Darbo tikslas – atlikti elektroninės komercijos ypatumų analizę.
1. Išanalizuoti elektroninės komercijos sampratą ir rūšis.
2. Išanalizuoti elektroninės prekybos sampratą ir ypatumus.
3. Palyginti elektroninės komercijos ir elektroninės prekybos sąvokas.
„Elektroninės komercijos“ sąvoka Lietuvoje asocijuojasi su mažmenine elektronine prekyba, tačiau elektroninė komercija nėra vien tik elektroninė prekyba. Žodis „komercija“ reiškia, kad jai būdingi visi įprastos (senosios) komercijos bruožai ir savybės. Elektroninė komercija – tai verslo organizavimo modelis, kurio pagrindinė savybė – racionalus informacijos panaudojimas.
Elektroninė komercija gali apimti mažmeninę ir didmeninę prekybą, paslaugų sferą ir netgi gamybą. E–komercija apima visas santykių, susijusių su tarptautinių ir nacionalinių sandorių sudarymu elektroniniu būdu, rūšis: pirkimą, pardavimą, tiekimą, užsakymus, reklamą, konsultavimą, įvairius susitarimus bei dalykinio bendradarbiavimo formas.
„Elektroninė komercija siūlo kompleksinį prekių ir paslaugų pirkimo–pardavimo aptarnavimą.“3 Elektroninė komercija apima ne tik prekybos operacijas, tiesiogiai susijusias su prekių ir paslaugų pirkimu–pardavimu, siekiant gauti tiesioginį pelną. Į šią sąvoką įeina ir pelno gavimo palaikymas: pavyzdžiui, prekių ir paslaugų paklausos sukūrimas, aptarnavimo po pardavimo ir klientų aptarnavimo siūlymas (1 pav.), taip pat verslo partnerių bendradarbiavimo palengvinimas.
1 pav. Elektroninės komercijos ciklas4
1 paveiksle išskirtos „minkštos“ ir „kietos“ prekės. Paprastai taip vadinamos trumpalaikio ir ilgalaikio vartojimo prekės. Tačiau čia „minkštos“ prekės – tai prekės, kurios gali būti pristatytos elektronine forma (informacija, programinis aprūpinimas ir pan.), o „kietos“ prekės – visos likusios prekės (daiktinės prekės). Toks įvardinimas atitinka kompiuterinius terminus „software“ (programinė įranga) ir „hardware“ (techninė įranga).
„Elektroninė komercija palengvina įmonės padalinių bendravimą, pagerina ryšius su užsakovais. Kitaip tariant, ji leidžia įveikti laiką ir erdvę.“5 Elektroninė komercija sukurta tradicinės prekybos pagrindu, o elektroninių tinklų naudojimas jai suteikia lankstumo (2 pav.).
2 pav. Elektroninės komercijos sudėtinės dalys6
Operuodama skaitmenine informacija kompiuteriniuose tinkluose, elektroninė komercija siūlo naujas verslo galimybes: pavyzdžiui, palengvina dalykinių grupių bendradarbiavimą skaitmeninės informacijos naudojimo sąskaita. Jeigu tokios grupės yra vienos įmonės padaliniai, tai jos gali keistis informacija, pavyzdžiui, planuojant marketingo strategiją.
Organizacijas, užsiimančias elektroniniu verslu, galima suskirstyti į dvi grupes:
•...
Šį darbą sudaro 3538 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!