Namų darbai

Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas

10   (1 atsiliepimai)
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 1 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 2 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 3 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 4 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 5 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 6 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 7 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 8 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 9 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 10 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 11 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 12 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 13 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 14 puslapis
Mikroekonomikos ir makroekonomikos kontrolinis darbas 15 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

RINKA IR JOS FUNKCIJOS. RINKOS PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI Rinka-tai prekinių piniginių santykių visuma. Prekių ir paslaugų mainai tarp pardavėjų ir pirkėjų, vykstantys pagal prekės gamybos cirkuliacijos dėsnius. Rinkos kaina- tai svarbiausias rinkos parametras, kuriuo remdamiesi rinkos subjektai priima savo sprendimus. Rinkos kainos informuoja rinkos dalyvius apie padėtį rinkoje, taip pat orientuoja rinkos dalyvių veiklą joje. Jeigu kurių nors prekių ar paslaugų paklausa didelė, o pasiūla nepatenkina paklausos, tai būtent tų prekių ir paslaugų reikėtų gaminti daugiau. Pavyzdžiui: šio sezono metu labai populiarūs paltai. Kadangi paltų paklausa smarkiai išaugo, rinkoje susidarė trūkumas, pardavėjai tai pastebėję turėtų pradėti daugiau ir įvairesnio asortimento paltų gaminti, ir nedelsiant juos pateikti į rinką. Todėl gamintojai stebi rinką ir stengiasi gaminti tokias prekes ir tokį jų kiekį, kurių reikalauja rinka ir kurios jiems užtikrina didžiausias pajamas. Rinkos funkcijos atskleidžia rinkos vaidmenį: Pirma, rinka yra tarpinė grandinė tarp gamybos vartojimo.Ji aktyviai veikia gamybą jos apimtį, struktūra, augimo tempus, prekių kokybę, asortimentą ir kitus nacionalinio produkto gamybos rodiklius. Taip pat ir vartojimą visais jo kiekybiniais kokybiniais aspektais. Gamintojai nuolatos turi sekti rinkos paklausą ir pasiūlą, taikydamiesi prie vartotojų norų ir galimybių. Kai paklausa atitinka pasiūla, tada ekonomikoje yra pusiausvyra. Antra. Rinka turi užtikrinti prekių ir paslaugų realizavimą, tai pat visuomeninį naudingumo pripažinimą. Jai paslaugos ir prekės neatitiks vartotojų lūkesčių, tada gamintojų laukia nuostoliai ar net bankrotas. Trečia rinka yra svarbiausias svertas, ieškant alternatyvų, kad gamybos kaštai būtų kuo mažiausi, žinoma išlaikant kokybės reikalavimus. Tokių išteklių savininkai netik sėkmingai realizuoja savo produkcija, bet gauna ir didesnes pajamas. Ketvirta, per rinka yra efektyviau įgyvendinamas ekonomikos su balansuotumas, pašalinamas gamintojų diktatas, likviduojamas deficitas ir kitos administracinės komandinės ūkio valdymui būdingos ydos. Taigi rinka, kaip pats save reguliuojantis mechanizmas, yra labai svarbus ekonomikos augimo, jo efektyvumo didinimo ir kuo geresnio vartotojų poreikių tenkinimo veiksnys. Rinkos privalumai: 1.Rinka skatina gamintojus gaminti tas prekes, kurių pageidauja vartotojas. Jei paklausa didėja, t.y. norima kurios nors automobilių markės, kaina kyla, gamintojas skatinamas jų gaminti daugiau. 2.Rinka skatina įsigyti reikalingų, naujų žinių, įgūdžių-tobulėti (esant paklausai darbuotojams, žinantiems anglų kalba, dirbantiems su kompiuteriais ir pan., tai skatina, einant į darbo rinką, turėti atitinkamas žinias, kelti kvalifikaciją) 3.Rinka skatina ir suinteresuoja optimaliai naudoti mokslo ir technikos pažangos pasiekimus. 4.Rinka per kainų sistemą skatina gamintojus taupyti išteklius, ypač ribotus (pvz. žemė miesto centre). 5.Rinka suteikia ekonominę laisvę. Niekas neverčia žmogaus užsiimti vienu ar kitu verslu. 6.Rinka, per kainų sistema suteikia informaciją apie gamybos sąlygas. 7.Rinkai būdingas lankstumas, greita adaptacija prie besikeičiančių sąlygų. Rinkos trūkumai/ribotumai: Nors rinka turi daug privalumų, tačiau yra ir esminių trūkumų: 1.Rinka, suteikdama daug laisvių ekonomikos subjektams, tampa pražūtinga neveikliems - Rinka žlugdo neveiklius gamybos subjektus - įmones, individus . 2.Vartotojų ir gamintojų veikla gali sukelti nepageidaujamus, šalutinio pobūdžio rezultatus: gamtos už terštumas. 3.Rinkos ekonomika gali būti nestabili: ekonominius pakilimus, gali lydėti smukimai, krizės, depresijos, ji neužtikrina žmonių užimtumo, tai yra teisės į darbą. (verslo svyravimai). 4. Rinka neskatina kolektyvinio naudingumo prekių ir paslaugų gamybos. Švietimo paslaugų, sveikatos, kelių tiesimo. Rinkos formos pagal konkurencingumo laipsnį Betuokia firma, norinti gauti pelną, turi pagaminti tam tikrą produkcijos kiekį ir parduoti ją už tam tikrą kainą. Tačiau firmų sprendimai dėl kainų ir gamybos apimties skiriasi pagal tai, kokioje šakoje funkcionuoja firma. Ekonomikoje egzistuoja labai daug įvairiausių ir visiškai skirtingų šakų. Ištirti kiekvieną ekonomikos šaką beveik neįmanoma. Todėl ekonomistai skiria keletą rinkos modelių arba rinkos struktūrų. Rinkos struktūra-tai rinkos organizavimo ir konkurencijos charakteristikos, tai yra svarbiausių rinkos požymių visuma, apibudinanti firmų elgseną. Svarbiausi rinkos struktūros elementai: firmų skaičius ir dydis, gaminamos produkcijos pobūdis, firmos poveikis kainai, įėjimo į šaką ir išėjimo iš jos sąlygos. Pagal šiuos požymius skiriamos keturios pagrindinės rinkos struktūros: grynoji (tobula) konkurencija, grynoji konkurencija, grynoji monopolija, oligopolija, monopolinė konkurencija. Grynoji (tobula) konkurencija. Jos bruožai (elementai). 1.Didelis dalyvių skaičius. Šakoje yra labai daug firmų, dėl to kiekviena iš jų parduoda ir gamina tik mažą produkcijos dalį. 2.Produkto homogeniškumas (vienarūšiškumas). Visi pardavėjai siūlo standartizuotą produkciją, tai yra visų firmų produkcijos kokybė, įpakavimas, pardavimo sąlygos ir taip toliau yra vienodos. Tokiu atveju pardavėjai turi vienodas produkcijos realizavimo galimybes, nes pirkėjams nėra jokio skirtumo iš ko pirkti. 3.Pirmas ir antras bruožas sąlygoja tai, kad rinkos dalyviai neturi įtakos kainai.. Kiekviena firma ar pardavėjas rinkoje yra kainų gavėjas, tai yra pardavėjas rinkoje randa nusistovėjusią kainą, prie kurios jis turi prisitaikyti ir pakeisti jos negali. 4.Įėjimo į šaką ir išėjimo iš jos laisvė. Tai reiškia kad firmos, norinčios įeiti į šaką, gali tai laisvai daryti, jeigu , pavyzdžiui, šioje šakoje kyla kainos. Kita vertus, firmos, jau veikiančios tam tikroje sferoje, gali iš jos pasitraukti, jeigu gaminamos produkcijos kainos mažėja. Reikia pažymėti, kad tobula konkurencija-tai kraštutinis ir laibiau teorinis modelis, bet grynu pavidalu tokios firmos neegzistuoja. Tačiau artimų ir panašių yra nemažai: žemės ūkio produktų rinka, užsienio valiutų rinka. Be to, šis modelis turi didelę teorinę reikšmę, nes grynosios konkurencijos rinka- tai standartas, kuris leidžia įvertinti kitų rinkos struktūrų bei realios ekonomikos efektyvumą. Grynoji monopolija . Grynoji monopolija- tai antrasis kraštutinis modelis. Terminas ,,monopolija“ yra kilęs iš graikų kalbos.,, Monos“ reiškia vienas, vienintelis, ,,poleo“- parduoti. Teisiniu požiūriu monopolija reiškia išskirtinę teisę į tam tikrą objektą. Grynosios monopolijos bruožai: 1.Vienintelis produkcijos pardavėjas. Tokiu atveju viena firma atstovauja tam tikrai ekonomikos šakai (ekonomikos šaka sudaro visos firmos, kurios teikia vienodus arba panašius produktus toje pačioje rinkoje). 2.Monopolistas gamina unikalų produktą. Produktas yra unikalus tuo, kad jis neturi artimų substitų (pakaitalų) .Tokiu atveju pirkėjas neturi alternatyvų. Jis turi arba pirkti monopolinės firmos produkciją, arba visiškai jo atsisakyti. 3.Monopolija gali žymia kontroliuoti produkto kainą, nes ji gamina ir kontroliuoja produkcijos bendrą pasiūlos kiekį. Taigi monopolinė firma nustato kainą ir prie kainos priderina tam tikrą gamybos apimtį. Pasireiškia vadinamoji monopolinė (rinkos)galia, kurios esmė- galimybė kontroliuoti kainų lygį ir produkto prieinamumą rinkoje. 4.Įeiti į monopolinę rinka yra beveik neįmanoma. Grynasis monopolistas neturi konkurentų, o tai reškia, kad egzistuoja ekonominiai, teisiniai , techniniai arba kitokie barjerai, kurie neleidžia kitoms firmoms įeiti šaką. Tarp minėtų kraštutinių rinkos struktūrų, tai yra grynosios konkurencijos ir grynosios monopolijos, yra dar dvi pagrindinės rinkos struktūros monopolinė konkurencija ir oligopolija. Monopolinė konkurencija. Monopolinė konkurencija- tai tokia rinkos struktūra, kai veikia gana daug nedideliu firmų, gaminančių diferencijuotą tos pačios paskirties produktą. Monopolinės konkurencijos bruožai: 1) pakankamai daug firmų; 2) produkto diferencija. Vieno pardavėjo siūloma prekė kuo nors skiriasi nuo konkurento tos pačios paskirties prekės; 3) kuri nors firma turi nežymų poveikį produkto kainai; 4) įėjimo į šaka ir iš jos išėjimo žemi barjerai; Kalbėdami apie tobulą konkurenciją, minėjome, kad šioje rinkos struktūroje gaminamas homogeniškas produktas. Bet realiai konkuruojančių firmų produktai nėra standartizuotos prekės. Vieno pardavėjo siūlomos prekės kuo nors skiriasi nuo konkurento tos pačios paskirties prekių. Todėl tokioje rinkoje atskira firma turi nežymų poveikį produktų kainai. Kad prekė taptų unikali ir patrauktų pirkėjus, o gamintojas ar pardavėjas šiuo atveju taptų monopolistu , firmos plačiai naudoja reklamą, įpakavimą, firmos ženklus, pirkėjų kreditavimą, papildomas paslaugas (garantinis taisymas, prekės pristatymas į namus, ir panašiai). Tačiau kai yra daug konkurentų, kiekvienas pardavėjas gali tik nežymiai kontroliuoti kainą, nes parduodamos prekės turi daug substitutų. Monopolinės konkurencijos rinkos pavyzdžiai: mažmeninė prekyba, kavinės, degalinės, ir pan. Oligopolija. Oligopolija- tai tokia rinkos struktūra, kurioje žymi pasiūlos dalis tenka kelioms didelėms firmoms. Oligopolijos bruožai; 1) rinkoje dominuoja keletas tarpusavyje konkuruojančių firmų; 2) gaminamas produktas gali būti arba identiškas (aliuminio, plieno gamintojų produkcija), arba diferencijuotas ir skirtis techniniais parametrais, įpakavimu, dizainu ir pan. (automobilių, kompiuterių, buitinės technikos gamyba); 3) oligopolinės firmos turi monopolinę galią, bet dažniausiai pavienės firmos vengia kainų konkurencijos; 4) įeiti į oligopolinę rinką yra labai sudėtinga. Nauja įmonė gali įeiti į oligopolinę rinką tik gamindama labai daug produkcijos, nes tik tai leistų jai sumažinti bendruosius vidutinius kaštus. Tai savaime reikalauja labai daug didelių finansinių išteklių. Paprastai oligopolinės firmos yra gerai žinomos. Klasikinis Oligopolijos pvz.: trys JAV automobilių kompanijos- ,,Ford“, ,,Chysler“ ir

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3378 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • 1. RINKA IR JOS FUNKCIJOS. RINKOS PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI..4
  • 2. RINKOS FORMOS PAGAL KONKURENCINGUMO LAIPSNĮ..6
  • 3. NACIONALINIO ŪKIO EKONOMINIAI VIENETAI. NAMŲ ŪKIO IR FIRMŲ TARPUSAVIO RYŠIAI.9
  • 4. EKONOMIKOS PROBLEMOS..10
  • 5. CENTRINIO BANKO IR PINIGŲ POLITIKA, IR DARBO FUNKCIJOS11
  • 6. VALIUTŲ RINKOS IR VALIUTŲ KURSŲ NUSTATYMAS.13
  • 7. INFORMACINIŲ ŠALTINIŲ SĄRAŠAS.15

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
15 psl., (3378 ž.)
Darbo duomenys
  • Ekonomikos namų darbas
  • 15 psl., (3378 ž.)
  • Word failas 153 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt