Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas

Įvadas. Regos sutrikimų charakteristika. Aklieji iš prigimties. Apakusieji. Dalinai regintys asmenys. Sutrikusios regėjimo asmenų psichologinės ypatybės. Aklųjų ir silpnaregių vaizdiniai. Intelektualiniai gebėjimai. Mobilumas. Socialinis prisitaikymas. Integracijos tikslai ir priemonės. Integracijos privalumai. Švietimo integracijos politika. Specialiojo ugdymo įstatymas. Bendravimas su aklaisiais/ regėjimo sutrikimus turinčiais asmenimis.
1 atsiliepimai
Apimtis
11 puslapių
Kategorija
Specialiosios pedagogikos referatas
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 1 puslapis
1 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 2 puslapis
2 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 3 puslapis
3 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 4 puslapis
4 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 5 puslapis
5 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 6 puslapis
6 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 7 puslapis
7 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 8 puslapis
8 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 9 puslapis
9 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 10 puslapis
10 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 11 puslapis
11 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 12 puslapis
12 puslapis
Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas 13 puslapis
13 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių mokyklose, bendro lavinimo mokyklose mokosi sutrikusio regėjimo mokiniai. Šiems mokiniams dėl blogos regos ir galimų antrinių sutrikimų kyla mokymosi sunkumų.Gal sutrikusios regos vaikai, besimokydami kartu su gerai matančiais, greičiau suvokia ir įvertina savo negalę?Manau, iškeltas klausimas labai svarbus tiek gerai matantiems, tiek sutrikusios regos asmenims. Juolab, kad nuo to, kaip individas pripažins ir įvertins savo negalę, priklausys ir tinkamas profesinis pasiruošimas, integracijos ir socializacijos sėkmė. Regos invalidų prisitaikymo sėkmė – mūsų visuomenės sėkmė. Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama žmonių su negale teisėms. Supratimas, kad žmogus su negale yra toks pat visuomenės narys kaip ir kiti žmonės, padeda žmonėms su negale įgauti pasitikėjimo ir jėgų normaliai gyventi. Deja, daugelis žmonių vis dar mano, kad negalės ištiktieji yra žemesnio lygio, juos užjaučia, jų bijosi, nemoka su jais elgtis, juos ignoruoja. Regos (regėjimo) sutrikimas - dalinai ar visiškai sutrikusi, pažeista, prarasta ar įgimta regėjimo analizatoriaus funkcija (aklumas, silpnaregystė; nistagmas, katarakta, žvairumas, glaukoma, trumparegystė, daltonizmas ir kt.). Pažeidimas gali būti susijęs su organo (akies) pakitimais, akies(-ių) nervo pakitimu, smegenų veiklos sutrikimu ir pan. priežasčių. Specialiosios pedagogikos mokslo šaka apie regos sutrikimus – tiflologija.Žmogus yra pilnavertis ir laimingas tada, kai gali pilnai funkcionuoti, būti darbinga, kūrybinga, save realizuojančia asmenybe. Viena iš pačių sudėtingiausių žmogaus fiziologinių sistemų yra rega. Tie, kurie turi normaliai funkcionuojančią šią sistemą, kol ji normaliai veikia, net nenumano, ką reiškia , kai regėjimas pablogėja ar žmogus visai jo netenka. Tie, kurie nesusiduria su regėjimoinvalidais, dažnai nesugeba įvertinti blogos regos ir su kokiomis problemom susiduria sutrikusios regos žmonės.V.Gudonis teigia, jog akys – vienas iš pagrindinių jutimo organų. Regą apibūdina aštuonios požymių kategorijos: spalva, forma, dydis, materialumas, ramybė ir judėjimas, dėl to regėjimas gali atitinkamai atspindėti erdvinius santykius. Rega įgyjami optinių daiktų vaizdiniai, orientavimasis erdvėje, skiriamos spalvos bei atspalviai. Vienas svarbiausių vaidmenų, kurį vaidina rega, tai tikrovės pažinimas. ...

Literatūros šaltiniai 4
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 0 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Vaiko turincio regejimo negale integruotas ugdymas.doc (21.76 KB)

Kiti mokslo darbai

Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių  sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės
Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės "Šaltinis" pratybų 4 dalies sąsiuvinyje
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Vaikai su proto negalia
Vaikai su proto negalia
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti