Kompetencijų sąrašas. Įvadas. Informacijos šaltinių apžvalga. Transporto reikšmė. Kelių transporto produkcijos esmė. Transporto paslaugų konkurencingumas. Transporto grandinės ir jų logistika. Įmonės vidaus transporto organizavimas. Užsienio prekyba. Užsienio prekybos pagrindai. Pristatymo ir mokėjimo sąlygos. Tarptautinės prekybos sąlygos "Incoterms". Importo ir eksporto procedūros Lietuvos Respublikoje. Praktinė dalis. Vežimai kelių transportu. Kelių transporto kiekybiniai bruožai. Trampiniai vežimai. Linijiniai vežimai. Kombinuotas krovinių transportavimas. Multimodaliniai pervežimai. Krovinių vežimo sutarties vykdymas. Krovinio vežimo sutarties sudarymas. Reikiami lydimieji dokumentai. Pristatymo terminų reguliavimas pagal CMR. Krovinio perdavimas vežėjo dispozicijon. Papildomi disponavimo kroviniu pavedimai. Vežimo ir pristatymo kliūtys. Vežimo sutartyje numatyta atsakomybė. TIR knygelės veikimo principas. Kroviniai ir jų srautai. Krovinių klasifikavimas. Krovinių vežimų apimtys, jų apyvarta, srautai. Krovinių srautų optimizavimas. Atsargų valdymas ir vežimų partijų optimizavimas. Krovinių partijų formavimas ir kaupimas. UAB "Pakeleivis" ekspedicinė bendrovė. Išvados ir rekomendacijos. Anotacija lietuvių kalba. Anotacija užsienio kalba.
|
Po Antrojo pasaulinio karo daugiausiai krovinių tiek nacionaliniais, tiek tarptautiniais maršrutais gabenama kelių transportu. Krovinius gabena transporto, ekspedicinės įmonės ir pačios gamyklos ar prekybos įmonės, kuriose yra transporto padalinių. Nuolat daugėja tarptautinių vežimų krovininiais automobiliais. Todėl savo darbe ir kalbėsiu vien apie juos.Kroviniai ir jų gabenimas kelių transportu. Svarbiausia kelių transporto savybė ir pranašumas – manevringumas. Geležinkelio ir vandens transportas priklauso nuo kelių ilgio, o automobilių transportu galima vežti krovinius dangos neturinčiais keliais, taip pat sunkiai pervažiuojamu reljefu. Ryškiausias transportavimo automobiliais pranašumas yra tai, kad automobiliais krovinius galima pristatyti "nuo durų iki durų". Daugeliu atvejų automobilių transportas užsienio prekyboje yra pirma ir paskutinė priemonė kroviniams pristatyti, be kurioskrovinių vežmas būtų neįmanomas.Kitu pranašumu yra laikomas didelis šios transporto rūšies lankstumas – naudojant ją, reikalui esant, galima greitai keisti tiek prekes, tiek pačią gabenimo priemonę. Pagrindinis trūkumas – tai, kad šios transporto priemonės tūris yra santykiškai mažas. Dideliais kiekiais gabenamoms prekėms automobilių transportas naudojamas retai.Tarptautiniame versle, transportuojant krovinius dideliais atstumais, autotransportasnaudojamas pirmoje ir paskutinėje pakopoje. Pavyzdžiui, kroviniai i jūrų uostą iš tiekėjo atvežami autotransportu. Atvykus į paskyrimo vietą, iškrauti iš laivo kroviniai gavėjui taip pat pristatomi automobilių transportu. Krovinių ir jų gabenimo kelių transportu darbo tikslas yra procedūrų, atliekamų krovinio gabenimo procese, išsiaiškinimas. Taip pat galima pagilinti žinias susijusias su kroviniu ir jo gabenimu. Susipažinimas su ekspedicinės bendrovės veikla. Išspręsiu darbo uždavinį įvardindamas krovinio gabenimo procese dalyvaujančių procedūrų sąrašą, jų veikimo principus, atlikimą, reikšmę, bei naudą. Šie tikslai bus pasiekti teorine ir praktine veikla. Kelių transporto produkcija yra krovinių ir keleivių vežimai. Transportas nesukuria naujų produktų, naujų daiktų, o tik gabena produkciją, kuri sukurta pramonėje ar žemės ūkyje. Trans-portas gabendamas šią produkciją atlieka tam tikrą materialinį procesą. Gabendamas šią produ-kciją pakeičia jos buvimo vietą, pristato ją vartotojui, tai ir sudaro transporto kaip materialinės gamybos šakos esmę. Produkto gamyba tik tada galutinai baigta, kai jis pristatomas į vartojimo vietą – vartojimui arba tolesniam perdirbimui. Kelių transportas gabendamas kroviniu toliau tęsia gamybos procesą paskirstymo srityje, o veždamas keleivius tenkina žmonių poreikius t.y.dalyvauja aptarnavimo srityje.Transporte gamybos procesas ir produkcijos realizavimas sudaro vieną visumą, dėl šios savybės transporte negalima kaupti vežimų, todėl tam turi būti skiriami papildomi pajėgumai, kad prireikus būtų galima tenkinti staiga.Vežimo vertė sukuriama taip pat kaip ir kitose materialinės gamybos šakose. Kroviniams ir keleiviams vežti reikalingos kelių transporto darbuotojų dalyvaujančių vežimo procese darbas, taip pat ankstesnis jau atliktas darbas, kuris buvo panaudotas gaminant transporto priemones, degalus, atsargines dalis ir kita. Krovinio vežimo vertė pridedama prie krovinio gamybos vertės. Gabenant produkciją susidaro transporto sąnaudos, kinta produkcijos vertė.Transporto rinką gimdo pati paklausa. Jeigu yra kažkas gaminama, o vartojama kitoje vietoje – kyla paklausa vežimo paslaugoms.Kelių transporte išskiriamos vežėjo (kelių transporto įmonės) ir užsakovo (transporto paslau-gų pirkėjo) rinkos. Vežėjo rinkai būdinga tai, kad pakalusa viršija pasiūlą. Iš čia gaunamas rezul-tatas – vežėjų diktatas auga nepatenkinama paklausa, didėja deficitas, o užsakovo rinkai būdinga pasiūlos viršijimas, vežėjų konkurencija, dėl to rinkoje susidaro siūlomų transporto paslaugų per-teklius.Kelių transporto įmonė nuolat turi tirti teikiamų transporto paslaugų paklausą ir pasiūlą, turi derinti paklausą. Paklausa ir pasiūla kelių transporto rinkoje turi didelę įtaką reguliuojant trans-porto paslaugų kainas. Vežėjas gali numatyti tik kainos minimumą atsižvelgdamas į savikainą, tuo tarpu užsakovo norus ir galimybes rodo paklausa. Tai reiškia, kad esant mažesniai paslaugos kainai užsakovai šia paslauga naudosis dažniau. Tačiau nustačius per mažą kainą, užsakovai gali suabejoti paslaugų kokybe ar prestižu. Kylant paklausai kaina turi didėjimo tendenciją. ...
Literatūros šaltiniai | 29 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 3 kursas |
Darbo tipas | Diplominiai darbai |
Failas | Kroviniai ir ju gabenimas keliu transportu.doc (91.92 KB) |
Įžanga. Tikslas išnagrinėti individualių įmonių veiklą, įsigilinti į Jūratės Gulbinienės individualios įmon...
Įvadas. Pirmasis Lietuvos Respublikos (LR) vyriausybės nutarimas dėl importo ir eksporto (laikinojo prekių saugojimo s...
Įvadas. Pavilnių regioninio parko geografinė padėtis. Pavilnių parko gamtinės ir kultūrinės aplinkos analizė. Pav...
Paslaugų paketas. Tarptautiniai pervežimai. Problemos ir perspektyvos. Transportas. Transporto šakos. Trumpa 3 pagrindi...
Krovinių vežimo kelių transportu analizė. Tarptautinių gabenimų kelių transportu dinamika 1995-2003 m. laikotarpiu....