Konspektai

Kompiuterinės grafikos teorija

10   (1 atsiliepimai)
Kompiuterinės grafikos teorija 1 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 2 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 3 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 4 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 5 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 6 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 7 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 8 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 9 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 10 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 11 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 12 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 13 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 14 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 15 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 16 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 17 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 18 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 19 puslapis
Kompiuterinės grafikos teorija 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

KOMPIUTERINĖ GRAFIKA 1 Kompiuterinė grafika. Kompiuterinės grafikos tipai ir formatai. Modulyje supažindinama su kompiuterinės grafikos tipais, nagrinėjami skirtumai tarp taškinės ir vektorinės grafikos. Supažindinama su dažniausiai vartotojų naudojamomis kompiuterinės grafikos programomis. Taškinės ir vektorinės grafikos kūrimui ir redagavimui naudojamos programų paketo Corel Graphic Suite 11 programos – Corel DRAW, Corel PhotoPAINT, Corel TRACE ir kt. Supažindinama su CorelDRAW galimybėmis, leidžiančiomis greitai atlikti įvairaus sudėtingumo vektorinių objektų formavimo ir redagavimo veiksmus. Supažindinama su taškinių vaizdų apdorojimo galimybėmis redaktoriuje CorelDRAW. Apžvelgiamos pagrindinės kitos programų paketo programų galimybės. Siekiama išmokyti pasitelkiant kompiuterinės grafikos technologijų principus paruošti įvairaus sudėtingumo grafikos ruošinius: ženklus, emblemas, etiketes, lankstinukus ir kt. paveikslėlius. Visa kompiuterinė grafika skirstoma į: • taškinę (Bitmap), dar vadinamą rastrine, grafiką; • vektorinę (Vector) grafiką. Taškinė (Bitmap) grafika, sudaryta iš taškų, taip vadinamų pikselių (pixels), kurių kiekvienas yra tam tikros spalvos ir užima tam tikrą padėtį. Didinat taškinį paveikslėlį nukenčia kokybė, atskiri taškai tampa vis labiau pastebimi. Vektorinė (Vector) grafika sudaryta iš vektorių, matematiškai aprašančių paveikslėlio vaizdavimo taisykles. Tokia grafika turi vieną didelį privalumą – pakeitus jų dydį nenukenčia kokybė. Tačiau turi ir trūkumų – vektoriais sunku (o kartais ir neįmanoma) aprašyti realistinius vaizdus. Bylos formatas nurodo kokio tipo informacija saugoma byloje ir, tiek kompiuteris, tiek vartotojas (žinantis formato reikšmę), žino kokios programos pagalba galima bylą peržiūrėti, redaguoti ir pan. Visi grafinių bylų formatai gali būti skirstomi dvi dideles grupes: • taškinius (rastrinius) – BMP, GIF, JPG, PNG, TIFF ir kt.; • vektorinius – FLA, SWF, CDR, DWG ir kt. Grafikos redaktoriai gali atvaizduoti įvairių formatų grafines bylas. Daugelis grafikos redaktorių paveikslėlio specialias individualias savybes ir nustatymus leidžia išsaugoti unikaliu redaktoriaus formatu (pvz. CorelDRAW redaktoriaus formatas CDR, PhotoSHOP - PSD, PaintShopPro - PSP). Be to, daugelis grafikos redaktorių palaiko grafikos formatus, plačiai naudojamus kitose programose. Vertėtų paminėti taip vadinamus Interneto grafikos formatus, kuriuos atpažįsta ir atvaizduoja grafinės Interneto naršyklės. Internete dažniausiai naudojami taškinės grafikos paveiksliukai, nors gausėja ir vektorinių paveikslėlių, dažniau animacijos. Internete labiausiai paplitę GIF ir JPEG (rečiau PNG) paveiksliukų formatai. Tokiu būdu užkoduotus paveiksliukus gali rodyti visos Interneto naršyklės. Internete taip pat naudojama SWF formato vektorinė grafika. BMP (Bitmap) BMP – tai standartinis taškinės grafikos formatas. Šis formatas nenaudoja jokių optimizavimo mechanizmų, todėl vaizdai, saugomi šiuo formatu užima daug diskinės erdvės. Privalumas – šį formatą palaiko visi taškinės grafikos redaktoriai. TIFF (Tag Image File Format) TIFF šiuo metu yra paplitęs taškinės grafikos formatas. Jame saugoma visa paveikslėlio informacija, galima naudoti suspaudimą „be praradimų”. TIFF formatu galima saugoti juodai baltus bei daug spalvų turinčius atvaizdus. Šis formatas naudotinas atvaizdams archyvuoti, jei reikia, kad jie būtų geros kokybės, taip pat skenuoti atvaizdus spausdinimui. Jei neapsisprendėte, kuriuo formatu reikia išsaugoti paveiksliuką, galite jį išsaugoti TIFF formatu, o vėliau galėsite konvertuoti jį į reikiamą formatą. GIF (Graphics Interchange Format) GIF yra firmos CompuServe formatas, skirtas spalvotiems paveiksliukams koduoti. GIF paveiksliukuose informacija archyvuojama, o jį atvaizduojant išskleidžiama. GIF formato privalumai: • vaizdas neiškraipomas, kontūrai vaizduojami labai aiškiai; GIF formato trūkumai: • naudojamos tik 256 spalvos, o jų neužtenka realiems gyvenimo vaizdams perteikti. GIF formato savybės • Galimybė saugoti informaciją interlaced būdu: • ėė Atsiūstas paveikslėlis Non-Interlaced GIF Interlaced GIF • Galimybė saugoti animacinį vaizdą; • Galimybė saugoti vaizdą, padarant vieną spalvą permatomą. • • JPEG (Joint Photographic Experts Group Standard) JPEG – tai standartizuotas statinių paveiksliukų suspaudimo mechanizmas. JPEG suspaudimas yra suspaudimas „su praradimu” – tai reiškia, kad informacija, kurios nepastebi žmogaus akis, iš paveiksliuko eliminuojama. Kuo didesnis suspaudimo lygis, tuo blogesnė paveiksliuko kokybė. JPEG formato privalumai: • puikiai tinka nuotraukoms, natūralistiniams tapybos darbams koduoti; JPEG formato trūkumai: • nelabai tinka tekstui, paprastiems nedaug spalvų turintiems paveikslėliams, grafikos darbams; • negalima saugoti animacijos (tam skirtas labai panašus formatas MPEG ). JPEG formato savybės • Galima reguliuoti suspaudimo, taip pat ir kokybės praradimo laipsnį. Tokiu būdu galima pasiekti kompromisą tarp kokybės ir bylos užimamos vietos (dydžio). JPEG formatas turi panašią savybę kaip Interlaced GIF. Tai vadinama progresyviniu JPEG. Skirtumas tik tas, kad kraunantis Interlaced GIF paveiksliukui vaizduojama kas antra taškų eilutė, o progresyvus JPEG ryškėja 8x8 taškų kvadratėliais. PNG (Portable Network Graphics) Šis formatas buvo sukurtas kaip GIF ir JPEG pakaitalas. Jis gali išsaugoti 16 mln. atspalvių ir palikti vieną spalvą permatomą. PNG naudoja indeksuotas spalvas, realių 48 bitų spalvų gamą, 16 bitų nespalvotus vaizdus. Be to, PNG turi kokybei nekenkiantį suspaudimo mechanizmą, kai naudojami filtrai ir suspaudimo algoritmai. Nepaisant visų PNG privalumų, jam kol kas nepavyko pakeisti GIF ar JPEG formatų. Tačiau PNG nepamainomas, kai norite daugiau nei 256 spalvų paveikslėlyje padaryti vieną permatomą spalvą. C D R – programos CorelDRAW formatas; DWG - programos AutoCAD formatas; FLA – programos Macromedia Flash formatas; SWF – Flash’inės grafikos vaizdavimo formatas (naudojamas Internete); bei kt. 2 Kompiuterinės grafikos programų apžvalga Kompiuterinės grafikos programų pasiūla labai didelė: nuo pačių elementariausių (kaip visiems pažįstamas standartinis Windows operacinės sistemos redaktorius MS Paint) iki grafikos ir dizaino gigantų (firmos Adobe redaktorius Photo Shop), ar projektavimo sistemų (firmos Autodesk programa AutoCAD). Kai kurios programos jau užsitarnavę daugelio vartotojų simpatijas ir yra plačiai taikomos atitinkamose srityse. Kitos programos - mažiau populiarios, tačiau irgi turinčios savo vartotoją dėl vienų ar kitų priežasčių: dėl žemos kainos, nedidelių reikalavimų kompiuterio sistemai, mados ir pan. Šiame kurse apsiribosime tik meninės grafikos kūrimo priemonėmis, naudojamomis tradicinėje ir elektroninėje leidyboje, dizaine. Kompiuterinės grafikos programas galima įvairiai klasifikuoti. Pagal gamintojus, pagal grafikos tipus. Kalbant apie programinės įrangos gamintojus, daugelis esame girdėję Adobe, Corel Corporation, Macromedia vardus. Labiausiai paplitę šių gamintojų programos: • Adobe PhotoShop - taškinės grafikos redaktorius, plačiai naudojamas leidyboje; • Corel DRAW - vektorinės grafikos redaktorius, dažniau naudojamas "popierinių" publikacijų (emblemų, ženklų, skrajučių ir t.t.) ruošimui; • Macromedia Flash - vektorinės animacijos redaktorius, plačiai naudojamas Internete. Visų taškinės grafikos redaktorių nevardinsime (kas būtų pakankamai sudėtinga). Paminėsime keletą gerai žinomų, ar girdėtų, ar tų, į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį. Statinės taškinės grafikos redaktoriai: 1. Microsoft Paint 2. Corel (Jasc) Paint Shop Pro 3. Corel Photo-Paint 4. Adobe Photo Shop Dinaminės taškinės grafikos redaktoriai - animatoriai: 1. GIF Animator 2. Animation Shop Jei taškinės grafikos redaktoriai savo galimybėmis, darbo principais ir paskirtimi daugiau ar mažiau panašūs, tai vektorinės grafikos redaktorių galimybės, paskirtis ir darbo principai skiriasi. Statinių vaizdų, naudojamų leidyboje, kūrimui dažnai naudojamas vektorinės grafikos redaktorius Corel DRAW, vektorinės animacijos kūrimui - redaktorius Macromedia Flash. 3 Programų paketas CorelDRAW 11 Kanadiečių firma Corel Corporation išpopuliarėjo grafinių programų dėka. CorelDRAW – tai vienas iš populiariausių programinių produktų. Gamintojai nuolat antnaujina programų paketo versijas, papildydami jas naujais įrankiais, bei galimybėmis. Naujausia CorelDRAW programų paketo versija CorelDRAW ®Graphic Suite X3 pasirodė 2006 metų sausio mėnesį. Bandomąją Trial (30 dienų) naujausios programų paketo versiją galite atsisiųsti iš gamintojų svetainės www.corel.com CorelDRAW11 sudėtyje: • CorelDRAW11 – vektorinės grafikos kūrimo, redagavimo programa; • Corel PhotoPaint – rastrinės grafikos apdorojimo programa; • CorelRAVE – vektorinės animacijos kūrimo programa; • CorelTRACE – leidžia rastrinę grafiką konvertuoti į vektorinę. Bitmaps sudarytas iš atskirų taškų ir fiksuotos rezoliucijos, ir išdidinus išryškėja pikseliai. Vektorinė grafika, aprašyta formulėmis, bei keičiant dydį pikseliai neišryškėja. • CorelCAPTURE – leidžia ekrane matomą vaizdą išsaugoti kaip piešinėlį. • CorelBARCODE Wizard – leidžia sukurti reikiamą brūkšninį kodą. CorelDRAW – vektorinės grafikos kūrimo, redagavimo programa; Šioje programoje pateikiamas gausus rinkinys vektorinės grafikos įrankių, leidžiančių lengvai formuoti, redaguoti įvairaus sudėtingumo vektorinius objektus. Iš objektų rinkinių formuoti naujas formas, ar pasitelkiant vektorinės grafikos efektus keisti objektų geometrines formos charakteristikas. Be vektorinės grafikos apdorojimo galimybių, programa leidžia įterpti daugelio vektorinių, bei taškinių formatų vaizdus, atlikti tam tikras įterptųjų vaizdų redagavimo operacijas. Gautus grafinius vaizdus taipogi galima paprastai eksportuoti įvairiais taškiniais ir vektoriniais formatais. Ši programa dažnai naudojama leidyboje įvairių ženklų, etikečių, skrajučių lankstinukų ir kt. grafikos darbų realizavimui. Susipažinę su programos galimybėmis, manau, atrasite ir kitų programos pritaikymo sričių. Corel PhotoPaint – taškinės (rastrinės) grafikos apdorojimo programa; Nors vektorinės grafikos redaktoriuje CorelDRAW yran numatytos taškinės grafikos importo, eksporto ir redagavimo komandos, tačiau tokių galimybių visapusiškam taškinės grafikos tvarkymui neretai nepakanka. Todėl programų pakete pateikiama taškinės grafikos kūrimo ir redagavimo programa Corel Photo-Paint. Tai daugiafunkcinis taškinės grafikos redaktorius, savo galimybėmis (anot kūrėjų) prilygstantis tokiam taškinės grafikos lyderiui, kaip Adobe Photo Shop. Šioje programoje pateikiamas gausus taškinės grafikos kūrimo ir redagavimo įrankių rinkinys, bei turtingas specifinių filtrų rinkinys, leidžiantis suteikti redaguojamam vaizdui įvairiausius efektus. Be gerųjų redaktoriaus savybių, norečiau paminėti, kad visgi redaktorius yra pakankamai savotiškas, turintis netipinius, lyginant su kitais taškinės grafikos redaktoriais, uždavinio sprendimo būdus. Gal net ir dėl šios priežasties šis redaktorius nėra toks populiarus. CorelRAVE – vektorinės animacijos kūrimo programa; Programos pirmoji versija pasirodė kartu su programų paketo CorelDRAW 10-ąja versija. Programos darbo principai labai panašūs kaip ir populiariame verktorinės animacijos redaktoriuje Macromedia Flash. Be to, šioje (2-oje) versijoje atsirado naudinga galimybė - programoje CorelRAVE sukurtą animaciją eksportuoti SWF formatu. CorelTRACE – leidžia rastrinę grafiką konvertuoti į vektorinę. Taškiniai vaizdai (Bitmaps) sudaryti iš atskirų taškų ir yra fiksuotos rezoliucijos, o vaizdą didinant išryškėja pikseliai. Programa CorelTRACE kai kuriais atvejais palengvina vartotojų darbą, norint taškinį vaizdą "paversti" vektoriniu. Vektorinė grafika, aprašyta formulėmis, bei keičiant dydį pikseliai neišryškėja. Nors programoje ir numatyta nemažas rinkinys konvertavimo metodų, reikia pastebėti, kad toli gražu ne visais atvejais pavyks gauti identišką ar bent labai panašų konvertuotą vektorinį vaizdą. O realistinių vaizdų praktiškai neįmanoma konvertuoti į vektorinius. Bet visgi ši programa labai naudinga minėtais atvejais, kai taškinius vaizdus reikia "paversti" vektoriniais. CorelCAPTURE – leidžia ekrane matomą vaizdą išsaugoti kaip piešinėlį. Tai nenidelė programėlė, leidžianti patogiai ekrane matomus vaizdus (kas dažnai aktualu iliustruojant programų aprašymus ir t.t.) išsaugoti grafiniais formatais. Programoje numatytos galimybės "užgrobinėti" visą ekraną, dalį ekrano, ekranines užsklandas. Programas iš dalies imituoja klaviatūros klavišo PrintScreen galimybes, tačiau PrintScreen į iškarpinę (Clipboard) leidžia patalpinti grafinį viso ekrano vaizdą, be to nėra galimybės gauti pelės kursoriaus, bei ekraninių užsklandų grafinų vaizdų. Programa CorelTRACE minėtų trūkumų neruti. CorelBARCODE Wizard – leidžia sukurti reikiamą brūkšninį kodą. Kuriant etiketes, prekių pakuotes, reikia suformuoti reikiamą prekės brūkšninį kodą, kuris naudojamas prekybiniuose nuskaitymo įrenginiuose. Brūkšninių kodų sudarymui skirtos specialios programos. Tokio tipo programėlė pateikiama ir programų pakete CorelDRAW. Norint įdiegti programų paketą CorelDRAW 11, kompiuterio sistemai keliami tokie reikalavimai: • Pentium II 200Mhz arba greitesnis procesorius; • Microsoft Windows 98, NT 4.0, 2000, Me, arba XP operacinė sistema; • 128 MB RAM operatyviosios atminties; • Pelė arba planšetas; • CD-ROM įrenginys; • 1024x768 ekrano rezoliucija; • 200MB standaus (kieto) disko erdvės; 4 CorelDRAW 11. Bendrieji darbo programoje principai. Norint pradėti darbą, lange Welcome to CorelDRAW, reikia pasirinkti vieną iš variantų: New Graphic kurti naują dokumentą; Open Last Edited atidaryti paskutinį redaguotą dokumentą; Open Graphic atidaryti dokumentą; Template kurti naują dokumentą pasirinkto šablono pagrindu; CorelTUTOR atidaryti pagalbinę mokomąją programą CorelTUTOR; Wat’s New? sužinoti kas naujo šioje CorelDRAW versijoje. Langas Welcome to CorelDRAW pasirodys kiekvienąkart, kol šio lango apačioje bus nustatyta parinktis Show the Welcome Screen at Startup. Užtenka vienąkart atšaukti šią parinktį ir jau kitąkart, ir visus sekančius kartus šio lango startuojant CorelDRAW neišvysite. Tačiau langas Welcome to CorelDRAW nėra tiek svarbus, nes visas šiame lange pateikiamas komandas nesunkiai rasite programos meniu. Pasirinkus vieną iš dokumento kūrimo ar redagavimo variantų, CorelDRAW jus perkels į savo darbo aplinką. Pasirinkus vieną iš dokumento kūrimo ar redagavimo variantų, CorelDRAW jus perkels į savo darbo aplinką. CorelDRAW lango elementai: 1. Pavadinimo (antraštės) juosta. 2. Meniu juosta (Menu Bar). 3. Standartinių įrankių juosta (Standard). 4. Savybių piktografinis meniu (Property bar). 5. Grafikos įrankių juosta (Toolbox). 6. Liniuotės (Rulers). 7. Puslapių valdymo mygtukai. 8. Būsenos eilutė (Status Bar). 9. Slinkties juostos. 10. Spalvų paletė (Color Pallete). Čia matome darbo aplinką, kuri padalinta į taip vadinamą popieriaus lapo erdvę ir ne popieriaus lapo erdvę. Viename CDR faile gali būti keletas puslapių (iki 99). Objektų fonui ir kontūrui spalvinti galima naudoti spalvas. Spalvų parinkimą galima atlikti spalvų paletėse. Paprastai, pateikiama standartinė CMYK spalvų paletė (Standart CMYK palette). Spalvų paletė pateikiama CorelDRAW lango dešiniojoje pusėje. Joje pateikiamos ne tik kažkokios pasirinktos spalvų paletės spalvos, bet ir keletas valdymo mygtukų: Kiekvienoje spalvų paletėje yra permatoma spalva, žymima - Spalvos gali būti parenkamos pele: kairiojo pelės mygtuko paspaudimu ant spalvos išrenkame objekto fono (užpildo) spalvą, dešinio pelės mygtuko paspaudimu išrenkame objekto kontūro spalvą. Spalvos parinkimas priklauso nuo to, ar pažymėtas kažkoks objektas piešinyje ar ne. Jei yra pažymėtas kažkoks objektas, tai spalvos parenkamos tik tam pažymėtajam objektui. O jeigu joks objektas nepažymėtas, CorelDRAW leidžia parinkti pradines spalvas tokių rūšių objektams: • Graphic – grafiniams objektams; • Artistic Text – antraštės tekstui; • Paragraph Text – pastraipos tekstui. Renkantis fono (užpildo) arba kontūro spalvą, kai nepažymėtas joks objektas, pateikiamas atitinkamas dialogo langas kuriame ir nurodoma kokių rūšių objektams keisti pradinę spalvą. Spalvų paletę galima keisti vykdant komandą Window\Color Palettes ir pasirenkant vieną iš standartinių spalvų palečių. Norint naudoti kažkokią nestandartinę, byloje saugomą paletę, tai galima atlikti vykdant komandą Window\Color Palettes\Open Pallete. Spalviniai modeliai Spalvos, pateikiamos spalvų paletėse, sudaromos naudojant skirtingus spalvinius modelius, sudaromus iš atitinkamų spalvų mišinių, ar sudarant spalvas naudojant kitas spalvų charakteristikas. Paminėsime du dažniausiai praktikoje naudojamus spalvinius modelius: • RGB (Red Green Blue) - šiame spalviniame modelyje spalvų atspalviai gaunami maišant raudonos (red), žalios (green) ir mėlynos (blue) spalvų atspalvius. Šis spalvinis modelis naudojamas monitoriuose. Todėl šio spalvinio modelio spalvas reiktų rinktis ruošiant vaizdus ekraniniam vaizdavimui. • CMYK (Cyan Magenta Yellow blacK) - šiame spalviniame modelyje spalvų atspalviai gaunami maišant žydros (cyan), rožinės (magenta), geltonos (yellow) ir juodos(black) spalvų atspalvius. Šis spalvinis modelis naudojamas spausdintuvuose. Todėl šio spalvinio modelio spalvas reiktų rinktis ruošiant vaizdus spausdinimui. Grafikos instrumentų piktografinis meniu Toolbox pateikiamas kairiojoje CorelDRAW lango pusėje. Jo instrumentų rinkinys skirtas grafinių vaizdų kūrimui bei redagavimui. Be to, šiame meniu rasite instrumentų, skirtų objektų formos, kontūro, bei užpildo keitimui. Žymėjimo įrankis PickTool Pirmasis įrankių juostos mygtukas PickTool svarbus, kai norime atlikti jau suformuotų objektų redagavimą: perkėlimą, savybių keitimą, formos deformavimą ir pan. Patogu prisiminti, kad darbo eigoje, galima greitai įjungti šį įrankį, paspaudžiant klaviatūros klavišą Spacebar (tarpas). Pastaba. Kiti įrankiai taipogi gali būti įjungiami naudojant numatytos klavatūros klavišus ar klavišų kombinacijas. Kokie klavišai ar klavišų kombinacijos numatytos atitinkamos komandos vykdymui galima pamatyti suflerio pranešimo lange, kuomet užvedame pelės kursorių ant įrankio mygtuko, ar programos žinyne (Help). Šią įrankių juostą galima būtų pavadinti dinamiškiausia iš visų CorelDRAW įrankių juostų, nes jo paskirtis, o taip pat ir mygtukai keičiasi priklausomai nuo to kas yra pažymėta ar nepažymėta dokumente. Todėl mokymosi eigoje nagrinėsime keletą skirtingų atvejų. Kai sukuriame naują dokumentą, bei kuomet dokumente nepažymėtas joks suformuotas objektas, šioje įrankių juoste pateikiami pagrindiniai dokumento parametrai, kuriuos galima keisti savo nuožiūra. Dokumento charakteristikų nustatymui ir keitimui skirti 5 CorelDRAW 11. Standartinių objektų formavimas. Stačiakampis – tai vienas iš paprasčiausių grafinių objektų, kurį CorelDRAW aplinkoje galime formuoti įvairiais būdais. Stačiakampio braižymui galima naudoti grafikos instrumentų piktografiniame meniu pateikiamą mygtuką (Rectangle Tool). Tuomet belieka braižymo srityje pele suformuoti reikiamo dydžio stačiakampį. Jeigu norite nubraižyti taisyklingąjį stačiakampį (kvadratą), tai galite atlikti braižydami stačiakampį ir tuo pat metu klaviatūroje laikydami nuspaustą klavišą CTRL. Paprastai stačiakampis yra braižomas nuo kažkurio jo krašto. Jei reikia stačiakampio braižymą pradėti nuo jo centro, tai galima padaryti braižant stačiakampį ir tuo pat metu klaviatūroje laikyti nuspaustą klavišą SHIFT. Jei braižydami laikysite nuspaustus klavišus CTRL ir SHIFT – bus braižomas kvadratas nuo centro. Po to, kai nubraižysite stačiakampį, turėtumėte pamatyti tokį objektą: Stačiakampio centre pavaizduotas X žymi stačiakampės srities, į kurią įbrėžtas objektas (šiuo atveju stačiakampis), centrą , ant kurio laikant nuspaustą kairį pelės mygtuką galima perkelti objektą į kitą vietą dokumente. Jei ant, objekto centre esančio ženklo X paspausite kairį pelės mygtuką, tai objektas įgys jau tokią išvaizdą: Pele tempiant atitinkamus ženklus galėsite pasukti arba iškreipti stačiakampį. Pastaba. Analogiškai gali būti redaguojamas bet koks objektas. Kai stačiakampis jau nubraižytas, galima keisti jo atitinkamus parametrus savybių juostoje Property Bar. CorelDRAW 11-oje versijoje atsirado dar vienas įrankis, skirtas stačiakampių braižymui. Tai 3 Point Rectangle Tool , kurio pagalba gali būti braižomi stačiakampiai, nurodant 3 atskaitos taškus. Vienas iš elipsės braižymo būdų yra, kai jos braižymą pradedame grafikos instrumentų piktografiniame meniu Property Bar paspaudžiame mygtuką Ellipse Tool ir elipsę brėžinio dalyje brėžiame pele. Jeigu norite nubraižyti apskritimą, tai galite atlikti braižydami elipsę ir tuo pat metu klaviatūroje laikydami nuspaustą klavišą CTRL. Paprastai elipsė yra braižoma įbrėžiant ją į kažkokį pelės pagalba formuojamą stačiakampį. Kartais reikia elipsės braižymą pradėti nuo jos centro. Tai galima padaryti braižant elipsę ir tuo pat metu klaviatūroje laikyti nuspaustą klavišą SHIFT. Jei braižydami laikysite nuspaustus klavišus CTRL ir SHIFT – bus braižomas apskritimas nuo centro. CorelDRAW11 -oje versijoje atsirado dar vienas įrankis skirtas elipsių braižymui. Tai 3 Point Ellipse Tool , kurio pagalba gali būti braižomos elipsės, nurodant 3 atskaitos taškus. Elipsės dydžio redagavimas, pasukimas atliekamas analogiškai kaip ir stačiakampiui. Kai nubraižėme elipsę, arba kai grafikos instrumentų piktografiniame meniu pasirinkome įrankį Ellipse, savybių piktografiniame meniu Property Bar galime keisti atitinkamus elipsės parametrus, tokius kaip: • Elipsę galime performuoti į apskritimo išpjovą; • Elipsę galime performuoti į apskritimo lanką; • Galime nurodyti apskritimo lanko ar išpjovos pradinio ir galinio kampo laipsnines reikšmes Taisyklingieji daugiakampiai ir žvaigždės braižomi tuo pačiu įrankiu – Polygon Tool . Pasirinkus įrankį Polygont Tool, visų pirma derėtų atkreipti dėmesį į savybių piktografinį meniu Property Bar. Jame matysite koks objektas pariktas braižymui – daugiakampis ar žvaigždė, ir koks parinkto objekto viršūnių skaičius. Parinkus reikiamą objekto tipą bei viršūnių kiekį galite pelės pagalba braižyti išsirinktąjį objektą. Nors žinoma, atitinkamus parametrus galėsite pakeisti ir vėliau, tik prieš juos keičiant reikės pažymėti norimą redaguoti daugiakampį ar žvaigždę. Klavišų CTRL ir SHIFT paskirtis analogiška kaip ir stačiakampio ar elipsės atveju. Grafinis tinklelis – tai CorelDRAW objektas, sudarantis iš vienodo dydžio ir pasirinkto kiekio stačiakampių suformuotą tinklelį. Grafinį tinklelį nubrėžti galima iš grafikos instrumentų piktografinio meniu pasirenkant įrankį Graph Paper Tool . Po to kai pasirinkote įrankį Graph Paper Tool, prieš brėžiant diagraminį tinklelį , vertėtų savybių piktografiniame meniu Property Bar pasirinkti reikiamą diagraminio tinklelio eilučių ir stulpelių skaičių: Grafinis objektas spiralė (Spiral) – geometrinis objektas, vaizduojantis nepertraukiamą kreivę, turinčią atitinkamą spindulį ir apvijų skaičių. Spiralė braižoma grafikos instrumentų piktografinio meniu Property Bar pasirenkant įrankį Spiral Tool . Spiralės gali būti dviejų rūšių: simetrinės (Symmetrical) ir logaritminės (Logarithmical). Koks gi skirtumas tarp logaritminės ir simetrinės spiralės: simetrinėje spiralėje tarpai tarp apvijų yra vienodi, o logaritminėje – tarpai tarp apvijų auga geometrinės progresijos, kurios reikšmės nurodomos lauke Expansion, kurio diapazonas nuo 1 iki 100, augimo greičiu. Savybių piktografinio meniu Property Bar lauke Number of Revolution (apsisukimų skaičius) nurodomas spiralės apvijų skaičius, kuris gali būti nuo 1 iki 100. Norint nubrėžti spiralę, kurios aukštis ir plotis vienodi, reikia braižant spiralę laikyti nuspaustą klaviatūros klavišą CTRL Šios įrankių grupės nebuvo ankstesnėse nei 10-a CorelDRAW versijose, ir jos atkeliavo iš MS Office programų (braižymo įrankių Drawing). 6 Manipuliavimas grafiniais objektais Objektus “judinti” arba perkelti galima naudojantis klaviatūra, savybių juosta arba pele. Pele objektą galima perkelti naudojant grafinių įrankių juostos įrankį Pick Tool . Įjungus šį įrankį, reikia pele pažymėti objektą (ar kelis objektus) ir laikant nuspaustą kairį pelės klavišą tempti objektą (ar objektus) į reikiamą vietą. Norint perkelti objektą į konkrečią poziciją dokumente, patogiau naudoti savybių juostą. Joje, pažymėjus objektą (ar objektus) galite laukelyje matyti, o taip pat ir keisti objekto (objektų) poziciją. Keičiant, reikia į atitinkamą laukelį įrašyti norimą koordinatės reikšmę ir paspausti klaviatūros klavišą ENTER arba kairį pelės klavišą darbo srityje. Galima pažymėtus objektus judinti klaviatūros kursoriaus valdymo klavišais. Kokiais atstumais judės pažymėtasis objektas, priklauso nuo nurodyto atstumo nustatymo lango Options dalyje Rulers, laukelyje Nudge: Objekto judėjimo distanciją galima keisti ir savybių juostoje, kai įjungtas žymėjimo įrankis Pick Tool ir nepažymėti jokie objektai. Tuomet savybių juostoje galėsite keisti objekto judėjimo distanciją laukelyje Pirmasis grafikos įrankių juostoje esantis įrankis Pick Tool , skirtas objektų žymėjimui. Šį įrankį galima įjungti ir klaviatūros klavišu SPACEBAR (tarpas) (taip dažniausiai patogiau). Galima pažymėti vieną objektą, ar kelis objektus. Vienas objektas žymimas pelės klavišo paspaudimu ant jo (kai įjungtas žymėjimo įrankis). Sėkmingai pažymėtas objektas atitinkamai išskiriamas: Žymint kelis objektus, jei objektai, kuriuos norite pažymėti yra greta, juos pažymėti galite apibrėždami aplink juos stačiakampį rėmelįBus pažymėti tik tie objektai, kurie telpa į punktyrinį rėmelį: Jei objektai, kuriuos norite pažymėti ne greta, ir žymint minėtuoju būdu pasižymėtų ir nereikalingi objektai, kelių objektų žymėjimui galite naudoti klaviatūros klavišą SHIFT. Jei žymėdami objektus laikome nuspaustą klaviatūros klavišą SHIFT, tai pažymėjus kiekvieną naują objektą, neatšaukiamas ankstesniųjų objektų žymėjimas. Pažymėtieji objektai atitinkamai išskiriami: O būsenų juostoje pateikiama informacija apie tai kiek iš viso objektų (išdėstytų atitinkamame sluoksnyje) pažymėta, mūsų atveju: Lygiai taip pat sėkmingai, kaip ir kitose programose, galite naudoti objektų kopijavimą naudojant iškarpų krepšelį (clipboard). Kopijuojama komandų Copy ir Paste pagalba, kurias galite vykdyti tokiais būdais: Komanda Copy Komanda Paste Vykdant komandą Edit→Copy Vykdant komandą Edit→Paste Paspaudus klavišų kombinaciją CTRL+C Paspaudus klavišų kombinaciją CTRL+V Paspaudus standartinių įrankių juostos mygtuką Copy Paspaudus standartinių įrankių juostos mygtuką Paste Iš kontekstinio meniu pasirenkant komandą Copy Iš kontekstinio meniu pasirenkant komandą Paste Norint nukopijuoti, reikia: 1. Pažymėti norimą kopijuoti objektą (-us); 2. Vykdyti komandą Copy; 3. Atšaukti objektų žymėjimą; 4. Vykdyti komandą Paste. Atlikus šią veiksmų seką, susidarys įspūdis, kad jokio rezultato negavome. Tačiau taip nėra. Tiesiog objekto(-ų) kopija buvo patalpinta tiksliai ant buvusio objekto(-ų). Tuo įsitikinsite perkėlę objekto(-ų) kopiją į naują vietą dokumente. Situacijose, kai reikia analogiškų objektų, tačiau išdėstytų atitinkamais atstumais vienas kito atžvilgiu, geriau naudoti ne kopijavimą, o objektų dubliavimo komandą. Turimą objektą galite dubliuoti, kopijas dedant nurodytu atstumu nuo ankstesniojo. Dublikato žingsnis nurodomas savybių juostoje, lauke , kuris pateikiamas, kuomet įjungtas žymėjimo įrankis Pick Tool ir niekas dokumente nepažymėta. Parinkus atitinkamą žingsnį, pažymėtasis objektas dubliuojamas vykdant komandą Edit→Duplicate (arba paspaudžiant klavišų kombinaciją Ctrl+D). Tokiu būdu, parenkant reikiamas dubliavimo distancijas, galite greitai pasiekti reikiamą rezultatą Komanda Duplicate (dubliuoti) labai naudinga kuriant įvairiausius ornamentus ir bet kokius piešinius, kuriuose atitinkamais atstumais kartojasi analogiškos detalės. Dublikatas įgyja visas pradinio objekto savybes, tačiau praranda ryšį su juo. Paprasčiausias koregavimo veiksmas – atskirų detalių ornamente spalvos keitimas, kai tos detalės buvo dubliuojamos, jau sukelia šiokių tokių nepatogumų bei problemų. Yra dar viena naudinga CorelDRAW komanda, leidžianti klonuoti objektus (Clone). Ši komanda ne tik dubliuoja pažymėtą objektą, tačiau ir palaiko ryšį su pradiniu objektu (“šeimininku”) ir nauju objektu – klonu (“vaiku”). “Šeimininkas” ir “vaikas” susiję tokiu ryšiu: visi “šeimininko” pasikeitimai (spalvų keitimas, mastelio keitimas, efektai, deformacijos ir pan.) bus automatiškai atliekami ir “vaikui” (klonui); “vaiko” pasikeitimai nei “šeimininkui”, nei kitiems klonams įtakos nedaro. Klono kūrimas: Pažymėjus objektą, kuriam norime kurti kloną, vykdykite komandą Edit→Clone (kitus klonus sukursite dubliuodami kloną). Norint pažymėti visus klonus, reikia nuspausti dešinį pelės klavišą ant “šeimininko” ir iš kontekstinio meniu pasirinkti komandą Tikriausiai pastebėjote, kad dedant objektus vienas ant kito, vėliau formuojami objektai dedami ant viršaus - lyg į atskirus sluoksnius: Aišku, brėžimo eigoje galima tai numatyti ir iš karto brėžti nuo žemiau esančių objektų, iki aukščiausiai esančių objektų. Jei brėžimo eigoje to nenumatėte, galima keisti formuojamo vaizdo detalės padėtį kitų detalių atžvilgiu. Pažymėjus objektą, kuris yra ne tame sluoksnyje galime keisti jo padėtį kitų objektų atžvilgiu iš jo kontekstinio meniu komandų grupės Order ar Arrange→Order: Dar vienas nepatogumas, su kuriuo susiduriama yra tai, kad kai vienoje vietoje yra “sukrauti” vienas ant kito keli objektai, norint panešti vieną objektą, netyčia pagriebiamas kitas ir tada gaunamas nepageidautinas efektas. CorelDRAW leidžia fiksuoti objektus. Tikslinga tai daryti kaip tik su tokiais objektais, kurie turi likti fiksuotoje popieriaus lapo vietoje. Fiksuojant objektą, negalėsite jo redaguoti, pernešinėti į kitą vietą dokumente. Tai patogu dirbant su daugeliu smulkių objektų. Objektą galime fiksuoti iš kontekstinio meniu vykdant komandą Lock Object arba vykdant meniu komandą Arrange→Lock Object. Po objekto fiksavimo jis žymimas specialiais ženklais: Tokio objekto negalėsite redaguoti, t.y. perkelti į kitą vietą, pakeisti spalvą, kontūrą ir pan. Atšaukti objekto fiksavimą galima iš fiksuoto objekto kontekstinio meniu vykdant komandą Unlock Object arba meniu komandą Arrange→Unlock Object: 7 Šrifto simboliai, jų naudojimas programoje CorelDRAW Programoje CorelDRAW galime naudoti visus šrifto simbolius, įterpiant juos kaip grafinius objektus. Šrifto simboliai gali būti įterpiami iš simbolių lango Insert Character (Text/Insert Character [CTRL+F11]) Šiame lange pateikiamas visų įdiegtų šriftų sąrašas, o žemiau – pasirinkto šrifto simboliai. Į dokumentą simboliai įterpiami • Pažymėjus reikiamą simbolį, nurodžius reikiamą jo dydį laukelyje Symbol Size, paspaudus mygtuką Insert; • Reikiamą simbolį tempiant į dokumento reikiamą vietą. Jei jūsų kompiuterio sistemoje įdiegta nedaug simbolinių šriftų, galite patys įdiegti papildomus: • Control Panel/Fonts lange File/Install New Font; • Arba tiesiog kopijuojant į C:\Windows\Fonts 8 CorelDRAW 11. Kreivių formavimas. Grafikos instrumentų piktografiniame meniu, grupėje Curve Flyout (kreivės) pateikiami įrankiai: Freehand Tool (kreivė), Bezier Tool (Bezje kreivė), Artistic Media Tool (plunksna), Pen Tool, Polyline Tool, 3 Point Curve Tool, Interatctive Connector Tool (jungiamoji linija) ir Dimension Tool (matmenų linija), skirti kreivių formavimui. Įrankiu Freehand Tool (linija) , galite formuoti tiek laisvos formos linijas, tiek tiesias atkarpas. Norint brėžti laisvos formos linijas, reikia dokumento srityje nuspausti kairį pelės mygtuką ir tempti pelę norima kryptimi. To pasėkoje piešimo srityje liks pelės nueito kelio kreivė. Kreivė baigiama brėžti iš karto po to, kai atleidžiate kairį pelės mygtuką. Tiesės brėžiamos kairio pelės mygtuko paspaudimu nurodant vieną tiesės galą, ir taip pat kairio pelės mygtuko paspaudimu – antrąjį galą. Savybių piktografiniame meniu Property Bar galima atlikti suformuotos linijos redagavimą. Įrankis Bezier Tool leidžia piešti taip vadinamas Bezje kreives. Šio įrankio pagalba galima sukurti bet kokį maksimalaus tikslumo kontūrą, be to maksimaliai racionaliai. Šis instrumentas vartotojui suteikia formos kūrėjo privilegijas, kurios grafiniame dizaine pakankamai svarbios. Elementari Bezje kreivė atrodo taip: Kaip kontūro formavimo formulė, kuri būtų pakankamai matematiškai paprasta, programavimo prasme universali, o dailininko-dizainerio akimi geometriškai išvaizdi, Bezje kreivių formavimui naudojama taip vadinama Bezje formulė. Iš tiesų, tai didžiulė kreivių šeima, aprašoma trečio laipsnio reiškiniu: R(t) = P0(1-t)3 + P1t(1-t)2 + P2t2(1-t) + P3t3, kur 0 (nuo žodžio “cusp”), o norint “persijungti” prie glodaus atramos taško – klavišą

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 5625 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
24 psl., (5625 ž.)
Darbo duomenys
  • Informacinių technologijų konspektas
  • 24 psl., (5625 ž.)
  • Word failas 16 MB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį konspektą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt