Įvadas. Vaikų agresijos pasireiškimas. Agresijos priežastys. Būdai, kaip sumažinti agresiją. Išvados.
|
Kiekvienas žmogus turi polinkį elgtis agresyviai ir dažnai tenka su tuo susidurti kasdieniniame gyvenime, todėl žino, kaip tuo pasinaudoti. Tačiau ne visi žmonės pasirenka agresiją, kaip priemonę tikslui pasiekti. Nuo smurto juos sulaiko pripažįstamos normos ir vertybės. Deja, nemažai daliai jaunų žmonių smurtas yra vienintelė priemonė siekti statuso, pagarbos, svarbių socialinių ir asmeninių tikslų. Dėl skurdžios moralės ir menkos elgesio priežiūros griebtis smurto – racionalus ir suprantamas iškilusių problemų sprendimo būdas, nes tikslas pasiekiamas lengvai, o suvokiama kaina – minimali.Agresyvus vaikų ir paauglių elgesys kelia vis didesni susirūpinimą tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje. Ši tema yra labai svarbi mokyklose dėl ilgalaikių pasekmių už mokyklos ribų – agresyviu elgesiu ir polinkiu į smurtą pasižymintys mokiniai vėliau asocialiu ir nusikalstamu elgesiu gali kelti grėsmę visuomenei. Tai opi problema, sutinkama kasdieniniame gyvenime. Todėl ir buvo pasirinkta būtent ši tema, o iškeltas tikslas - išnagrinėti problemą ir bandyti pateikti sprendimo būdus. Buvo suformuluoti trys pagrindiniai uždaviniai, kuriuos nagrinėjant tikimasi pasiekti tikslą. Svarbu išsiaiškinti:Kaip pasireiškia vaikų agresija;Kodėl vaikai elgiasi agresyviai;Ką daryti, kai vaikai elgiasi agresyviai.Toliau referate stengiamasi išsamiai išnagrinėti šią problemą, atsakyti į suformuluotus uždavinius ir bandyti surasti sprendimo būdus, kaip būtų gali išspręsti šią problemą ar bent sumažinti.Dažniausiai agresija vadinamas toks elgesys, kuriuo vykdomas fizinis arba žodinis smurtas kito asmens atžvilgiu. Tokios situacijos nebūtinai baigiasi asmens užpuolimu. Čia agresyvumas yra tik kaip viena iš galimų asmenybės reakcijų ir pasireiškia tik tada, kai išnaudojamas visas alternatyvių atsakymų arsenalas.Skiriamos dvi pagrindinės agresijos rūšys: instrumentinė (ginčai dėl objektų, teritorijos arba privilegijų) ir į asmenį nukreipta (specialiai puolamas kitas asmuo). Z. Freudas teigė, kad agresija yra įgimtas instinktas. J.Dollardas, L.Doobas ir kt teigė, kad agresiją sukelia tam tikras motyvas arba stimulas, o A.Bandura tvirtino, kad agresija yra išmoktas elgesys. Ši nuomonė priimtinesnė, nes žmogus tampa agresyvus, jei jį supa agresyvi aplinka, jis patiria smurtą ar jaučia diskomfortą.Manoma, kad pagrindinė aplinka, skatinanti agresyvų elgesį, yra namai ir mokykla. Tai pagrindinis socialinis kontekstas, kuriame išmokstama agresyvaus, jėga pagrįsto elgesio. Vaikas reaguoja, kai jį užgaulioja kiti vaikai. Jaunesni vaikai reaguoja į tai ir fiziškai (48 proc.), ir žodžiais (52 proc.). Vyresni vaikai dažniau linkę atsakyti grasinimais arba įžeidinėjimais (78 proc.), nei griebdamiesi smurto (22 proc.). ...
Literatūros šaltiniai | 3 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 2 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaiku agresija kodel kaip ir ka daryti.doc (11.72 KB) |
G. Alporto knygos "Tapsmas" analizė.
Piešinio interpretacija. Įvadas. Neegzistuojančio gyvūno (minkštakailės apkabinaitės) piešinio interpretacija. Iš...
Paauglystės ribos ir uždaviniai. Psichosocialinė raida. Moralės raida. Aš vaizdo raida. Sąmonės kaita. Eriksonas ap...
Vaiko piešinių turinio formavimosi veiksniai. 5-6 m. vaiko vizualinės raidos galimybės. Išvados.
Įvadas. Duomenys apie tiriamąją mergaitę. Piešinio "Neegzistuojantis gyvūnas" analizės protokolas. Pieši...