Emocijų sąvoka. Anatominis ir fiziologinis emocijų pamatas. Individualūs emocijų sferos skirtumai. Vaikų emocijos.
|
Emocijos tai yra pyktis, baimė, džiaugsmas. Su šiomis emocijomis susiduriama bendraujant su kitais žmonėmis. Žinoma, kad emociniai išgyvenimai gali kilti ir ne tik dėl išorinių poveikių, ne tik dėl kūno pokyčių, bet ir dėl įvairių samprotavimų, klaidingų arba teisingų išvadų. Įgijus tam tikrą gyvenimiškąjį patyrimą, išorinės aplinkybės, anksčiau kėlusios baimę, praranda savo aktualumą, o kėlusios džiaugsmą- gali žeisti. Tokiais atvejais emocionaliai reaguojama todėl, kad pasikeitė asmenybės požiūris į reiškinius. Išmokstama valdyti emocijas, jas imituoti ir atpažinti pagal išorines apraiškas kituose žmonėse.Emocijos ir jausmai yra specifinė objektyviosios tikrovės atspindėjimo forma, t.y. skirtingai nuo pažinimo procesų emocijos nėra psichinis daiktinės tikrovės atspindys, jos išreiškia žmogaus santykį su atspindima tikrove.Emocijos siaurąja prasme gali būti elementarūs išgyvenimai, susiję su pagrindinių biologinių poreikių tenkinimu. Tai taip pat ir trumpalaikiai situaciniai išgyvenimai. Prie šios rūšies emocijų priskiriamas ir emocinis tonas, kurį sukelia pojūčiai, suvokimai, vaizdiniai ar kiti pažinimo procesai.Emocijos plačiąja prasme, arba jausmai, yra kokybiškai aukštesnė emocinio tikrovės atspindžio forma, būdinga tiktai žmogui, kaip visuomenės nariui.Emocijas paprastai lydi kai kurie organiniai pakitimai, kurie apima visą organizmą- širdies ir kraujagyslių darbą, kvėpavimo, virškinimo organus, vidines sekrecijos liaukas, skeleto muskulatūrą. Širdies ir kraujagyslių sistemos pokyčius dėl stiprių emocinių išgyvenimų gali pastebėti ir be specialių prietaisų. Stipriai išsigandus- išbąlama, susigėdus- paraustama. Pirmuoju atveju kraujagyslės susitraukia, antruoju- išsiplečia. Įvairiose emocinėse situacijose keičiasi ir širdies veikla: lėtėja arba greitėja jos darbas. Be to, gali pasikeisti ir kvėpavimo greitis bei gylis. ...
Literatūros šaltiniai | 5 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 1 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaiku emocijos.doc (14.86 KB) |
G. Alporto knygos "Tapsmas" analizė.
Piešinio interpretacija. Įvadas. Neegzistuojančio gyvūno (minkštakailės apkabinaitės) piešinio interpretacija. Iš...
Paauglystės ribos ir uždaviniai. Psichosocialinė raida. Moralės raida. Aš vaizdo raida. Sąmonės kaita. Eriksonas ap...
Vaiko piešinių turinio formavimosi veiksniai. 5-6 m. vaiko vizualinės raidos galimybės. Išvados.
Įvadas. Duomenys apie tiriamąją mergaitę. Piešinio "Neegzistuojantis gyvūnas" analizės protokolas. Pieši...