Tarp daugybės naujovių, audringai besiveržiančių į mūsų gyvenimą, ypatinga vieta priklauso reklamai. Reklama įsitvirtino spausdintuose leidiniuose, radijuje, televizijoje, tapo neatskiriama mūsų gyvenimo dalimi. Profesionaliai parengta reklamos produkcija, tekstai, klipai atvėrė naujas galimybes prekių gamintojams ir vartotojams. Tačiau eiliniam stebėtojui gali pasirodyti, kad reklamuotojai ir vartotojai kariauja tarpusavyje. Vartotojai kaltina, kad reklama yra paplitusi kiekviename jų asmeninės erdvės centimetre su puolamosiomis ir nereikšmingomis žinutėmis.
Šią temą pasirinkome rašyti, nes reklama veikia vartotojus, siejasi su visuomeniniais santykiais, kuria naujas tradicijas bei visuomenėje kelia nemažai prieštaringų nuomonių.
Darbo tikslas – ištirti etikos vietą reklamoje.
• išnagrinėti reklamos reglamentavimą;
• analitinėje kursinio dalyje pateikti neetiškos reklamos pavyzdžių ir juos išanalizuoti.
Darbo tyrimo metodas – mokslinės literatūros, straipsnių, baigiamųjų bakalauro darbų, Lietuvos Respublikos įstatymo, nutarimo ir įsakymo analizė, reklaminių pavyzdžių analizė.
1. Reklamos samprata
Reklamos sąvokoje persipina ekonomikos, sociologijos, etikos, psichologijos, kultūros, meno ir kiti klausimai. Yra labai daug reklamos apibrėžimų. Pateiksime keletą iš jų.
Pasak M.Čeikauskienės, “reklama – tai veiklos rūšis arba kaip tos veiklos rezultatas pagaminta produkcija, kurios tikslas yra pramonės įmonių, paslaugų firmų, visuomeninių organizacijų produkcijos pardavimas arba kitokių įmonės uždavinių sprendimas (realizavimas), platinant apie įmones pačių įmonių pateiktą ir apmokėtą informaciją. Informacija apie įmones turi būti suformuluota taip, kad stipriai paveiktų masinę ar individualią sąmonę, pasiektų pasirinktą vartotojų auditoriją” (M.Čeikauskienė,1997, p.5).
Kitokį apibrėžimą pateikia J.P.Peter, J.C.Olson (1996, p.538). Jie teigia, kad reklama – tai bet koks mokamas, neasmeninis informacijos apie produktą, rūšį, kompaniją ar parduotuvę pristatymas. Reklamavimasis dažniausiai turi aiškų rėmėją. Reklama siekiama daryti įtaką vartotojų emocijoms ir mąstymui: jų vertinimams, žinioms, tikėjimui, požiūriams, įvaizdžio susidarymui, reikšmėms liečiančioms produktus ar jų rūšis. Beje, reklama charakterizuojama kaip įvaizdžio valdymas – įvaizdžio ir reikšmės sukūrimas bei palaikymas vartotojų galvose. Tačiau nors reklama pirmiausiai paveikia jausmus bei mąstymą, pagrindinis jos tikslas yra paveikti vartotojo pirkimo elgesį. Tai liudija ir R.Batra, J.G.Myers, D.A.Aaker (1996, p.XIV) teigdami, jog reklama – tai veiksnys, veikiantis vartotojo požiūrius...
Šį darbą sudaro 6278 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!