra ta pagalba, pasireiškianti pirmiausia globa, maitinimu, priežiūra, kad vaikas išliktų gyvas, tvirtėtų jo kūnas ir santykiai su aplinka.Žmogus gimsta atsinešdamas taip pat vidinių duomenų, kuriuose glūdi būsimos saviraiškos pradmenys: temperamento, gabumų bei intelekto, kalbos, emocijų. Šių pradmenų išsiskleidimas priklauso nuo vaiko aktyvios sąveikos su žmonių ir daiktų aplinka. Bet kaip su ja sąveikauti, jis nežino ir nemoka. Štai čia ir būtinas auklėjimas.Dažnai pasitenkinama paprastu auklėjimo esmės nusakymu: ji esanti žmogaus dorinimas. Tai tiesa. Tik kyla klausimas, kokie tie doros santykiai, kas juos reguliuoja. Gal šio klausimo išsiaiškinimas padės atskleisti esmę?Žmogaus santykiai su aplinka atsiranda iš jo aktyviosios ir spontaniškosios prigimties. Aplinka per pojūčius veikia jo psichiką, gebančių aplinkos poveikius priimti, vertinti, į juos atsakyti. Iš kur toji psichikos galia? Į šį klausimą vieni atsako teiginiu, kad tokia labai išsivysčiusios materijos (smegenų) prigimtis – pasižymėti psichika, t. y. galia reaguoti, reakcijas valdyti pagal išgyvenamus poreikius ir norus. Tačiau žmogus gali reaguoti, veikti prieš savo poreikius ir norus. Kas tada valdo psichines reakcijas? Matyt, psichiniai išgyvenimai ir jų sukelti veiksmai valdomi bei reguliuojami dar kitos jėgos, ne vien poreikių, kylančių iš jausmų, ne vien noro, kylančio iš laisvos valios. Taip, ta jėga yra intelektas, jo galia priimti sprendimus vienaip ar kitaip veikti. Vadinasi, intelektas turi galią rinktis. Pasirinkimas įmanomas, jei turimas kriterijus, pagal kurį matuojamas pasirinkimo vertingumas. Kas tas kriterijus? Matyt, tai, ką žmogus laiko vertingiausia. O tai yra vertybė. Iš kur ji? Iš žmogaus patirties, atsirandančios dėl jo nuolatinės sąveikos su žmonių ir daiktų aplinka. Joje pažįstama, kas vertinga, kas nevertinga. Tik vėliau suvokiama, kas kitiems vertinga ar žalinga. Ne vien asmeninė patirtis lemia vertybes. Jų daug teikia žmonija, mokslo, meno veikėjai. Bet nekintamų vertybių nepajėgia teikti žmonijos istorija, nes ji nuolat kintanti. Amžinąsias vertybes siūlo šaltiniai, kurie nekinta. Tai – antiistoriniai dalykai, kreipiantys žvilgsnį į amžinybę. Vadinasi, santykius reguliuoja vertybes.Pasirinkti vertybes nėra paprasta. Kyla vertybės kriterijaus vertingumo problema. Ar tai, ką renkuosi, vertinga? Koks kriterijaus vertingumo matas? Jei kriterijaus vertingumo matas visada yra biologinis ar materialinis, tai žmogus rinksis biologines, materialines vertybes ir tokiu pasirinkimu mažai skirsis nuo gyvulio. Jeigu šias vertybes laikys tik priemone aukštesnėms vertybėms rinktis, jis iš esmės skirsis nuo gyvulio. Gyvulys neperžengia biologinių vertybių rato, nesuvokia priemonės ir tikslo prasmės.Minėtos prielaidos leidžia suprasti, kad auklėjimas – sudėtinga veikla, nes reikia pradėti susiorientuoti vertybių gausoje, jas išsirinkti pagal žmogiškai vertingesnius kriterijus, juos įsisąmoninti ir jais vadovautis sprendžiant gyvenimo klausimus.Auklėjimas yra pagalba ir vadovavimas žmogui santykiauti su aplinka pagal vertingesnius kriterijus arba gyventi pagal aukščiausias vertybes. ...

Literatūros šaltiniai 7
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 0 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Auklejamosios veiklos vertinimo aspektai.doc (23.78 KB)

Kiti mokslo darbai

Atvejo analizė: mokinio asmenybės pažinimas ir įvertinimas
Atvejo analizė: mokinio asmenybės pažinimas ir įvertinimas
  • Analizės »
  • Pedagogikos analizė

Praktinis darbas: Pirminiai duomenys; Aplinkos faktoriai; Procedūros, kuriomis naudotasi įvertinant vaiką; Stebėj...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
BiFrost mokykla
BiFrost mokykla
  • Analizės »
  • Pedagogikos analizė

Darbas su 1998 m. balandžio mėnesio 24 dieną "Dialoge" skelbtu straipsniu "Atvirėjantis, atviresnis, at...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Children's literature
Children's literature
  • Analizės »
  • Pedagogikos analizė

Darbas anglų kalba. Vaikų literatūra. Introduction. Children's literature as a part of culture. Purpose of children's l...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Dž.G. Orme
Dž.G. Orme "Būdingi šeimos – globėjos bruožai bei globotinių elgesio ir jausmų pasaulio problemos"
  • Analizės »
  • Pedagogikos analizė

Džono G. Orme straipsnio "Būdingi šeimos – globėjos bruožai bei globotinių elgesio ir jausmų pasaulio pr...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Europos sąjungos dokumentų analizė
Europos sąjungos dokumentų analizė
  • Analizės »
  • Pedagogikos analizė

2001 m. Mokymosi visą gyvenimą memorandumas. Dokumento analizė. 2004 m. Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategi...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti