3.abstraktusis sąvokinis (loginis, teorinis) mąstymas.
Veiksminis mąstymas remiasi praktiniais pažinimo veiksmais; tai konkrečiais veiksmais su konkrečiais daiktais besiremiąs mąstymas, paprasčiausia mąstymo rūšis.
Konkretusis veiksminis mąstymas glaudžiai susijęs su praktiniais veiksmais, kuriais žmogus keičia pažinirno objektą.
Kiekvienu praktiniu veiksmu keisdamas objektą, žmogus gauna informaciją, kuri ne tik atsldeidžia nežinomus objekto ypatumus, bet ir kelia naujus pažinimo uždavinius, naujos informacijos poreikį. Istoriniame žmonijos vystymosi procese, žmogus kylančius klausimus pirmiausia sprendė praktine veikla: žingsniais matavo atstumą, praktiškai bandė daiktų kietumą ir pan. Tik plėtojantis konkrečiam veiksminiam mąstymui, laipsniškai susidaro sudėtingesnio lygio mąstymo prielaidos. Ontogenezės požiūriu vaiko iki trejų metų mąstymas yra konkretusis veiksminis. Vaikas mąsto manipuliuodamas daiktais ir žaislais, analizuoja daiktus juos ardydamas, o vėliau sudėdamas atskiras dalis sintezuoja. Galime teigti, kad žaislo ardymas yra pirminis pasaulio pažinimas. Tokį mąstymo etapą praeina visi be išimties vaikai: žaislų ardymas, laužymas, bandymas jais atlikti visokiausius veiksmus yra ne kas kita, kaip pasaulio pažinimas, mažojo "tyrėjo" veiksminio mąstymo pradžia. Veiksminis mąstymas yra svarbus ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaiko protinei raidai. Jo vystymosi trūkumai neigiamai veikia kitus mąstymo raidos etapus. Vėlesniame etape (dažniausiai kartu su kalba) susiformuoja sudėtingesnis mąstymo tipas - vaizdinis mąstymas: vaikas išmoksta įsivaizduoti objektus, situacijas, jų pasikeitimus, kitaip sakant, operuoti vaizdiniais.
Vaizdinis mąstymas yra konkretus, remiasi suvokimu ir vaizdiniais, jų pertvarkymu mintyse.
Konkretusis vaizdinis mąstymas - tai mąstymo uždavinių sprendimas vidiniais veiksmais (mintyse), mąstymas vaizdais, kada spręsdamas uždavinius žmogus operuoja atmintyje išlikusiais daiktų ir reiškinių vaizdiniais.
Veiksminis mąstymas formuojasi ikimokykliniame amžiuje (4-7 metais). Nors išlieka aktuali konkreti praktinė veikla su daiktais, tačiau vis daugiau mąstoma vaizdais sukauptų vaizdinių apie daiktus, reiškinius, veiksmus pagrindu. Dažnai matome berniukus, "vairuojančius" kieme įsivaizduojamą motociklą ar mašiną ir imituojančius garsus - burzgimą, signalizavimą. Taigi jau mažas žmogus pradeda operuoti vaizdais. Šio amžiaus vaikams analitinės sintetinės pažinimo veiklos pracese jau nebūtina tiesiogiai paliesti sudominusį daiktą , ar juo manipuliuoti. Tačiau ikimokyklinio amžiaus vaikas mąsto konkrečiais vaizdiniais,...
Šį darbą sudaro 4252 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!