1.4. MARKETINGO LOGISTIKA 11
1.5. LITERATŪROS SĄRAŠAS 14
1.1 PASKIRSTYMO KANALO SAMPRATA IR PASIRINKIMAS
Paskirstymo kanalas – tai grandinė tarpusavyje susijusių įmonių, kurios dalyvauja prekių judėjimo nuo gamintojo iki vartotojo procese.
Paskirstymo kanalo pasirinkimas yra strateginis sprendimas, turintis didelę reikšmę kainų politikai, reklamos organizavimui, pardavimo skatinimo priemonėms ir kt. Prekių paskirstymo kanalai daro esminį poveikį gamintojo kaštams ir pajamoms, taip pat pačios įmonės bei jos prekių įvaizdžiui. Pasirinkdamas tam tikrą prekių paskirstymo kanalą, gamintojas dažniausiai ilgam susieja savą įmonę su kitomis įmonėmis – partneriais, užmezga su jomis dalykinius ryšius.
Kai kalbama apie paskirstymo kanalo pasirinkimą, turimi galvoje trejopo pobūdžio sprendimai: jau veikiančio kanalo panaudojimas, jo modifikavimas arba naujo kūrimas. Kuri iš šių alternatyvų priimtiniausia, dažnai priklauso nuo konkurencinės situacijos.
Priimti sprendimą dėl naujo paskirstymo kanalo suformavimo ar padaryti pakeitimų jau esančiame tenka dėl įvairių aplinkybių:
• Įmonė nori įvesti į rinką naują prekę;
• Naujai įsikūrusi įmonė ieško įėjimo į rinką;
• Atsiranda naujų pardavimo tarpininkų;
• Atsiranda naujų prekybos įmonių tipų;
• Padidėja vertikalioji konkurencija;
• Sukuriama naujų prekių logistikos technologijų;
• Esamas paskirstymo kanalas dirba nepatenkinamai.
Paskirstymo kanalo parinkimą įtakoja šie paskirstymo veiksniai:
• Rinkos veiksnių grupės;
• Prekės įmonės;
• Įmonės;
• Tarpininkai;
• Konkurencija.
Rinkos veiksniai – tai yra: atstumas iki vartotojo, vartotojų skaičius, rinkos koncentracija, vartotojų elgsena.
Kuo didesnis atstumas iki vartotojo, tuo didesnė tikimybė, kad apsimokės tarpininkų paslaugos, nei tiesioginis paskirstymo būdas.
Rinkos dydį nulemia pirkėjų skaičius, o kuo didesnis tankumas, tuo didesnė tikimybė, kad bus naudojamas didesnis tarpininkų skaičius. Vartotojų elgsena priklauso nuo keturių momentų: kas perka prekes, o taip pat kada, kur ir kaip.
Prekės veiksniai – nuo jų priklauso paskirstymo ilgis. Išskiriamos tokios prekių veiksnių grupės: prekės pobūdis, užsakymų dydis ir dažnumas, prekių linijos plotis.
Įmonės veiksniai – įmonės dydis, finansinės galimybės, įmonės strategija, tikslai ir uždaviniai.
Tarpininkų veiksmai. Kiekvieno kanalo tarpininkas daro įtaką prekių paskirstymui, todėl pasirenkant kanalą reikia įvertinti, jo veiksmus ir pasiruošimą atlikti reikalingas funkcijas ir, žinoma, kiek įmanoma mažesniais kaštais. Atskiri tarpininkai...
Šį darbą sudaro 2731 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!