Įvadas. Kūdikystė. Pirmieji gyvenimo metai. Pagrindinės kūdikystės socialinės raidos uždaviniai. Santykiai su kitais.
|
Daugelį tėvų kūdikio atsiradimas pastūmėja į naują gyvenimo tarpsnį. Tėvai su meile žiūri į savo atžalą, suvokdami jį kaip savo dalį ir kaip atskirą asmenį. Kiekvieno asmens vystymosi terpė yra nuolatinė sąveika su socialine aplinka, prasidedanti nuo pirmųjų gyvenimo dienų. Taigi žmogus gimsta turėdamas visas tolesniam vystymuisi būtinas prielaidas, tačiau jos atsiskleidžia tik kitų žmonių dėka, o tie pirmieji žmonės veikiantys kūdikių gyvenime būna tėvas ir mama. Mama ir tėvas skirtingai suvokia kūdikį, kaip jų pačių dalį. Abu tėvai su savo vaiku yra susiję dvasiškai, o motina dar ir jaučia kūdikį esant jos kūno dalimi. Kadangi vaiko tolimesnis vystymasis priklauso nuo pačių ankstyviausiųjų dienų yra labai svarbu gerai suprasti tėvo ir motinos įtaką kūdikių ugdyme. Poreikis valgyti, palaikantis fizinę mažylio gyvastį, turi prasmę tik tuomet, kai šalia yra mama, pasiruošusi ir sugebanti jį patenkinti. Be kitų pagalbos naujagimis nesugeba nei susišildyti, nei pasitraukti nuo nemalonaus dirgiklio. Taip pat tėvai turi suprasti, kad fizinio, pažintinio ir psichosocialinio žmogaus vystymosi gijos yra neatsiejamos ir veikia viena kitą. Kiekvienu amžiaus tarpsniu žmogui iškyla specifiniai vystymosi uždaviniai – siektini sugebėjimai, žinios, formuotinos nuostatos ar santykis su pasauliu. Jiems daro įtaką fizinis subrendimas, šeimos vertybės, visuomenės taisyklės ir konkrečios amžiaus grupės atstovų lūkesčiai. Žmogaus raida yra cikliška, nenutrūkstanti visą gyvenimą, taigi vienus vystymosi uždavinius nuosekliai keičia kiti. Vystymosi uždaviniai nurodo vaiko aktyvumo kryptį ir turinį. Išspręstas uždavinys, pasiektas tikslas užtikrina socialinę adaptaciją, sėkmingą tolesnį vystymąsi. Vystymosi užduočių perspektyva sėkmingai suderina fizinės, pažintinės ir psichosocialinės egzistencijos plotmes. ...
Literatūros šaltiniai | 8 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 2 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Tevu autoritetas kudikiu ugdyme.doc (15.39 KB) |
G. Alporto knygos "Tapsmas" analizė.
Piešinio interpretacija. Įvadas. Neegzistuojančio gyvūno (minkštakailės apkabinaitės) piešinio interpretacija. Iš...
Paauglystės ribos ir uždaviniai. Psichosocialinė raida. Moralės raida. Aš vaizdo raida. Sąmonės kaita. Eriksonas ap...
Vaiko piešinių turinio formavimosi veiksniai. 5-6 m. vaiko vizualinės raidos galimybės. Išvados.
Įvadas. Duomenys apie tiriamąją mergaitę. Piešinio "Neegzistuojantis gyvūnas" analizės protokolas. Pieši...