Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas

Įvadas. Specialiojo ugdymo ypatumai. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų psichologiniai ir ugdymo ypatumai. Sutrikusio intelekto vaikų mokymosi sunkumų pobūdis. Koreguojamojo ugdymo proceso ypatumai. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas vaikams su mąstymo sutrikimais integruoto ugdymo mokyklose. Išvados.
2 atsiliepimai
Apimtis
10 puslapių
Kategorija
Specialiosios pedagogikos referatas
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 1 puslapis
1 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 2 puslapis
2 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 3 puslapis
3 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 4 puslapis
4 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 5 puslapis
5 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 6 puslapis
6 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 7 puslapis
7 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 8 puslapis
8 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 9 puslapis
9 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 10 puslapis
10 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 11 puslapis
11 puslapis
Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas 12 puslapis
12 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Visame pasaulyje negalia egzistuoja nuo pačių seniausių laikų. Žmonių, kurie turi negalią gyvenimo kokybe priklauso nuo visuomenėje vyraujančio požiūrio į negalią, kadangi tokie žmonės patys negali kovoti už savo gerbūvį.Norint kalbėti apie neįgalumą, o tiksliau tai apie vaikus, kurie turi mastymo sutrikimų, reikia apibrėžti pagrindines sąvokas:Mąstymas – tai psichinis procesas, kurio produktas – netiesioginis, apibendrintas pasaulio vaizdas žmogaus smegenyse.Protinis atsilikimas – stabilus, negrįžtamas visos pažintinės veiklos sutrikimas, kurį sukelia organiniai galvos smegenų pažeidimai.Ribotas intelektas – tai ribinė zona tarp normalių sugebėjimų ir protinio atsilikimo.Suvokimas – daikto, situacijos, įvykio visumos atsispindėjimas sąmonėje. Iki XX a. aštuntojo dešimtmečio specialiojoje pedagogikoje pagrindinę vietą užėmė nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymo problemos. Vidutiniškai, žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikai ir jaunuoliai buvo siunčiami į specialiąsias globos įstaigas, pensionatus, kur daugiau dėmesio buvo skiriama jų globai, priežiūrai, o ne ugdymui. Panaši situacija buvo ir Lietuvoje. Priėmus naująjį Švietimo įstatymą (1991m.), buvo pradėta įgyvendinti nuostata, kad nėra nemokytinų vaikų. Švietimo ministerijos nurodymu specialiosiose mokyklose, vaikų darželiuose, pradinėse bendrojo lavinimo mokyklose, "Vilties" bendrijose pradėta steigti lavinamąsias klases vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikams. Žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto asmenys negali ir negalės savarankiškai gyventi, adaptuotis visuomenėje, kaip tai gali padaryti nežymiai sutrikusio intelekto žmonės. Šių asmenų vystymosi sutrikimų priežastis yra organinis cenrtinės nervų sistemos pažeidimas, dažniausiai įvykęs labai anksti – dar iki gimimo arba pirmaisiais kūdikio gyvenimo metais. Dauguma žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikų turi kompleksinių sutrikimų, tai yra šalia psichinių procesų, valios, emocijų neišsivystymo pastebimo žymūs motorikos, sensorikos sutrikimai. Ir šiandien tokie vaikai gyvena intensyvios priežiūros įstaigose.Ugdant sutrikusio intelekto vaikus, svarbiausiu pasiekimu reikia laikyti ne mokyklines žinias ar įgūdžius, o vaikų ir jaunuolių socialinės adaptacijos lygį. Pagrindinė įstaiga, besirūpinanti nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymu, jų rengimu savarankškam gyvenimui ir darbinei veiklai, buvo ir ateityje išliks specialioji mokykla. Šiomis dienomis vis aktualesnis tampa integruotas ugdymas, kai bendrojo lavinimo mokyklose steigiamos specialiojo ugdymo klasės. Šiose klasėse mokiniai mokomi kaip ir specialiojoje mokykloje, tačiau jie įgyja galimybę tiesiogiai bendrauti su normalaus intelekto bendraamžiais, su jais kartu leisti laisvalaikį. ...

Literatūros šaltiniai 5
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 3 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Vaiku su mastymo sutrikimais ugdymas.doc (17.26 KB)

Kiti mokslo darbai

Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių  sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės
Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės "Šaltinis" pratybų 4 dalies sąsiuvinyje
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Vaikai su proto negalia
Vaikai su proto negalia
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti