Pastaruoju metu rinkodara tapo svarbia bet kurio verslo dalimi, kadangi ji susijusi su vartotojų poreikių tenkinimu ir negailestinga konkurencine kova. Svarbiausias rinkodaros tikslas – maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius, taikant rinkodaros priemones sukurti vartotojui tokias sąlygas, kad jis, sykį įsigijęs prekę, panorėtų jos dar daugelį kartų.
Savo darbe aprašysiu vieną iš svarbių rinkodaros priemonių – rinkos segmentavimą. Glaustai apibūdinsiu rinkos segmentavimo lygius, vartotojų ir verslo rinkų segmentavimą.
Šio darbo pagrindinis tikslas išsiaiškinti kas tai yra rinkos segmentavimas ir kam jis reikalingas.
Rinka – tai visuma esamų ir potencialų pirkėjų, siekiančių patenkinti savo poreikius pakeičiant ką nors vertinga su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais.
Įmonių vadovai puikiai žino, jog negali priversti visų vartotojų pirkti jų prekę. Rinkas sudaro vartotojai, o vartotojų yra daug, visi yra labai skirtingi ir turi skirtingų poreikių bei norų. Turbūt tik labai didelės kompanijos galėtų siūlyti savo prekę visai globalinei rinkai. Paprastai įmonės, norėdamos išlaikyti konkurencinį pranašumą, turėtų išsirinkti tas rinkos dalis, kurias sugebėtų geriausiai aptarnauti. Taigi segmentaciją galima laikyti tarpiniu variantu tarp masinės rinkodaros ir individualaus priėjimo prie kiekvieno žmogaus. Vykstant segmentacijai didelės skirtingos rinkos suskaidomos į mažesnes ir vienalytiškesnes.
• Tam tikras kompromisas tarp masinės rinkodaros nuostatos, kuri teigia, jog visi vartotojai yra vienodi, ir prielaidos, kad reikia prisitaikyti prie kiekvieno asmens poreikių.
• Rinkos suskirstymas į atskiras identifikuojamas dalis.
( )
• Rinkoje esančių tiksliai apibrėžtų vartotojų grupių, besiskiriančių savo poreikiais, charakteristikomis ar elgsena, nustatymas, kurių aptarnavimui gali prireikti tam tikrų prekių ar rinkodaros kompleksų.
(J. Vijeikis „Rinkodara_nuo klasikinės teorijos iki šiuolaikinio pritaikymo“, Vilnius 2003, 24psl.)
Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2003
Schemoje pavaizduoti šeši tikslinės rinkodaros etapai, kurių pagalba galiausiai kiekvienai prekei ir kiekvienam pasirinktam vartotojų segmentui sukuriamas konkretus rinkodaros kompleksas.
Taigi atlikti rinkos segmentavimą – vadinasi, išspręsti vartotojų tipologijas, arba klasifikavimo pagal daugelį požymių, užduotį.
Rinkos segmentavimo lygiai
Rinkas sudaro pirkėjai, kurie tarpusavyje skiriasi vienu ar keliais požymiais. Jie gali turėti skirtingus norus, pajamas,...
Šį darbą sudaro 1722 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!