Lekt. I. Sabienė
2011
Įvadas
Sakoma, kad piešinys - sielos veidrodis. Iš tiesų, žmogaus piešinys atspindi jo psichologinę būseną. Baltas, tuščias popieriaus lapas - tarsi vaiko gyvenimas, piešdamas žmogų, vaikas visada nesąmoningai reprezentuoja save. Todėl kartais galime paprašyti vaiko nupiešti save ar šeimą, norėdami suprasti, kaip jis jaučiasi, koks jo santykis su aplinka ir jį supančiais žmonėmis. Spalvos vaiko piešinyje gali atspindėti jo nuotaiką, jausmus, subrendimą, štrichai, linijos, lapo dydis, objektų išdėstymas erdvėje – viskas kalba apie vaiką, jo būseną. Taigi, vaiko piešinys tampa labai informatyvus, jei tik moki jį ,,skaityti”. Vertinant vaikų piešinius, reikia turėti galvoje vaiko psichologiją. (A. Gaižutis, 1982).
Piešinių testas ,,Neegzistuojantis gyvūnas” yra viena iš informatyviausių piešimo metodikų, parengta M. Z. Dukarevič. Tai projekcinė technika ir šio metodo pagrindas – psichomotorinių ryšių teorija. Vaikui pateikiamas baltas popieriaus lapas, pieštukai ir trintukas. Pateikiama instrukcija – reikia sugalvoti ir nupiešti neegzistuojantį, fantastinį gyvūną bei duoti jam neegzistuojantį vardą. Testas apibūdina vaiko vaizduotės ir mąstymo tipą, jo požiūrį į kūrybinę užduotį.
Testas yra statistiškai netikrintas, jo standartizacija neatlikta, taigi jo duomenys gali būti analizuojami tik kaip laisvo piešinio. Šį testą galima jungt su kitais metodais bei testais, pvz., ,,Laimingas gyvūnas”, ,,Piktas gyvūnas”, ,,Nelaimingas gyvūnas”, kurie leistų išsiaiškint tiriamojo vertybes ir siekius, (,,Laimingas gyvūnas”), užslėptas agresyvias arba depresyvias tendencijas, reakciją į grėsmę (,,Piktas gyvūnas”), turimų baimių pobūdį, tiriamojo suvokimą apie aštriausias problemas (,,Nelaimingas gyvūnas”).(A.Vengeris, 2007).
Planas:
1. Tyrimo tikslas – išanalizuoti tiriamojo nupieštą neegzistuojantį gyvūną.
2. Tyrimo objektas – vaiko piešinys ,,Neegzistuojantis gyvūnas”, vaiko elgesys piešimo metu.
3. Tyrimo uždaviniai – išanalizuoti vaiko piešinį, sužinoti apie vaiką informacijos.
4. Metodai – instrukcija, stebėjimas, pokalbis.
I. Duomenys apie tiriamąją mergaitę
Linai yra 11m. – paauglystės pradžia. Pradeda pastebėt savo besikeičiantį ir augantį kūną, dėl savo ankstyvo brendimo ir aukšto ūgio truputį jaučiasi nejaukiai tarp bendraamžių. Lanko 4 klasę kaimo mokykloje, kurioje tėra labai mažai vaikų (visoje mokykloje apie 30). Bendrauti pratusi mažuose kolektyvuose,...
Šį darbą sudaro 2487 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!