Europos Sąjunga. Europos Sąjunga (ES) samprata ir vaidmuo pasaulio valstybių atžvilgiu. ES vykdoma prekybos politika. Europos Sąjungos (ES) rinkos kūrimas. Rinkos samprata, esmė ir funkcijos. ES vidaus rinkos kūrimas. ES bendros rinkos kūrimas ir prekybiniai santykiai su kitais regionais ir valstybėmis. Bendra rinka. Prekybiniai santykiai, jų esmė. Prekybiniai JAV ir Europos Sąjungos (ES) santykiai. Prekybiniai Japonijos ir ES santykiai.Prekybiniai Kinijos ir Indijos santykiai su Europos Sąjunga (ES). Prekybiniai Lotynų Amerikos ir Meksikos santykiai su Europos Sąjunga (ES). Išvados.
|
Kiekviena valstybė siekia integruotis į tarptautinę aplinką. Vienos iš jų tampa Europos Sąjungos (ES) narėmis, kitos buriasi į įvairius aljansus ar kuria reguliarius bendravimo forumus – organizacijas, asociacijas, kontraktus ir pan. Kai kurios valstybės yra labai turtingos, kitos mažiau ar visai neturtingos. Kiekviena valstybė turi savus išteklius, kurie dažniausiai būna labai riboti. Valstybė, norėdama sėkmingai naudoti turimus išteklius, turi rasti efektyviausius ekonominių išteklių paskirstymo būdus ir išspręsti išteklių stygiaus problemą. Prekybininkams iškyla įvairiausių klausimų: kokias prekes ir kurias užsienio valstybes eksportuoti, kokias importuoti žaliavas ir kiti. Visuomenė pati turi nuspręsti kuriuos daiktus jai įsigyti, kuriuos gaminti patiems ar keistis su kitais. "Kadangi visuomenė negali turėti visko, ji privalo nuspręsti, kurias prekes ir paslaugas ji įsigys dabar, kurių įsigijimą atidės tolesnei ateičiai, o kurių – visai atsisakyti" (Martinkus B., Žilinskas V., 2001, p. 151). Galima daryti išvadą, kad rinka ir jos dalyviai yra svarbiausi visos ekonominės veiklos organizavimo ir įgyvendinimo elementai.Europos Sąjunga yra viena pagrindinių veikėjų pasaulio arenoje. Susikūrusi po Antrojo pasaulinio karo ES siekė suvienyti Europos valstybes ir tautas. Tačiau ilgainiui svarbiausiu tikslu tapo poreikis apibrėžti ES santykius su kitomis pasaulio šalimis. "Kaip jos viduje buvo šalinamos prekybos kliūtys, skatinamas skurdesnių regionų vystimasis ir taikus bendradarbiavimas, taip ir santykiuose su kitomis šalimis ir tarptautinėmis organizacijomis yra siekiama, kad kiekvienas vis labiau tarpusavyje sąveikaujančio pasaulio žmogus pajustų atvirų rinkų, ekonominio augimo ir stabilumo teikiamus privalumus. Tuo pačiu ES gina savo teisėtus ekonominius ir komercinius interesus pasaulinėje arenoje" (http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/47/lt.doc).Tikėtina, kad padidinta prekyba pakels pasaulinį vystimąsi. ES manymu, globalizacija gali atnešti ekonominį efektą visiems, apimdama besivystančias šalis. Tuo tikslu ES derasi su partneriais, siekdama atverti kelią prekybai tiek prekėmis, tiek ir paslaugomis.Darbo tikslas: išanalizuoti ES vaidmenį pasaulio rinkoje.Darbo uždaviniai:1. Apibūdinti Europos Sąjungą.2. Išanalizuoti rinkos sampratą, esmę ir funkcijas.3. Apžvelgti ES bendros prekybos politikos kūrimą.4. Susipažinti su ES prekybos politikos nuostatomis.5. Apibūdinti ES prekybinius santykius su kitais pagrindiniais regionais ir valstybėmis.Darbo metodai: mokslinės ir metodinės literatūros analizė, internetiniuose portaluose pateiktų straipsnių analizė. ...
Literatūros šaltiniai | 13 (šaltiniai yra cituojami) |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 4 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Europos Sajunga (ES) - pasaulio rinkos dalyvis.doc (36.3 KB) |
Įvadas. Darbo tikslas - atlikti Lietuvos draudimo įmonių veiklos analizę. Draudimo teoriniai pagrindai. Draudimo esmė...
Įvadas. AB "Pieno žvaigždės" charakteristika. Išorinės ir vidinės aplinkos analizės. Išorinės aplinkos...
Įvadas. Išlaidų – apimties - pelno analizės esmė ir tikslai. Veiklos apimties lūžio taško analizė. Lūžio...
Įžanga. Konkurencijos samprata. Konkurencijos įstatymas. Konkurencijos rūšys. Tobuloji konkurencija. Netobula konkure...
Įvadas. Konkurencingumo ypatumai Europos sąjungoje (ES) ir Japonijoje. Konkurencijos samprata. Konkurencingumas ir jo l...