Įvadas.....................................................................................................................3 p.
kompleksas tautos gyvenime...............................................................................4-6p.
„Amerika pirtyje“..................................................................................................7p.
Išvados...................................................................................................................8p.
Literatūra...............................................................................................................9p.
Įvadas
Kaip ir kitos pagrindinės literatūros rūšys, drama turi giluminius ir išviršinius požymius, arba, anot kai kurių teoretikų, vidinę ir išorinę formą. Pastarąją sudaro vadinamoji žanrinė technika, t. y. pjesės konstravimo elementai (akcija, jos kompozicija, užuomazga, augimas, kulminacija, atomazga, veiksmo peripetijos, sceniškumas, dialogas ir t.t)
B. Sruoga buvo įsitikinęs, kad drama, kaip ir bet kuris kitas meno kūrinys, negali būti tikrovės kopija. Dramaturgas kuria savo pasaulį, aukštesnę meninę realybę, panaudodamas gyvenimo medžiagą, savo ar kitų sukauptą patirtį. Tasai draminis pasaulis yra menininko idėjos įsikūnijimas, jo paties sielos ir proto sprendimų bei pergyvenimų išraiška. Tokia pažiūra buvo ne vien bendras meno esmės, jo specifikos pabrėžimas, kurį būtų galima taikyti bet kuriai grožinės kūrybos krypčiai. Tai buvo principas, susijęs ir su naujomis teatro idėjomis, paplitusiomis XXa. pradžioje.
Sruogos kova prieš vadinamąjį „natūralistinį teatrą“ nebuvo nuosekli ir kartais įgaudavo kraštutines įvairių naujovių adoravimo formas. Būsimasis dramaturgas svajojo apie tokį teatrą, kuris „nori įžiūrėti ne vien pirmąjį pasaulio planą, bet ir tas nežinomas dausas, kurias slepia nuo mūs naivioji tikrenybė, deda pastangų įžvelgti už anapus žmogaus būdo ribų ir, pajutus anapus gyvenima, pritarti savo balsu pasaulio orkestrui ir sukurti dvasios sintezių vaidybą-dvasios vaidybą.
DRAMA IR TEATRAS- NAUJAS KŪRYBOS IR VISUOMENINĖS SAVIRAIŠKOS KOMPLEKSAS TAUTOS GYVENIME
Lietuvių teatras ir dramaturgija, pabudę senų teatrinių tradicijų krašte, atrodo, lengvai galėjo prisišlieti prie pasaulinės kultūros kamieno ir perimti visa tai, kas čia pat pašonėje kitų tautų buvo pasiekta. Tačiau taip neįvyko. Kelis šimtmečius Lietuvoje egzistavusi svetimkalbė teatrinė kultūra, nepaisant joje pasireiškusių lituanistinių pradų, nedavė konkrečiau apčiuopiamo pagrindo nacionalinei lietuvių dramaturgjos ir teatro tradicijai. Teko beveik viską pradėti iš pat pradžių-suleisti šaknis į liaudies gyvenimo dirvą, atsiremti į pirmapradžius jos kultūros klodus.
Lietuvių teatrinė veikla XIXa.pabaigoje ir XXa. pradžioje beveik vienu metu prasidėjo visur, kur tik buvo susitelkę šiek tiek aktyvesnių tautiečių. Daugelis pirmųjų vaidinimų arba „lietuviškųjų vakarų“ buvo suorganizuota žymiuose kultūriniuose...
Šį darbą sudaro 1841 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!