Lietuvių kalbos ir literatūros mokymo koncepcijoje pabrėžiama, jog tautos kultūros ir mokyklos pagrindas yra gimtoji kalba. Jau lopšeliuose ir darželiuose turi būti dedami taisyklingos šnekamosios kalbos pamatai. Visa atsakomybė už šį darbą tenka lopšelių – darželių pedagogams.
Apie auklėtojos kalbos negeroves rašyta ne kartą, tačiau teigti, jog visose ikimokyklinėse įstaigose vaikai girdi taisyklingą lietuvišką kalbą, būtų neteisinga. Tai kelia pagrįstą susirūpinimą. Vaikas itin jautrus, dėmesingas kalbai. Jam kalbos etalonu taps tiek geras, tiek blogas pavyzdys, todėl kalbindami mažamečius turime dažniau pagalvoti, kokį parenkame žodį, kaip jis skamba, praturtina ar atvirkščiai skurdina vaiko žodyną.
Pirmajame šio darbo skyriuje apžvelgiau kokia kalbos kultūros reikšmė yra mokyklai, antrajame, kokios sudedamosios dalys sudaro kalbos kultūrą, bei kokią jos duoda reikšmę asmenybei.
Darbo tikslas: išsiaiškinti kokią įtaką daro kalbos kultūros ugdymas tolesniam asmenybės vystymuisi.
Norminti kalbą — tai ne tik nustatyti jos normas. Jei būtų apsiribojama tik atskirų kalbos sričių normų nustatymu, bet nesirūpinama jų įdiegimu rašomojoje ir šnekamojoje kalboje, tai būtų tik pusė darbo. Ne mažiau svarbu, kad nustatytoji norma būtų priimta, visuotinai vartojama, kitaip sakant — įdiegta. Tik įgyvendinta, realizuota norma atlieka savo vaidmenį ir turi socialinę prasmę.
Kalbos normas įgyvendina, jų privalo laikytis visi žmonės. Bet jie nėra vienodi, ne vienoda ir jų atsakomybė į normų laikymąsi. Po kalbos normos kūrėjų — mokslinio ir grožinio žodžio meistrų — jos pirmieji diegėjai yra masinės komunikacijos priemonių — spaudos, radijo ir televizijos —darbuotojai ir mokykla. Bendrojo lavinimo arba specialiosios mokyklos diegia kalbos normas, jų išmoko (ar moko). Mokyklos atsakomybė už gimtosios kalbos kultūrą labai didelė. Jos uždavinys — išmokyti sąmoningai vartot kalbos dovaną, kelti visos tautos kalbinį raštingumą, puoselėti ir turtinti gimtąją kalbą.
Vidurinė mokykla, mokydama jaunimą norminės literatūrinės kalbos, yra savotiška tarpininkė tarp normos kūrėjų ir jos vartotojų.
Mokykloje mokoma daug dalykų, todėl mokykla aprėpia mažne visus funkcinius stilius, mokiniai susiduria su daugelio sričių mokymo literatūroje ir papildomoje lektūroje vartojamais...
Šį darbą sudaro 2357 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!