Šiuolaikinis fenomenologinis teksto interpretavimas savo metodines nuostatas gavo iš vokiečių matematiko ir filosofo Edmundo Husserlio (1859-1938) transcendentalinės fenomenologijos. Ji buvo sukurta kaip XX amžiaus universalusis pažinimo metodas, kvestionuojantis modernioje žmogaus sąmonėje sustiprėjusią idealaus ir materialaus, teorinio ir praktinio, objektyvaus ir subjektyvaus pradmenų priešpriešą. Jo filosofiniuose darbuose buvo įtvirtinta mintis, kad vis labiau besispecializuojantis mokslo pasaulis atitolsta nuo konkretaus žmogaus gyvenamojo pasaulio, todėl praranda buvusį savo reikšmingumą ir veda į moderniems laikams būdingą prasmės krizę. Mokslinio pasaulėvaizdžio krizę, kurią sukėlė teorinio pažinimo atitrūkimas nuo gyvenimo praktikos, autoriaus manymu, gali pašalinti tik transcendentaline fenomenologija, sutaikydama idealizmą su materializmu ir sugrąžindama žmogaus pasauliui reikšmingumą. Pats svarbiausias fenomenologijos laimėjimas – kraštutinio subjektyvizmo ir kraštutinio objektyvizmo susiejimas pasaulio arba racionalumo sąvokoje.
Fenomenologija (phainomenon „reiškinys“ + logos „protas“) – tai protu besiremiantis tyrimas, atskleidžiantis fenomenuose arba reiškiniuose glūdinčias esmes. Reiškinys yra viskas, ką suvokiame. Fenomenologija teigia, kad kiekybiniai gamtos mokslų metodai netinka tirti sąmonės prigimčiai dėl dviejų svarbiausių priežasčių: 1) pati sąmonę nėra vienas iš gamtos objektų, 2) esama sąmonės reiškinių, kurių negalima tinkamai tyrinėti keikybiniais eksperimentinio mokslo metodais. Fenomenologija neapsiriboja tirdama tikrai tas tikrenybes, kurios yra objektyvios materialistine ar natūralistine prasme. Ji siūlo praplėsti folosofinio tyrimo sritį, nes fenomenologai iš anksto nenustato, kas yra ar nėra realu – jei pradeda nuo sąmonės turinio, kad ir koks turinys butų, laikydami jį tinkamą medžiagą tyrimui.
Fenomenologijos tisklas yra suspenduoti klausimus, pasisukant į pačios sąmonės turinį – į reiškinius – ir manant, kad foiosofijos uždavinys yra aprašyti reiškinių esmes, išsiaiškinti skirtingus reikšmės lygmenis ir jų savitarpio santykius.
Husserlis teigė, kad objekto suvokimas priklauso nuo subjekto, o patirtis – nuo turimų išankstinių sąvokų. Anot jo, pasaulio patyrimas egzistuoja tik žmogaus sąmonėje, todėl jo neįmanoma pažinti ir svarstyti nepriklausomai nuo jos. Transcendentalinė fenomenologija teigė, kad filosofijos tyrinėjimo obektas yra ne pasaulio objektai, o sąmonės turiniai, todėl ji dar buvo pavadinta „sąmonės mokslu“ arba...
Šį darbą sudaro 1631 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!