Šio kursinio projekto tikslas susipažinti ir išanalizuoti lokomotyvo traukos variklius ir jų aušinimo įrangą.
Trauka lokomotyvuose užtikrinama pirminės jėgainės dėka, kurių yra keleto rūšių. Kai kurios iš pirminių jėgainių kol kas yra tik bandymų ir tyrinėjimų stadijoje, kai kurios šiuo metu sparčiai populiarėja ir plinta, dar vienos jau nenaudojamos ir sutinkamos bene tik muziejuose. Kokios, kaip ir kodėl pasirenkamos vienokios ar kitokios jėgainės aptarta toliau.
Traukos varikliai kartais yra pagrindinė lokomotyvų „širdis“, kartais tai pagalbiniai įrenginiai. Taigi traukos variklis vienu atveju yra lokomotyvo „širdis“, kitu atveju jis skirtas užtikrinti optimalų lokomotyvo funkcionavimą. Įrenginiai išdėstyti lokomotyvo rėme, vežimėlyje ar kitose vietose atsižvelgiant į daugelį parametrų, todėl kiekviename lokomotyve gali šiek tiek skirtis, kitavertus stengiantis išvengti energijos nuostolių perduodant sukimą, dažniausiai kabinami tiesiog ant aširačių.
Aušinimo įrenginiai taip pat neatsiejama lokomotyvų dalis, nes šiandien naudojami šiluminiai ar elektros varikliai neišviangiamai susiduria su trintimi ir nenaudingomis apkrovomis, degalų išskiriama šiluma, elektros laidininkų varža ir kitais šiluminiais reiškiniais, kurie yra žalingi varikliams. Norint optimaliai panaudoti šiuos variklius ir išnaudoti jų galimybes sukurta aibė aušinimo sistemų, nors jų veikimo principas labai panašus ar net toks pat.
Darbe išaiškinta traukos variklių ir jų aušinimo įrangos paskirtis, veikimo principas, pateiktos kai kurios principinės schemos, aptarti trūkumai ir privalumai, silpnosios vietos.
Norint suprasti traukos variklių veikimą ir paskirtį, reikėtų trumpai apžvelgti kur ir kam jie naudojami.
Lokomotyvas- tai galinga transporto traukos mašina vagonams arba jų sąstatams geležinkelio bėgiais vežti. Pagal darbo pobūdį lokomotyvai skirstomi į prekinius, keleivinius ir manevrinius. Prekinių lokomtyvų traukos jėga turi būti tokia, kad jie galėtų traukti 3-6 tūkst. tonų masės sąstatus. Keleiviniai lokomotyvai skirti traukti gerokai lengvesniesms sąstatams, bet dideliu greičiu.
Šiuo metu elektrifikuotose liniose naudojami variklinių vagonų riedmenys sudaryti iš elektrinių vagonų, prijungtų prie elektrinio traukinio; neelektrifikuotomis geležinkelio linijomis važinėja dyzeliniai traukiniai.
Traukos jėga, priverčianti judėti vagoną, atsiranda dėl lokomotyvo arba variklinio vagono ratų sąveikos su bėgiais, perduodant variklio sukimo momentą...
Šį darbą sudaro 5963 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!