Nėra kitos teorinių svarstymų srities, kuri keltų tiek ginčų, kaip filosofija. Vieni ją laiko vos ne svarbiausiu mokslu, apibendrinančiu visą žmogiškąją patirtį ir nubrėžiančiu kryptis specialiems teoriniams svarstymams. Kiti mano, kad filosofavimui pakanka plepėjimo įgūdžių ir mokėti ginčytis. Tačiau filosofija, net neturėdama pasiekusi visuotinai pripažintų rezultatų nuo antikos laikų išliko iki šių dienų. Egzistuoja įvairios filosofijos šakos. Vieną iš jų šiandien norėčiau aptarti išsamiau – hedonizmą.
• 1. fil. etikos teorija, didžiausiu gėriu ir dorovės matu laikanti malonumą.
Šios etinės pažiūros laikėsi Sokrato mokiniai, perėmę kai kurias sofistų pažiūras. Žymiausi antikos hedonistai – kirėniečiai, o garsiausias jų atstovas – Aristipas. Aristipas iš Kirėnės buvo mokyklos, pavadintos jo gimtinės vardu, pradininkas. Jis buvo Sokrato mokinys, bet daugeliu atžvilgių jis liko ištikimas sofistų doktrinai. Savo doktriną jis sukūrė gana anksti, dar esant gyvam Sokratui. Ir gyveno pagal ją, praktikuodamas hedonizmą. Iš Sokrato ir sofistų Aristipas išmoko: esą praktiniai dalykai yra svarbesni už teorinius. Niekinti žinojimą ir netikėti juo buvo vienodai būdinga ir kirėniečiams, ir kinikams. Pažinimą jie suprato visai kaip Protagoras: žinojimą teikia tik juslės, ir jis yra visiškai santykinis. Be to, tą santykinį žinojimą jie interpretavo dar ir subjektyvistiškai: pažįstame tik savo būsenas, o ne daiktus, sukeliančius tas būsenas. Nuo šios minties natūraliai pereinama prie Aristipo etikos. Žinome tik savo būsenas, o jos būna arba malonios, arba nemalonios, ir tik šios mūsų būsenų savybės skatina mus rinktis vieną iš jų. Ir iš tikrųjų mes visada siekiame tik malonumo, o vengiame nemalonumo. Juk malonumas yra vienintelis gėris, o nemalonumas - vienintelis blogis.
1. Malonumas yra vienintelis gėris. Tai svarbiausia tezė. Ją papildo kita: nemalonumas yra vienintelis blogis.
2. Malonumas kaip vienintelis gėris yra praeinanti būsena, laikina, trunkanti tol, kol veikia jos šaltinis. Toks „dalinis malonumas" yra gyvenimo tikslas, o laimė yra tik tokių dalinių malonumų visuma. „Dalinis malonumas yra geistinas pats savaime, o laimė - ne...
Šį darbą sudaro 1453 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!