Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas

Įvadas. Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų vystymosi ypatumai. Leksinio – gramatinio išsivystymo trūkumai. Kalbinio ugdymo metodai, reikalavimai. Išvados.
2 atsiliepimai
Apimtis
9 puslapiai
Kategorija
Specialiosios pedagogikos referatas
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 1 puslapis
1 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 2 puslapis
2 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 3 puslapis
3 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 4 puslapis
4 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 5 puslapis
5 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 6 puslapis
6 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 7 puslapis
7 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 8 puslapis
8 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 9 puslapis
9 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 10 puslapis
10 puslapis
Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas 11 puslapis
11 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Kalba yra pati svarbiausia ir sudėtingiausia psichinė funkcija, glaudžiai susijusi su visų kitų psichinių funkcijų formomis veikla. Žymiai ir vidutiniškai protiškai atsilikusiems vaikams labai sunku bendrauti su aplinkiniais žmonėmis, dėl to pažeidžiamas pažintinių procesų formavimas. O pažintinės veiklos sutrikimai neigiamai veikia mąstymo, vaizduotės, atminties ir kitų psichinių procesų vystymąsi.Netgi keletą dešimtmečių vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo vaikai visame pasaulyje laikyti nemokytinais, todėl jiems buvo uždarytos visų ugdymo įstaigų durys. Tik šio amžiaus 8 – ajame dešimtmetyje prasidėjo jų integracija į švietimo sistemą, besitęsianti iki šiandien. Lietuvoje tokio sutrikimo vaikų ugdymas mokykloje buvo įteisintas naujajame švietimo įstatyme (1991 m. ) (Elijošienė, 2003).Netgi ir visai nežymūs kalbos defektai gali sukelti skaudžius psichinius pergyvenimus. Suvokdami savo kalbos nepilnavertiškumą, vaikai kartais pradeda vengti kolektyvo, darosi užsisklendę, baikštūs, nepasitikintys savimi net tose srityse, kuriose pagal savo psichinį ir fizinį išsivystymą tikrai galėtų pasiekti puikius rezultatus. Kalbos patologija dažnai neigiamai veikia ir emocijų – valios bei motyvų sferos formavimąsi.Pati svarbiausioji kalbos funkcija yra komunikacinė. Kalbos dėka žmonės bendraudami gali tiksliai informuoti vieni kitus apie savo jausmus, norus, ketinimus, kilusius sumanymus, mintis. Protinis sutrikimas pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos (ypač mąstymo proceso) pažeidimu, valios, emocijų neišsivystymu, dažnomis fizinėmis negaliomis.Elijošienė ( 2003 ) teigia, kad pažintinės veiklos neišsivystymas yra vienas iš svarbiausių protinio atsilikimo požymių. Šis vystymasis ne tik vėluoja, bet ir kiekvienas pažintinis procesas turi savitų bruožų. Protiškai atsilikusių vaikų aplinkos bei mokomosios medžiagos suvokimas apibūdinamas lėtumu, siaurumu, fragmentiškumu, nepakankamu diferencijuotumu. Mokiniai aktyviai reaguoja į tuos dirgiklius, kurie jau pažįstami, ir menkai arba visai nereaguoja į labai svarbius, bet nežinomus. Todėl šių vaikų pasaulio pažinimas yra labai ribotas ir lėtas. ...

Literatūros šaltiniai 4
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 3 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Vidutiniskai ir zymiai protiskai atsilikusiu vaiku kalbinis ugdymas.doc (13.18 KB)

Kiti mokslo darbai

Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių  sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės
Mokymosi sunkumai, iškylantys percepcinių-motorinių ryšių sutrikimų turintiems vaikams, atliekantiems užduotis 3 klasės "Šaltinis" pratybų 4 dalies sąsiuvinyje
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
Neįgalaus vaiko atvejo analizė
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
Psichologinė savirefleksija po pedagogo specialiosios praktikos
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
Specialiųjų poreikių vaikas: subjektyvios sampratos analizė mokslinio diskurso kontekste
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Vaikai su proto negalia
Vaikai su proto negalia
  • Analizės »
  • Specialiosios pedagogikos analizė

Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti