Vaikų baimių ypatumai

Įvadas. Literatūros analizė. Vaikų baimės etiologija. Nerimas, baimė ir fobija. Jų formavimasis. Dažniau pasitaikančios vaikų baimės, fobijos ir nerimo apraiškos. Nerimas dėl išsiskyrimo. Mirties baimė. Tamsos baimė. Mokyklos baimė. Vaikų baimės ir amžius. Psichologinė pagalba vaikui, išgyvenančiam baimės jausmą. Tyrimo metodologija. Tyrimo metodika ir eiga. Tiriamieji. Tyrimo rezultatai. Rezultatų aptarimas. Išvados. Priedai (4).
2 atsiliepimai
Apimtis
24 puslapiai
Kategorija
Asmenybės psichologijos referatas
Vaikų baimių ypatumai 1 puslapis
1 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 2 puslapis
2 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 3 puslapis
3 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 4 puslapis
4 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 5 puslapis
5 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 6 puslapis
6 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 7 puslapis
7 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 8 puslapis
8 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 9 puslapis
9 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 10 puslapis
10 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 11 puslapis
11 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 12 puslapis
12 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 13 puslapis
13 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 14 puslapis
14 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 15 puslapis
15 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 16 puslapis
16 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 17 puslapis
17 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 18 puslapis
18 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 19 puslapis
19 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 20 puslapis
20 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 21 puslapis
21 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 22 puslapis
22 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 23 puslapis
23 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 24 puslapis
24 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 25 puslapis
25 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 26 puslapis
26 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 27 puslapis
27 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 28 puslapis
28 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 29 puslapis
29 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 30 puslapis
30 puslapis
Vaikų baimių ypatumai 31 puslapis
31 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

"Atsibudau naktį, nes mane vijosi pabaisa – didelis drakonas, visas gauruotas, su ugnies liežuviais, spygliuota uodega. Aš bėgau, bėgau ir pargriuvau, o jis pasilenkė prie manęs...""Bijau vienas likti kambaryje. Jis man atrodo toks didelis, su didžiuliais langais. Gyvename pirmame aukšte, todėl nuolat galvoju, kad už lango stovi monstras ir žiūri į mane. Įsijungiu radiją arba televizorių, kad nors garsu užpildyčiau tą erdvę. Kai kaimynai ima belsti į radiatorius bei trankyti lubas, jaučiuosi ne vienas. Susiraitau sofos kampe ir apsikraunu pagalvėmis, kad monstras neužpultų manęs už nugaros"."Nemėgstu lietaus... Kai lašai barbena į langą, atrodo, kad nutupia balandžiai – galvažudžiai. Tuojau įskris į kambarį ir užkapos mus visus...""Negaliu eiti į tamsų kambarį – ten sėdi piktas plėšikas, išsigalandęs ilgą riestą peilį, ir laukia manęs..."Tai tik menkas žiupsnelis vaiko baimių. Įsivaizduokime, kaip sunku pasilikti kiekvieną dieną su tokiu jausmu širdelėje. Posakį, kad "vaikystė – pats nerūpestingiausias žmogaus metas", turbūt sugalvojo suaugusieji, kuriems kasdieniniai rūpesčiai atrodo nepalyginti didesni už kitus, seniai patirtus išgyvenimus. Teisus A.Sent-Egziuperi: "Visi suaugę buvo vaikai, tik ne visi tai prisimena" (Čiubrinskienė, Nasvytienė, 1992).• Temos aktualumas. Vaikų baimės dažna problema ikimokykliniame amžiuje. Ši emocinė būsena gali lydėti įvairaus amžiaus žmogų, tačiau būna laikotarpių, kai ji ypač pasireiškia. Vienas tokių laikotarpių – vaikystė, savito mąstymo amžius, kai pažinimo ir savisaugos poreikiai labai stiprūs, o gyvenimiškos patirties beveik nėra. Vaikai vadovaujasi ,,magiškuoju mąstymu", veikiančiu pagal principą ,,viskas arba nieko". Jie dar nesugeba atskirti vaizduotės nuo realybės, jie tiki, kad visos jų mintys, svajonės fantazijos yra tikros. Mintis vaikui reiškia veiksmą, ji tolygi būčiai. Dažnai suaugusieji linkę ironizuoti vaikų baimę. Pasakymai "bailys, tai juokinga,tikras vyras nieko nebijo" verčia mažylį užsisklęsti ir atsisakyti bet kokio atvirumo su gimdytojais. Be to, reiktų nepamiršti, kad vaikai pasaulį mato ne tik savo, bet ir tėvų akimis.Ypatingo dėmesio reikalauja vaikai turintys sensorikos sutrikimų. Europoje ir Lietuvoje taip pat apie 10 proc. vaikų turi įvairius intelekto, sensorikos, fizinių, somatinių ir kitokių vystymosi sutrikimų (Gudonis, 2003). Todėl pedagogui yra labai svarbu žinoti ne tik normaliai besivystančio vaiko, bet ir sutrikusios raidos vaiko emocinės būsenos ypatumus. Vienas iš tokių ypatumų – vaikų baimių specifika. Literatūroje nepavyko rasti duomenų apie sutrikusios regos vaikų baimių ypatumus, todėl šiuo tyrimu nusprendžiau pasigilinti į šią problematiką.Sutrikusios regos vaikai išgyvena tam tikrą sensorinę deprivaciją, jų gyvenimiškosios patirties kaupimo būdas yra specifinis, jie mažiau informacijos gauna vizualiniu kanalu, sunkiau formuojasi juos supančio pasaulio vaizdiniai, kurie yra labai svarbūs pažintiniam ir emociniam vystymuisi ikimokykliniame laikotarpyje. Be to, vaikai, turintys regos sutrikimų yra emociškai labiau priklausomi nuo suaugusių žmonių, mažiau savarankiški ir aktyvūs (Gudonis, 1996). Taigi šios specifinės sąlygos sukuria ir specifinius jų emocinius išgyvenimus bei sąlygoja normaliai reginčių ir sutrikusios regos vaikų baimių skirtumus.Todėl, norint padėti vaikui įveikti šią problema, tėvai, pedagogai turėtų turėti daugiau adekvakačių žinių apie vaikų baimes, jų ypatumus skirtingais amžiaus tarpsniais, pagalbos būdus įveikiant šią problemą.• Darbo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės ir jų problematika.• Darbo tikslas. Išanalizuoti ir palyginti ikimokyklinio amžiaus vaikų normaliai reginčių ir turinčių regėjimo sutrikimų baimių ypatumus.• Darbo uždaviniai:1. Išanalizuoti baimės, fobijos, nerimo sąvokas.2. Aptarti tam tikras dažniau pasitaikančias ikimokyklinio amžiaus vaikų baimes.3. Išsiaiškinti psichologinės pagalbos galimybes vaikams išgyvenantiems baimę.4. Išsiaiškinti ko labiausiai bijo ikimokyklinio amžiaus normaliai regintys ir turintys regėjimo sutrikimų vaikai5. Išsiaiškinti tėvų bei pedagogų požiūrį į vaikų baimes.6. Palyginti vaikų baimių ypatumus pagal lytį.• Hipotezės1. Ikimokyklinio amžiaus normaliai regintys vaikai bijo mažiau nei turintys regėjimo sutrikimų.2. Mergaitės bijo labiau nei berniukai.3. Tėvai ir pedagogai neteisingai įsivaizduoja ko bijo vaikai. ...

Literatūros šaltiniai 13
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 4 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Vaiku baimiu ypatumai.doc (71.82 KB)

Kiti mokslo darbai

A. Adlerio individualioji asmenybės teorija
A. Adlerio individualioji asmenybės teorija "Žmogaus pažinimas"
  • Analizės »
  • Asmenybės psichologijos analizė

Įžanga. A. Adlerio individualioji asmenybės teorija. Žmogaus psichika. Socialiniai psichikos gyvenimo aspektai. Vaikas...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Asmenybės psichologija (10)
Asmenybės psichologija (10)
  • Analizės »
  • Asmenybės psichologijos analizė

Zigmundas Froidas "Kasdieninio gyvenimo psichopatologija". Laisvė – determinizmas. Froidas. Franklis. Rac...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Asmeninės rekreacinės veiklos analizė (2)
Asmeninės rekreacinės veiklos analizė (2)
  • Analizės »
  • Asmenybės psichologijos analizė

Įvadas. Darbo tikslas. Atskleisti savo rekreacine veiklą. Išanalizuoti savo dienotvarkę. Išmokti stebėti ir analizuo...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Atvejo analizė (7)
Atvejo analizė (7)
  • Analizės »
  • Asmenybės psichologijos analizė

Įvadas. Situacija. Situacijos analizė. Išvados.

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
F. Porat
F. Porat "Savigarba — kelias į sėkmę ir meilę" (2)
  • Analizės »
  • Asmenybės psichologijos analizė

Friedos Porat knygos "Savigarba - kelias į sėkmę ir meilę" aprašymas. Įvadas. Knygos aprašymas. Išvados.

2 atsiliepimų
Parsisiųsti