Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas

Kalbėjimo sutrikimai. Kalbėjimo tempo sutikimai. Kalbos neišsivystymas. Mikčiojimas. Mutizmas ir autizmas. Bendri patarimai mokytojams, dirbantiems su vaikais, turinčiais kalbos ir komunikacijos sutrikimų.
2 atsiliepimai
Apimtis
8 puslapiai
Kategorija
Specialiosios pedagogikos referatas
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 1 puslapis
1 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 2 puslapis
2 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 3 puslapis
3 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 4 puslapis
4 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 5 puslapis
5 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 6 puslapis
6 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 7 puslapis
7 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 8 puslapis
8 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 9 puslapis
9 puslapis
Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas 10 puslapis
10 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokykla ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.Būdingiausi mokiniams yra fonologiniai sutrikimai. Jie apibūdinami įvairiais garsų tarimo trūkumais ir nesusiformavusiais foneminiais vaizdiniais, t.y mokiniai blogai ir diferencijuoja kalbos garsus. Tokie sutrikimai dažniausiai vadinami dislalijomis, nors blogai skirti kalbos garsus vaikai rinolalikai, ir dizartrikai. Dėl sutrikusios foneminės klausos mokiniams sunku išmokti skaityti ir rašyti. Padedant logopedams kalbos sutrikimas pašalinamas greičiau. Kartais mokiniai, turintys fonologinių sutrikimų, siunčiami mokytis į logopedinę mokyklą.Taip pat sudėtingi komunikacijos sutrikimai yra mutizmas ir autizmas. Mutizmas – balso ir kalbos nebuvimas (nebylystė), esant normaliai klausai. Tai verbalinio bendravimo sutikimas, atsirandantis dėl psichinės traumos. Kalbos motorikos analizatoriaus užslopinimas yra nusilpusių nervų ląstelių reakcija į stiprų dirgiklį. Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokykla ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.Komunikacijos sutrikimai – tai santykiškai nuolatinis nukrypimas nuo priimtų kalbėjimo, kalbos ir bendravimo normų. Šios grupės sutrikimams būdinga: 1. kalbėjimo ir bendravimo kalbos neatitikimams vaiko amžiui;2. juos lemia periferinio kalbėjimo aparato ir centrinės nervų sistemos pažeidimai ar funkciniai sutrikimai;3. yra stabilūs ir savaime neišnyksta; 4. dėl kalbos ir komunikacijos sutrikimų atsiranda mokymosi sunkumų; 5. neigiamai veikia asmenybę. ...

Literatūros šaltiniai 4
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 3 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Vaiku turinciu kalbos ir komunikacijos sutrikimu ugdymas.doc (14.98 KB)

Kiti mokslo darbai

Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių  sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės
Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės "Šaltinis" pratybų 4 dalies sąsiuvinyje
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Vaikai su proto negalia
Vaikai su proto negalia
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti