Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus

Įvadas. Šeimos vaidmuo ugdymo procese. Šeimos adaptacijos ugdymo situacijoje ypatumai. Ugdytinių įtraukimas į procesą. Tėvų ir pedagogų sąveika kaip bendros prasmės kūrimas. Tėvų ir pedagogų sąveikos prielaidos. Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo sritys. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo būdai, formos. Bendradarbiavimo ratas. Išvados.
2 atsiliepimai
Apimtis
12 puslapių
Kategorija
Specialiosios pedagogikos referatas
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 1 puslapis
1 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 2 puslapis
2 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 3 puslapis
3 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 4 puslapis
4 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 5 puslapis
5 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 6 puslapis
6 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 7 puslapis
7 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 8 puslapis
8 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 9 puslapis
9 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 10 puslapis
10 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 11 puslapis
11 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 12 puslapis
12 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 13 puslapis
13 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 14 puslapis
14 puslapis
Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus 15 puslapis
15 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Daugelyje šalių specialiojo ugdymo sritis bendrojo ugdymo kontekste yra sąlyginai jauna. Nuo 1960m. daugelyje šalių prasidėjo švietimo reformos (kurias inicijavo neįgalius vaikus auginantys tėvai, prašydami savo vaikams vienodų galimybių ugdytis) ir neįgaliųjų integracijos į bendrojo ugdymo įstaigas procesas. Vakarų Europos šalyse ir Jungtinėse Amerikos Valstijose jau septintajame dešimtmetyje specialiųjų poreikių vaikų tėvams buvo sudaryta daugiau galimybių įsitraukti į vaiko ugdymo procesą, akcentuojama mokyklos ir šeimos partnerystė, o ne vienpusis informavimas apie jau priimtą sprendimą .XX a. viduryje Vakarų Europoje ir Šiaurės Amerikoje prasidėję socialiniai pokyčiai ir naujos neįgaliųjų ugdymo ir socialinės integracijos teorijos turėjo įtakos ir kuriamai Lietuvos švietimo koncepcijai. Lietuvos švietimo politika grindžiama Vakarų Europoje priimtinais humaniškumo, demokratiškumo principais, normalizacijos, integracijos idėjomis. Sukurti ir vis dar tobulinami teisiniai pagrindai.Nuo devintojo dešimtmečio JAV ir Vakarų Europos šalyse itin pagausėjo tyrimų, susijusių su tėvų įtraukimo ir partneriško bendradarbiavimo su tėvais problemomis. Tyrimai parodė, jog nepaisant palankaus teisinių pagrindų konteksto tėvai vis dar jaučiasi beteisiai ir atitolę nuo ugdymo sistemos, teikiančios pagalbą jų vaikui: dažnai pedagogai nelinkę išklausyti šeimoms aktualių problemų, tėvai eidami į susitikimus iš anksto priima pasyvaus stebėtojo ir klausytojo vaidmenį.Pastaraisiais metais tiek vakaruose, tiek mūsų šalyje, stebima vaiko ugdymo paradigmų kaita. Į šeimą orientuotos tarnybos bei ugdymo institucijos, skatinančios bendradarbiavimą, pažymi įgalinimo požiūrį, bendrą problemų sprendimą. Labiau pažymimos ne vaiko ir šeimos problemos, bet šeimos narių patirtis ir stipriosios pusės. Specialistai ir tėvai, sudarydami vaiko ugdymo planą ir kartu jį įgyvendindami, supranta, kad darbas komandoje yra žymiai efektyvesnis. Tėvai skatinami būti aktyviais proceso dalyviais, nurodyti, kokios pagalbos jiems reikia. Tik tada, kai šeimos sutinka, kad specialistų pagalba reikalinga, specialistai gali jiems padėti. ...

Literatūros šaltiniai 3
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 1 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Tevu ir pedagogu bendradarbiavimas ugdant specialiuju poreikiu vaikus.doc (23.39 KB)

Kiti mokslo darbai

Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių  sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės
Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės "Šaltinis" pratybų 4 dalies sąsiuvinyje
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Vaikai su proto negalia
Vaikai su proto negalia
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti