Konstruktorius – specialus objekto metodas, naudojamas naujo objekto sukūrimui. Kiekvienas mechanizmas susideda iš detalių. Projektuojama mašina turi atlikti įvairius reikalavimus, kurie jai keliami techninėse sąlygose. Mašinų detalės turi būti stiprios, technologiškos ir kuo pigesnės. Projektuojant reikia visapusiškai išanalizuoti iškeltą uždavinį, atsižvelgiant į daugelį specifinių veiksnių ir detalės, mazgo, mašinos darbo salygas. Mašinų detalių skaičiavimas nėra paprastas uždavinys, kurio esmę sudaro tai, kad į tam tikrą formulę įrašomi vieni ar kiti duoti duomenys.Konstruktoriaus pagrindinis darbas atlikti skaičiavimus, kuriais remiantis bus sprendžiama apie mašinos, detalės, ar mechanizmo tarnavimo laiką, eksploatacines savybes. Kursiniame darbe atliksiu kinematinius skaičiavimus, apskaičiuosiu guolių ilgaamžiškumą, pavaros geometrinius parametrus, parinksiu pleištus, movas, taip pat apskaičiuosiu velennų skaičiavimus.
Projektavimo tikslas: Mokėti atlikti ir pritaikyti skaičiavimus projektuojant cilindrinę krumpliaratinę pavarą.
čia v – darbo transporterio greitis, m/s;
D – transporterio būgno skersmuo, m.
(aps/min)
1.2. Randame perdavimo skaičių:
čia n1 – variklio apsisukimų dažnumas, aps/min.
(aps/min)
1.3. Randame pirmojo veleno sukimo momentą (Nm):
čia P – variklio galingumas, W.
(Nm)
1.4. Antrojo veleno sukimo momentas (Nm):
;
čia - pavaros naudingumo
(Nm)
1.5. Skaičiuojame kontaktinius įtempius (MPa):
Mažajam krumpliaračiui:
;
Didžiajam krumpliaračiui:
;
čia HB2 ir HB1 – krumpliaračių medžiagos kietumas;
n – leistina atsarga, priimame n=1,2
(MPa)
(MPa)
n – leistina atsarga, priimame n=1,2
1.6. Randame leistiną įtempį (MPa):
(MPa)
2. Pavaros parametrai
2.1. Skaičiuojame tarpašinį atstumą (mm):
;
čia T2 – varomo veleno sukimo momentas, Nm;
k – atsargos koeficientas, priimame k = 1,25
- krumpliaračio pločio koeficientas, tarpašinio atstumo atžvilgiu.
(mm)
Tiesiakrumplei pavarai , įstrižakrumplei .
Gautą a reikšmę suapvaliname iki sveiko lyginio skaičiaus: a = 86
2.2. Parenkame normalinį kabinimo modulį (mm):
(mm)
Gautą modulio reikšmę suapvaliname iki standartinės, duotos 2.1 lentelėje.
2,1 lentelė. Kabinimo moduliai, mm
0,5
0,6
0,8
1,0
1,25
1,5
2,0
2,5
3,0
4,0
5,0
6,0
8,0
10,0
12,0
16,0
20,0
22,0
2.3. Nustatome krumpliaračių pločius (mm):
didžiojo ;
(mm)
mažojo .
(mm)
Gautas reikšmes suapvalinau iki sveikų skaičių.
2.4. Nustatome krumplių skaičių:
Suminis krumplių skaičius:
;
čia - krumplių įstrižumo kampas.
Tiesiakrumplei pavarai , įstrižakrumplei priimame .
Gautą reikšmę suapvalinau iki sveikojo skaičiaus.
Mažojo krumpliaračio krumplių skaičius:
;
didžiojo: .
2.5. Patiksliname perdavimo skaičių:
;
2.6. Apskaičiuojame krumpliaračių skersmenis (mm):
Dalijamieji skersmenys:
;
(mm)
(mm)
Viršūnių skersmenys:
(mm)
(mm)
Pošaknių skersmenys:
(mm)
(mm)
2.7. Pavaros apskritiminis greitis (m/s):
;
Čia d1 – mažojo krumpliaračio dalijamasis skersmuo, mm;
n1 – mažojo krumpliaračio apsisukimų...
Šį darbą sudaro 2557 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!