Transportavimo procesas – tai fizinis prekių (krovinių) gabenimas iš vieno geografinio taško į kitą. Pagal šį transportavimo aprašymą galima būtų susidaryti įvaizdį, kad transportavimas yra labai paprastas procesas. Taip iš principo yra, tačiau lygiagrečiai su transportavimu atliekama labai daug kitų darbų kurie padaro vežimą sudėtingu, daug kontrolės, darbo ir pastangų reikalaujančiu procesu. Kaip paprasčiausius pavyzdžius galima būtų paminėti transporto įmonės rūpesčius prižiūrint transporto priemonių techninę būklę, pilnai apkraunant transporto priemones ir optimaliai parenkant vežimo maršrutus, mažinant prastovų pasikraunant - išsikraunant laiką, informacinės technologijos transporte ir kt.
Vežant krovinius skirtingomis transporto rūšimis keičiasi reikalinga dokumentacija, terminai, kainos. Apskritai, vežant krovinius kartu, juda ir reikalinga krovinio dokumentacija: krovinio lydraščiai, važtaraščiai, sąskaitos, leidimai it t.t. Paprastai šiuos dokumentus tvarko krovinio siuntėjas. Tačiau vis dažniau pasitaiko, kad šie darbai perduodami krovinio vežėjui – ekspeditoriui. Iš ekspeditoriaus reikalaujama žinių tvarkant dokumentus.
ISTORIJA
Sovietmečio laikais buvo organizuotos 42 valstybinės autotransporto įmonės kroviniams gabenti ir keleiviams vežti. Šių įmonių parką sudarė lengvieji bei krovininiai automobiliai ir autobusai, pagaminti tuometinės TSRS automobilių gamybos pramonės įmonėse. 1983 metais minėtų įmonių transportu gabenta 837 mln. tonų krovinių. Tokia vežimo apimtis pasiekta gabenant krovinius tik vietiniais maršrutais – Lietuvoje arba iš Lietuvos į buvusias TSRS respublikas. Vežti keleivius ir gabenti krovinius į užsienio šalis respublikinėms transporto organizacijoms buvo uždrausta.
Po nepriklausomybės atkūrimo buvusios valstybinės autotransporto įmonės tapo akcinėmis bendrovėmis, tačiau jų funkcijos liko tos pačios.
1997 metais rugsėjo mėn. Duomenimis vežėjo verslo licenzijas gavo 5689 įmonės bei organizacijos, gabenančios įvairius krovinius vidaus ir tarptautiniais maršrutais. Tai – akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės, bendros su užsienio kapitalu įmonės, individualios įmonės. Jų darbą koordinuoja Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija LINAVA. Krovininių automobilių parką papildė šiuolakiniai modernūs ir galingi automobiliai, kuiuos gamina pasaulyje žinomos firmos: „Volvi“, „Mercedes-Benz“, „Renault“, MAN, DAF ir kt. 1993 metais Lietuvos Respublika prisijungė prie tarptautinės CMR konvencijos, reglamentuojančios krovinių gabenimo sutarčių sudarymą, vežėjo atsakomybę, pretenzijas.
AUTOMOBILIŲ...
Šį darbą sudaro 3461 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!