Uostas – tai žemės teritorija ir vandens akvatorija, skirta saugiam laivų įplaukimui į uostą ir stovėjimui jame, prie krantinių ir reiduose, laivų ir kitų transporto sistemų krovos operacijoms atlikti, laivų remontui, apžiūros taip pat kitoms su laivyba susijusioms funkcijoms atlikti. Uostas – tai tarsi vartai, kurie kiekvienai šaliai atveria kelius į pasaulį ir kitus uostus.
Uostas yra vienas iš svarbiausių transporto infrastruktūros elementų, “atspindintis” šalies ekonominę situaciją, nes atsižvelgiant į vežamų krovinių rūšis ir kiekius, galima pakankamai tiksliai nustatyti šalies ekonominės situacijos pokyčius. Vežimai jūromis, išties labai svarbūs šalių ekonomikai ir iš esmės priklauso nuo šalių prekybos bei gamybos. Taigi, būtina pagrįsti uosto vietą bendroje gamybos grandinėje, taip pat šalies vietą tranzitinių vežimų atžvilgiu, uosto ir užuosčio ryšį, galimas uosto vystymosi perspektyvas bei galimus uosto parametrus, atsižvelgiant į užuosčio ekonomikos ir pasaulio uostų vystymosi tendencijas.
Uostas negali egzistuoti be kitų uostų, todėl sąlygų pasikeitimas viename uoste (gyliai, krovos darbų technologijos) lemia tokius pat pokyčius ir kituose uostuose.
Valstybinis uostas – tai toks uostas, kurio žemė, vandens akvatorija, bei hidrotechnikos įrengimai, krantinės, navigaciniai keliai, kanalai, įrengimai ir kiti infrastruktūros elementai priklauso valstybei. Be valstybinių uostų dar yra: municipaliniai, privatūs ir kiti.
1. VALSTYBINIAI UOSTAI
1. 1 UOSTŲ ISTORIJOS AKCENTAI
Uostas ir laivyba yra neatsiejami vienas nuo kito, todėl pradėjus žmonėms naudoti vandens transporto priemones, vystėsi ne tik laivai, bet ir uostai, kurie turėjo atitikti vandens transporto priemonių reikalavimus.
Senovėje statyti uostai beveik neišliko – juos sunaikino gamta ir karai, dalis uostų buvo pertvarkyta. Nilo upės žemupyje aptiktos A – Up uosto, kuris buvo naudojamas net prieš 4000 metų iki mūsų eros, liekanos. Vėliau toje pačioje vietoje buvo pastatytas Foros uostas, dar vėliau įkurtas Aleksandrijos uostas.
Seniausiais laikais buvo statomi pakankamai geri, tvirti, išvystyti uostai, nes, pavyzdžiui, šalia Romos mūsų eros pradžioje pastatytas Ostia uostas turėjo molus, vidinius baseinus, laivybos kanalą, sandėlius, privažiavimo kelius. Vakarų Europoje XV – XVII amžiais...
Šį darbą sudaro 5088 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!