Tramvajus - miesto keleivinis elektrinis traukinys, skirtas pervežti keleivius. Dažniausiai naudojamas tokiuose miestuose, kuriuose esamo srauto nebesugeba pervežti autobusai ar troleibusai. Paprastai tramvajaus bėgiai tiesiami gatvės vidury arba jos pakraščiuose, bet yra ir išimčių: Pvz., Rusijoje, Volgograde tramvajaus kelios stotys pastatytos po žeme kaip metropolitenas.
Tramvajų kelių statymas ir planavimas vykdomas atsižvelgiant į gatvių išdėstymą, pėsčiųjų ir automobilių judėjimą, dideliu keleivių bei eismo srautu, ekonomiškumu bei eksploatacija. Šie reikalavimai, apskritai kalbant, prieštarauja vienas kitam, dėl to kiekvienam atvejui ieškomas kompromisas, kuris pritaikomas vietos sąlygoms.
Savarankiškas išdėstymas: tramvajaus linija eina atskirai kelio atžvilgiu, pavyzdžiui, per mišką, pievą, atskirą tiltą arba estakadą, atskirą tunelį.
Atskirtasis išdėstymas: tramvajaus linijos eina kartu su keliu, bet jos atskirtos nuo važiuojamosios dalies.
Bendras išdėstymas: tramvajus neatskirtas nuo važiuojamosios dalies ir jo liniją gali naudoti bebėgės transporto priemonės. Dažniausiai tramvajų linijas nuo kito transporto važiuojamosios dalies riboja ženklai (tik viešajam) bei kelkraščiai.
Prieš praleidžiant tramvajų pagrindinė elektros srovė turi buti uždaryta. Tai daroma vairuotojui nuleidžiant didelę svirtį virš galvos. Tramvajams pritaikyti oro stabdžiai turi atskyrą svirtį oro kompresoriaus valdymą, jis dažniausiai yra šalia kompresoriaus, kuris paprastai yra po keleivių kabinos grindimis.
Elektros aprūpinimas moderniuose tramvajuose
Moderniuose tramvajuose elektros aprūpinimą kontroliuoja tiristorius (kuris gali perjungti elektrą greičiau nei vairuotojas).Važiuojant nuokalne išjungus variklius - diodai, kurie aprūpina energija, kai jos neteikia tiristorius ir linijinis filtras, kuris bando pašalinti užsilikusią kintamą srovę. Kartais kai daugiau nei vienas traukos variklis yra naudojamas, elektros pertraukiklis įtaisytas kiekviename variklyje.
Paprastai tariant tiristorius teikia energiją varikliams labai greitai perjunginėdami elektros energiją. Kuo daugiau galios naudojama, tuo labiau padažnėja įjungimo periodas ir išretėja išjungimo. Tai daroma automatiškai be vairuotojo įsikišimo.
Dėl greito įjungimo/išjungimo, perjungimo bet kurioje padėtyje tarp neutralios ir maksimalios galios nepageidaujamas kintama srovė, tai gali priversti vibruoti variklio korpusą, padidėja rizika, kad suges variklio guoliai per velenų sukeltą įtampą ir energijos eikvojimas pro srovės sūkurį ir perjungimo nuostolius, vibravimas taip pat gali...
Šį darbą sudaro 1552 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!