Įvadas. Fizinių ir judėjimo sutrikimų turintis vaikas. Kaip atpažinti fizinių ir judėjimo sutrikimų turintį vaiką. Kaip ugdyti fizinių ir judėjimo sutrikimų turintį vaiką. Aplinkos pritaikymas. Komunikacinių gebėjimų ugdymas. Savarankiškumo gebėjimų ugdymas. Ugdymas. Darželis, parengiamoji mokykla. Išvados.
|
"Mes gimstame silpni-mums reikalinga jėga, mes gimstame be nieko- mums reikalinga pagalba, mes gimstame neprotingi- mums reikalingas protas. Visa, ko mes neturime gimdami ir be ko negalime apsieiti suaugę, mums teikia auklėjimas". Ž.Ž. Ruso.Kiekvienas žmogus yra savaip vertingas, neatsižvelgiant į tai,kas jis yra ir ką jis geba. Žmogaus gyvenimas yra savaime vertingas, prasmingas.Tai yra vertinimo pavyzdys. Tas,kuris mano taip pat, pritars ir šiam teiginiui: "Visi žmonės turi vienodą teisę į žmogaus vertą egzistavimą". Visuomenė privalo sudaryti tokias sąlygas visiems.Kas gi yra žmogaus vertas egzistavimas? Tai:-teisė gyventi, neatsižvelgiant į tai, kokią negalią ar sutrikimą žmogus turi;-būti pripažintam tokiu, koks esi, netgi jei esi kitoks;-turėti galimybę lavintis ir ugdytis pagal savo sugebėjimus;-gyventi bendrijoje su vienu ar keliais žmonėmis;-turėti teisę į vienodas gyvenimo sąlygas. Fizinių ir judėjimo sutrikimų turintys vaikai išsiskiria iš savo bendraamžių fizine raida. Jie negali laisvai judėti, jų kūno judesiai yra nekoordinuoti, sutrikusi pusiausvyra. Kuo didesnis sutrikimas, tuo labiau jis pastebimas. Tokie vaikai vadinami fizinę negalią turinčiais vaikais.Prie fizinę negalią turinčių vaikų priskiriami bendrosios ir smulkiosios motorikos sutrikimai, judesių koordinacijos sutrikimai, cerebrinis paralyžius ir paralyžiniai sindromai, paveldimos ir kitos kilmės nervų ir raumenų ligos bei skeleto ir raumenų ligos, galvos ir stuburo smegenų ydos.Dar prieš dešimtmetį fizinių ir judėjimo sutrikimų turintys vaikai didesnę gyvenimo dalį praleisdavo namuose ir pensionuose. Tačiau laikui bėgant buvo įsitikinta, kad, vaikams augant, neužtenka tėvų, brolių paramos. Šiuo metu jie jau lanko įvairias ikimokyklines įstaigas, ugdymo centrus, kuriuose kartu su kitais vaikais ugdomi suteikiant tam tikrą pagalbą.Ne visada esant judėjimo sutrikimams būtinas specialus ugdymas, todėl reikia atpažinti tuos sutrikimus, dėl kurių vaikas turi specifinių poreikių ir kurie trukdo vaiką ugdyti pagal bendrą ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programą įprastinėmis sąlygomis. Būtina įvertinti motorinių ir kitų funkcijų pakenkimo laipsnį. ...
Literatūros šaltiniai | 3 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 3 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaiku su fiziniais ir judejimo sutrikimais ugdymo specifika.doc (15.1 KB) |
Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...
Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...
Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...
Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...
Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...