Patikimų modelių kūrimas labai reikšmingas tiriant visuomenės plėtrą, jos grandžių bei pavienių darinių raidą.
Tačiau laiko ir jėgų rimtiems mokslo tiriamiesiems darbams trūkumas – ne vienintelė Lietuvos ekonomikos mokslų kokybinės plėtros nebuvimo priežastis [2]. Viena iš kliūčių tokiai plėtrai yra vis dar vyraujantis šalies ekonomistų tarpe silpnokas arba nepilnas kertinių šiuolaikinės ekonomikos atramų, jos “trijų banginių” – mikroekonomikos, makroekonomikos ir ekonometrijos, pažinimas.
Tačiau sparčiai tobulėjant šiuolaikinei skaičiavimo technikai, ekonometrijos mokslas turi tendencijas sparčiai vystytis ir vis plačiau naudojamas ekonominių procesų valdyme.
Šio darbo tikslas – aptarti ekonometrikos metodų taikymą ekonomikoje ir vadyboje. Aptariama, kad pagal kai kuriuos požymius, pavyzdžiui, augimo pobūdį ir tempus, jie yra labai panašūs ir gali būti veikiami tų pačių dėsningumų, galbūt net tų pačių priežasčių. Tai reiškia, kad jie gali būti tiriami pasitelkiant tuos pačius ar panašius matematinius modelius. [3]
Kad būtų galima lengviau įsivaizduoti ekonometrijos pritaikymą ekonomikoje, pateikiamas ekonometrijos projektas “Reklamos įtaka prekės kainai”.
Trečiame šio darbo skyriuje kalbama apie programinį paketą “STATISTIKA” ir apie jo pritaikymo galimybes analizuojant įvairius ekonominius rodiklius.
Šio darbo praktinėje dalyje apskaičiuotos laiko eilutės prognozės naudojant programų paketą “Statistika” bei rankiniu būdu. Atliekant šiuos skaičiavimus duomenys paimti iš laboratorinių dabų užduoties Nr. 30.
1. EKONOMETRIJOS PROJEKTO PAVYZDYS: REKLAMOS ĮTAKA PREKĖS PAKLAUSAI
Problemos formulavimas [5]
1996 metais į rinką buvo įvesti nauji "Zepter" gaminami indai. Pusę metų firma vykdė aktyvią reklaminę kompaniją. Vėliau, išpopuliarinusi prekę, firma sumažino reklamos išlaidas iki minimumo. Ji tik pastoviai reklamuodavosi specializuotuose leidiniuose, skirtuose restoranams ir kavinėms, taip pat kelis kartus į mėnesį jos skelbimas būdavo spausdinamas didžiausiuose šalies dienraščiuose. Esant tokioms išlaidoms reklamai, firmos mėnesinė apyvarta buvo pastovi, apie 75-80 tūkst. litų. 1998 metais buvo pradėtas tyrimas, norint išsiaiškinti, ar verta vesti aktyvesnę reklaminę kampaniją bei daugiau investuoti į reklamą. Tyrimo metu buvo kelis kartus padidintas reklamos specializuotuose leidiniuose kiekis bei dažniau reklamuojamasi dienraščiuose. Nuo naujų reklamos būdų kol kas buvo susilaikyta. 15 mėnesių buvo...
Šį darbą sudaro 4169 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!