Įvadas. Teorijos, aiškinančios kalbos raidą. Kūdikystė. Antrieji metai. Tretieji metai. Ketvirtieji metai. Penktieji metai. Šeštieji, septintieji metai. Išvados.
|
Kalba – tai natūralus instrumentas reikšti mintis, svarbiausia priemonė įgyti žinių bei keistis abipuse informacija. Kalba yra žmonių bendravimo bei supratimo pagrindas.Kalba mes išreiškiame jausmus, požiūrius, norus ir vertinimus, užmezgame su kitais dialogą, kurio dėka tobulėja mūsų jausmų ir socialinė raida, kuri yra svarbi teigiamo asmenybės lavėjimo sąlyga.Vaikas įvaldo kalbą, klausydamasis, kaip kalba tėvai ir kiti aplinkiniai. Nuolat girdėdamas pasikartojančius žodžius, vaikas pamažu išmoksta juos skirti ir sieti su daiktais, asmenimis ar situacijomis. Žodžiai įgyja prasmę ir reikšmę.Kalbos išmokimo mechanizmus ir jos raidą mėgina aiškinti įvairios teorijos. Plačiausiai yra žinomi B. F. Skinnerio, A. Banduros, N. Chomsky, Brunerio ir L. Vygotskio darbai. Psichologai tiriantys kalbos raidą, mano, kad tiek kalbos struktūra, tiek funkcijos yra svarbios vaikui, bendraujant su kitais žmonėmis. Vaiko kalbos raidai svarbūs tiek aplinkos, tiek biologiniai veiksniai.Tyrimo objektas – vaikų kalbos raida.Tyrimo tikslas – apibūdinti vaikų nuo gimimo iki šešerių metų kalbos raidą.Tyrimo uždaviniai:1. Remiantis pedagogine bei psichologine literatūra, atskleisti teorijas, aiškinančias kalbos raidą.2. Išnagrinėti pasirinkto amžiaus vaikų (0 - 6m.) kalbos vystymosi procesą.3. Parašyti išvadas apibūdinančias vaikų kalbos raidą.Kalbos išmokimo mechanizmą aiškina mokymosi ir biologinė teorijos. Remiantis F. Skinnerio(1904 -1990) mintimi, kad kalbos išmokstama lygiai taip pat, kaip ir bet kurio kito elgesio pastiprinimo ir imitacijos būdu per bendravimą su suaugusiuoju (1957, cit. pagal Santrock, 1978). Kalbos raidą galima paaiškinti jau žinomais mokymosi dėsniais. Vograudamas vaikas atsitiktinai arba pamėgdžiodamas ištaria įvairius garsus, o tėvai paskatina juos. Skatinimas lemia, kokie garsai ir jų junginiai pradeda vyrauti vaiko kalboje. Taigi skatinimas, jo nuomone, yra svarbiausias kalbos išmokimo veiksnys pirmajame jos formavimosi laikotarpyje, iki 4 metų. Panašiai galvoja ir socialinio mokymosi teoretikas A. Bandura. Kalbos išmokimo lygis priklauso nuo stebėjimo ir imitacijos, tik, jo supratimu, pastiprinimas nėra būtinas. ...
Literatūros šaltiniai | 4 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 2 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaiko kalbos raida.doc (26.77 KB) |
G. Alporto knygos "Tapsmas" analizė.
Piešinio interpretacija. Įvadas. Neegzistuojančio gyvūno (minkštakailės apkabinaitės) piešinio interpretacija. Iš...
Paauglystės ribos ir uždaviniai. Psichosocialinė raida. Moralės raida. Aš vaizdo raida. Sąmonės kaita. Eriksonas ap...
Vaiko piešinių turinio formavimosi veiksniai. 5-6 m. vaiko vizualinės raidos galimybės. Išvados.
Įvadas. Duomenys apie tiriamąją mergaitę. Piešinio "Neegzistuojantis gyvūnas" analizės protokolas. Pieši...