IT – pagrįstos kompiuteriais technologijos.
Kompiuteriai, tinklai – materiali infrastruktūra.
• Žmonės-specialistai
• Specialiosios IT
• Uždaviniai
• Funkcijos
• Tvarka
• Taisyklės
Duomenys Informacija Žinios (Išmintis)
Neišreikštoji žinių dalis:
• Patirtis
• Intuicija
• Neaiškiai išreikšti sąryšiai (K. E. Sveiby)
TECHNOLOGIJŲ KLASIFIKACIJA (galiam skirstyti pagal apdorojimo etapus):
Registravimas
ir Perdavimas Pateikimas
įvedimas
Saugojimas Apdorojimas
Technologijos yra projektuojamos, atsižvelgiant į tai, kaip
• Rinks
• Saugos
• Apdoros
• Pateiks duomenis
IT KLASIFIKACIJA PAGAL APDOROJIMO ETAPUS (IŠTEKLIŲ TOPOLOGIJĄ (būdą, kuriuo sujungti sistemos elementai)):
1. Centralizuotos (duomenys laikomi vienoje vietoje (bankai)) ir decentralizuotos (duomenys išdėstomi atskirose organizacijos vietose) technologijos
2. Individuali (remiasi vieno vartotojo interesais (1 darbas)) ir terminalinė (panaši į serverinę technologiją: informaciją galima vaizduoti ir įvesti, o kitus duomenis sujungia 1 kompiuteris riboto priėjimo zonoje (CP – absoliutus centras)) technologija
3. Homogeninė (komponentų techninės platformos vienodos kilmės) ir heterogeninė (sujungti skirtingi standartai) technologija
4. Kliento-serverio arba lygiateisė (vienas kompiuteris mato kitą) technologija
5. Programinės technologijos (remiasi tuo, kaip vykdomas apdorojimas, įrankių kūrimas, tobulinimas, valdymas, veikla):
▪ CASE (Computer-Aided-Software-Engineering) sistema išlaisvina nuo būtinybės programuoti
▪ RPG (Record-Program-Generate) – ataskaitų generatoriai
▪ Objektinis programavimas: SQL aplinkos (naudojamos DB sferoje), Internet programinės aplinkos (HTML...)
6. Intelektualios technologijos (sprendimų paramos technologijos, ekspertinės sistemos, nerviniai (neurono) tinklai). Nervinių tinklų yra 3 lygiai:
Rezultato Pvz.: laukelis 1 ženklui
Logikos
(paslėptasis)
Įvesties
(topologija ta pati)
INFORMACIJOS SKIRSTYMAS (pagal kitimą):
1. Operatyvi – gyvuoja trumpai, vėliau stambinama, susijusi su vartotoju, archyvuojama.
2. Sąlyginai pastovi – apie objektus, kurie egzistuoja ilgesnį laiką, didesnė jos dalis lieka nepakitusi. Pvz.: klientų sąrašas.
3. Normatyvinė – pagalbinės, universalios, stabilios objektų charakteristikos. Pvz.: muitai, mokesčiai.
TRŪKUMAI ORGANIZUOJANT DUOMENIS FAILUOSE:
1. Didelis ir nevaldomas duomenų perteklius
2. Nekorektiški duomenys
3. Struktūrų nesuderinamumas ir standartų nesilaikymas
4. Nelankstumas naudojant (ypač nestandartiniams poreikiams patenkinti)
5. Žemas programuotojų našumas
6. Sudėtinga programų priežiūra
7. Ribotos bendro duomenų naudojimo galimybės
DUOMENŲ BAZIŲ PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI
Yra 3 pagrindiniai duomenų santykių tipai:
• 1 : 1 – vienas su vienu (a/k – p/Nr., adresas – telefono Nr.)
• 1 : n – vienas su daugeliu (klientas – užsakymai, rajonas –...
Šį darbą sudaro 2336 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!