Šiuolaikinių traukinių pirmtakai buvo vagonėliai naudojami kasyklose. Pirmieji traukiniai buvo pastatyti XVIa. siekiant palengvinti anglių, geležies rūdos ir akmenų transportavimą iš kasyklų, prekių gabenimą uostuose, sunkių gyvūnų transportavimui. Pirmieji bėgiai buvo papraščiausiai lygegriačiai sudėtos lentos, tačiau ntrukus jie buvo patobulinti geležinėmis juostelėmis. 1767 metais Britai išliejo pirmuosius bėgius, kurie buvo patvaresni aplinkos poveikiui ir devėjimuisi nei geležim apkalta mediena.
Modernūs traukiniai pasirodė XIXa. pradžioje Anglijoje. Traukinių vagonų ratus čia jau jungė metalinės ašys. Daugelis to meto žmonių skirtingai vertino vis populiarėjančią transporto priemonę. Staigus traukinių išpopuliarėjimas prasidėjo 1829 metais. Traukiniai pakeitė arklius, mulus ir kitą primityvią techniką. Vis labiau geležinkelį pamėgo žmonės kaip susisiekimo priemonę.
Lietuvos geležinkelių istorija
Lietuvos geležinkelių istorija nėra tokia garbinga kaip Lietuvos valstybės istorija, tačiau ji neatsiejama ne tik nuo mūsų senosios valstybės, bet ir nuo Rytų ir Vidurio Europos šalių istorijos. Ji turtinga, įdomi, tačiau kartu dramatiška ir prieštaringa. Mums ji svarbi ne tik savo ištakų, savo šaknų pažinimo prasme, bet ir todėl, kad Lietuvos geležinkelių istorija – tai mūsų tautos laisvės ir nelaisvės, jos išsivadavimo istorija.
1851 m. Carinės Rusijos vyriausybė priėmė nutarimą dėl Sankt Pterburgo-Varšuvos geležinkelio tiesimo. Šio geležinkelio atkarpa Daugpilis–Vilnius–Kaunas-Kybartai (Virbalis) buvo pradėta tiesti 1858m.. Netoli Vilniaus buvo atlikti primieji bandymai, žiūrėta, su kokiais netikėtumais teks susidurti tiesiant geležinkelį. 1862 m. kovo 15 d. buvo atidarytas traukinių eismas iš Peterburgo į Vilnių ir iš Vilniaus į Virbalį. Tokia Lietuvos geležinkelio pradžia.
Praėjus dešimtmečiui, 1873 m. geležinkelio linijos Peterburgas-Varšuva bei vėliau pradėta tiesti Lentvaris-Romnai (Ukraina) buvo susietos ir su tuometinės Rusijos vieninteliu neužšąlančiu Liepojos uostu. Kalipėdos uostas, priklausęs įtemptuose santykiuose su carine Rusija buvusiai Prūsijai, liko nuošalyje. Prūsija, turėdeama interesų Rusijos imperijos Vakarų gubernijose, stengėsi ne tik nutiesti Klaipėdos krašte geležinkelius (Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse Klaipėdos krašte buvo 135 km valstybinių bei 120 km privačių 1000 mm siaurųjų geležinkelių), bet ir sujungti juos su Rusijos pusėje buvusiais geležinkeliais....
Šį darbą sudaro 2256 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!