K. Marksas transportą vadino transporto pramone, sudarančia atskirą materialinės gamybos sritį. Jis nurodė, kad gamybos produktas nebaigtas, jeigu nepristatytas ten, kur turi būti vartojamas.
Kaip ir bet kokia pramonės šaka, taip ir transporto pramonė turi savo gamybos procesą, susijusį su krovinių gabenimu bei žmonių pervežimu iš vietos į vietą. Šios pramonės šakos ypatumas tas, kad ji neperdirba jokių žaliavų ir nekuria jokių naujų produktų. Transporto priemonėmis kitų pramonės šakų produkcija pristatoma į naudojimo vietą.
Visas transporto rūšys galima klasifikuoti pagal traukos jėgą, susisiejimo kelius ir paskirtį.
Traukos jėga transporte gali būti: žmonių raumenų jėga (karučiai, vagonetės, irkliniai laivai, dviračiai ir pan.), gyvulių jėga (arklinis transportas, kupranugariai ir pan.), svorio jėga (miško plukdymas, transportavimas nuožulnia plokštuma ir pan.), vėjo jėga (buriniai laivai), garo, vidaus degimo, reaktyviniai ir elektros varikliai (garvežiai, garlaiviai, lėktuvai, automobiliai, troleibusai ir pan.).
Pagal susisiekimo kelius transportas skirstomas į sausumos, vandens, oro ir vamzdinį.
Sausumos transportas savo ruožtu skirstomas į geležinkelių1, automobilių ir kinkomąjį.
Lietuvoje didžiausi krovinių pervežimai yra tarp Kalvarijos ir Saločių pasienio punktų. Čia krovinių metinis srautas siekia 2920 tūkst. tonų. Pagal metinį transporto priemonių apkrovimą Saločių pasienio postas yra antras po Kalvarijos posto. 2002 metais transporto srauto struktūra Saločių pasienio punkte buvo tokia: lengvieji automobiliai-236490, autobusai – 44528, krovininiai automobiliai-247510 ir t.t.
Tarptautiniai kroviniai automobilių keliais vežami automobilių transportu. Svarbiausia šio transporto savybė ir pranašumas – manevringumas. Geležinkelio ir vandens transportas priklauso nuo kelių ilgio, o automobilių transportu galima vežti krovinius dangos neturinčiais keliais, taip pat sunkiai pervažiuojamu reljefu. Ryškiausias transportavimo automobiliais pranašumas yra tai, kad automobiliais krovinius galima pristatyti „nuo durų iki durų“. Daugeliu atvejų automobilių transportas užsienio prekyboje yra pirma ir paskutinė priemonė kroviniams pristatyti, be kurios krovinių vežimas būtų neįmanomas.
Kitu pranašumu yra laikomas didelis šios transporto rūšies lankstumas – naudojant ją, reikalui esant, galima greitai keisti tiek prekes, tiek pačią gabenimo priemonę.
Taigi, palyginus su kitų rūšių transportu, automobilių transportas...
Šį darbą sudaro 7513 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!