Kas yra vaizduotė? Ar visi gali naudoti vaizduotę? Apie kūno padėtį, atliekant vaizduotės pratimus. Vaizdinių "savireguliavimas". Vaizduotė ir realybė. Kai kurios pastabos ir mintys apie vaizduotės panaudojimą ugdymo procese. Užduotys bei klausymai apmąstyti ir aptarti. Vaizduotės panaudojimas ugdymo procese pavyzdys (taikant dailėje). Trumpai apie kelionės naudą. Vaikų vaizduotė. Įsivaizduojami draugai – kas tai? Įsivaizduojamas draugas – stiprybės šaltinis? Padeda išreikšti emocijas. Nebūkite skeptiškai nusiteikę. Kada reikia susirūpinti? Vaizdai, kurie mums vadovauja. Eidetiniai vaizdiniai. Haliucinacijos. Iliuzijos. Vaizduotė. Vaizduotės rūšys. Vaizduotės turinio skirtumai. Išvada. Santrauka.
|
Vaizduotė yra viena iš mąstymo formų. Vaizdinis mąstymas yra labai tampriai susijęs su suvokimu, nes jai padeda toji pati smegenų dalis, tačiau suvokimas yra pirminis: vaizduotė – antrinis procesas.Žodis "fantazija" kilęs iš graikiško phantasia, kurį galima versti kaip "atrodymą". Šis žodis kyla iš veiksmažodžio, reiškiančio "daryti matomą".Svarbūs šie vaizduotės sąvokos aspektai:1. Laiko ir erdvės ribų išnykimas. Tai leidžia:a) "keliauti" į tolimas ir artimas vietas, į praeitį, dabartį ir ateitį;b) "susitikti" ir "kalbėtis" su norimais žmonėmis dabar, praeityje, ir ateityje.Šie vaizduotės ypatumai suteikia plačių galimybių ir ugdymo, ir konsultavimo situacijose.2. Vaizduotė įgalina išgyventi situaciją ir susitikimą su žmogumi. Tai reiškia, kad, viena vertus, galime intelektualiai stebėti situaciją ir kas joje vyksta, kita vertus, išgyventi tuo metu mumyse kylančius jausmus. Taigi: a) situacija mums tampa gyva, ji nebėra kažkas, apie ką skaitome ar girdime, nes mes ją išgyvename;b) žmonės, su kuriais susiduriame vaizduotėje, taip pat mums tampa gyvi.3. Ugdymo ir mokymosi situacijose mes sąmoningai ir tikslingai naudojamės vaizduotę tam, kad kažką atrastume, geriau suprastume ir įsigilintume į tai, su kuo dirbame.4. Sąmoningai ir tikslingai organizuota "atradimų kelionė", į kurią leidžiamės vaizduotėje, paaštrina pojūčius. Mes galime labiau sutelkti dėmesį, taip pat labiau džiaugtis paukščio čiulbėjimu, saulėlydžiu, jūros ošimu, jūros žolių kvapu ir t.t. 5. Spragų "užlopymas".6. Padedami vaizduotės, visybiškai išgyvename situaciją ir save toje situacijoje. Vaizduotėje galima pažvelgti į save iš įvairių pusių ir patirti, kaip mes ten ir tada jaučiamės.Vaizduotėje patiriamų išgyvenimų visybiškumas reiškia, jog tai, su kuo susiduriame vaizduotėje, reiškia mus (mūsų kūno reakcijas, jausmus, mintis) beveik taip pat kaip tikrovėje. "Toks pat poveikis" reiškia, kad mūsų reakcijos gali būti kiek silpnesnės ar stipresnės negu realioje konkrečioje situacijoje, bet daug kuo panašios.Ši aplinkybė atveria pačias galimybes. ...
Literatūros šaltiniai | 10 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 2 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaizduote.doc (19.79 KB) |
Ar egzistuoja gyvūnų intelektas? Protingos gyvūnų pažintinės veiklos apraiškos. Pavyzdžiai ir mokslininkų tyrinė...
Ateities aiškinimas iš sapnų. Sapnų rūšys. Kodėl sapnuojame? Ir dar šis tas.
Atmintis. Sensorinis atspaudas. Pirminė arba kitaip vadinama trumpalaikė atmintis. Ilgalaikė atmintis. Asociacijos ir j...
Atmintis. Trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis. Atmintis istorinėje raidoje.
Pojūčiai. Pojūčių klasifikacija. Jutimų rūšys pagal kontaktą su dirgikliais. Suvokimas. Dėmesys. Dėmesio ypatyb...