ĮVADAS Viena iš Europos Sąjungos vykdomų politkų, kuri nėra visiškai Sąjungos kompetencijoje, yra socialinė politika. Šioje srityje Europos Sąjunga negali kategoriškai diktuoti valstybėms, kaip tvarkyti savo socialinius reikalus, tačiau tam tikras gaires Sąjunga nustato. Juk Europos Sąjunga buvo įkurta tam, kad turėtumėme bendrus interesus, o socialinė politika yra vienas iš jų, nors ir daugelyje klausimų priklausoma išimtinai nuo valstybės nacionalinio požiūrio. Nepaisant menkų įgaliojimų, kuriuos turi Europos Sąjungos institucijos veikti socialinės politikos srityje, vis dėlto bendra socialinė politika palyginti sėkmingai plėtojosi [1]. Socialinis reguliavimas tų sričių, kurios yra susijusios su bendrosios rinkos veikimu, t.y. darbo teisė, darbo saugos reikalavimai, socialinės darbuotojų migrantų teisės, lyčių lygiateisiškumas[1], beveik nuo pat Sąjungos įkūrimo buvo laikomi vienais svarbiausių valstybių socialinio progreso faktoriais. Europos Sąjungos institucijos tai pažymi ir valstybėms narėms savo direktyvose. Apie tai, kaip Europos Sąjunga vykdo socialinę politiką bus apžvelgta ir šiame darbe. Pažvelgsiu, kaip vystėsi teisinis socialinės politikos pagrindas, kaip socialinė politika deklaruojama Europos Sąjungos Konstitucijoje, kas yra pagrindiniai šios politikos dalyviai ir kaip Lietuva dalyvauja Europos socialinėje politikoje. 1. EUROPOS SĄJUNGOS SOCIALINĖS POLITIKOS TEISINĖ RAIDA 2004 metais priimtoje Europos Sąjungos (toliau ES) Konstituciją sudaro pusšimtį metų sukaupti teisiniai aktai. Šioje Konstitucijoje atskirą vietą užima ir socialinė ES politika. Tačiau prieš nagrinėjant Konstituciją, pirmiau pažvelgsime, kaip vystėsi Europos Sąjungos socialinė politika nuo pat Sąjungos įkūrimo 6-ame dešimtetyje iki pastarųjų dienų. Europos Sąjungos socialinės politikos raidos etapai Pratęsdama socialinei politikai skirtas nuostatas, įrašytas Europos anglių ir plieno bendrijos sutartyse 1951 metais sutartis dėl Europos bendrijos (toliau EB) steigimo taip pat kaip vieną iš integracijos tikslų numatė gyvenimo ir darbo sąlygų gerinimą [2]. Taigi teisinis socialinės politikos pagrindas užfiksuotas jau 1957 m. kovo 25 d. Romoje pasirašytoje EB steigimo sutartyje: preambulėje teigiama, kad EB nutarė įsteigti „nusprendę bendrais veiksmais, kuriais šalinamos Europą skaldančios kliūtys, užtikrinti savo šalių ekonominę ir socialinę pažangą” [3]. Sutarties 2 straipsnis teigia, kad Bendrija „kelia sau uždavinį visoje Bendrijoje skatinti darnią, subalansuotą ir tolygią ekonominės veiklos plėtrą, aukšto lygio užimtumą ir socialinę apsaugą, moterų ir vyrų lygybę
Šį darbą sudaro 4164 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!