Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos

Įvadas. Žinių bazės. Žinių bazių galimybės. Žiniomis pagrįstų sistemų apžvalga. Žinių bazėmis pagrįstos sistemos. Algoritminiai skaičiavimo metodai. Paieška probleminėje srityje. Paieška į gylį. Kryptinga paieška į gylį. Paieška į plotį. Kryptinga paieška į plotį. Ekspertizė ir euristinės žinios. Žinių sistemų savybės. Praeityje veikusios ir šiuo metu veikiančios ir taikomos ekspertinės sistemos.
2 atsiliepimai
Apimtis
14 puslapių
Kategorija
Informacijos ir informacinės visuomenės referatas
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 1 puslapis
1 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 2 puslapis
2 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 3 puslapis
3 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 4 puslapis
4 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 5 puslapis
5 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 6 puslapis
6 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 7 puslapis
7 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 8 puslapis
8 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 9 puslapis
9 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 10 puslapis
10 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 11 puslapis
11 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 12 puslapis
12 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 13 puslapis
13 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 14 puslapis
14 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 15 puslapis
15 puslapis
Žinių bazės. Žinių bazėmis grįstos sistemos 16 puslapis
16 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Dirbtinio intelekto tyrinėtojai 1970-ųjų metų pradžioje pripažino, kad pagrindiniai problemų sprendimo metodai ir paieškos sprendimo būdai, vystyti per pastaruosius dešimt metų, yra nepakankami spręsti sudėtingoms problemoms. Jie suprato, kad reikalingos specifinės žinios apie konkrečias taikymo sritis. Šis pripažinimas leido vystyti žinių bazėmis pagrįstas (ekspertines) sistemas. Nuo to laiko žinių bazėmis pagrįstų sistemų technologija yra dominuojanti tema dirbtinio intelekto techninėje literatūroje.Žinių bazės atsiradimas turėjo didelį poveikį vyriausybinėms ir industrinėms organizacijoms. Šios technologijos plačiai naudojamos buhalterinių skaičiavimų inžinieriniame projektavime ir medicinos diagnostikoje. Vartojamos paprastos žinių bazėmis paremtos sistemos: AUDITOR, kuri padeda įvertinti profesionaliam auditoriui kliento potencialius trūkumus paskolose (Dungan,1983); I&W, kuri padeda intelektualiam analitikui prognozuoti, kur ir kada vyks sekantis ginkluotas konfliktas (Kiremidjian,1983); XCON, vartojama VAX konfiguracijos kompiuteriuose, kuriuos gamina ir naudoja Digital Equipment Corporation (DEC) (McDermont, 1982). Sistemos yra instaliuojamos personaliniuose kompiuteriuose, specializuotose darbo stotyse, mini- ir superkompiuteriuoseŽinių bazėsŽinių bazės – tai žinių aibės, susietos su vieną ar kita pažinimo sritimi. Dažniausiai tai praktiškai patvirtintas rezultatas apie pasaulį ar jo reiškinius, žmonijos sukaupti faktai, nustatyti principai, kiti pažinimo subjektai. Todėl skirtingai nuo duomenų bazių, žinių bazėse pateikiami duomenys, esantys dokumentuose, o ne tokie objektai kaip knygos, straipsniai, dokumentai. Visi šie duomenys sudaro žinių visumą, charakterizuojančią pažinimo subjektus.Pažinimo elementai, veikiant konceptualiems ryšiams, apjungiami ir sudaro žinų bazes.Tiriami ryšiai konceptualūs, jei:1. Yra bendrumas (dviejų elementų ryšys pagal jų charakteristikų turinį).2. Išlaikomas santykinis principas (santykis tarp visumos ir jos dalies).3. Išlaikomas tarpusavio ryšio principas (egzistuoja tarpusavio ryšys tarp elementų).4. Veikia priešpastatymo principas (kai bazėje yra teigiamos ir neigiamos charakteristikos).Žinių bazės naudojamos ne tik priimant sprendimus, bet ir sprendžiant dirbtinio intelekto problemas ir uždavinius. Žinių bazių galimybėsEkspertinėms sistemoms dažniausiai naudojamos dvi žinių bazės: 1) statistinė, kurioje yra žinios, charakterizuojančios konkrečią pažinimo sritį, nekintančios uždavinio sprendimo eigoje;2) dinaminė, kurioje sukaupti duomenys nekinta sprendžiant konkretų uždavinį, tačiau gali keistis sprendimų proceseNorint išspręst uždavinį pirmiausia reikia rasti pagrindinį uždavinio formulavimo kriterijų, pagal kurį jis būtų tinkamas apdoroti žinių bazių sistemomis. Uždavinys, atitinkantis visus šiuos kriterijus, yra laikomas tinkamu tokiam apdorojimui. Pasataiko tokių problemų, kurios sprendinį paprasčiau rasti tradiciniais programavimo metodais, o ne žinių bazėmis.Prieš pradedant spręsti uždavinį reikia išnagrinėti žinių bazių galimybių įvertinimo kriterijus. Šie kriterijai gali būti grupuojami į dvi pagrindines kategorijas:1) formuluotės atitikimas tikrajai problemai;2) galimybė gauti visus reikalaujamus resursus.Daug problemų nepavyksta išspręsti žinių bazėmis. Tokias problemas galima apibūdinti kaip netinkamomis apdoroti žinių bazėmis. Norint nustatyti ar uždavinį bus galima išspręsti žinių baze reikia atsakyti į šiuos klausimus: ...

Literatūros šaltiniai 7
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 4 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas Ziniu bazes. Ziniu bazemis gristos sistemos.doc (32.44 KB)

Kiti mokslo darbai

Besimokanti organizacija ir kompiuterinio raštingumo raiška
Besimokanti organizacija ir kompiuterinio raštingumo raiška
  • Diplominiai darbai »
  • Informacijos ir informacinės visuomenės diplominis darbas

Įvadas. Tyrimo tikslas - ištirti kompiuterinio raštingumo raišką mokykloje kaip prielaidą besimokančios organizacij...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Elektroninė vyriausybė (valdžia)
Elektroninė vyriausybė (valdžia)
  • Konspektai »
  • Informacijos ir informacinės visuomenės konspektas

Elektroninė vyriausybė (valdžia). Jos atsiradimas bei plitimas. Informacinė visuomenė. Elektroninė demokratija. Kodu...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Informacija ir informatika
Informacija ir informatika
  • Konspektai »
  • Informacijos ir informacinės visuomenės konspektas

Informacija. Informacijos savybės. Informatika. Pranešimai ir signalai. Diskretieji ir tolydieji dydžiai. Informacijos...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Informacijos ir komunikacijos technologijos
Informacijos ir komunikacijos technologijos
  • Konspektai »
  • Informacijos ir informacinės visuomenės konspektas

Informacinių ir komunikacinių technologijų konspektai: technologijų klasifikacija, informacijos skirstymas, trūkumai...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Informacijos ir komunikacijos technologijos (2)
Informacijos ir komunikacijos technologijos (2)
  • Konspektai »
  • Informacijos ir informacinės visuomenės konspektas

Informatika. Informacija. Informacijos sąvoka. Informacijos savybės. Informaciniai procesai. Informacijos ir ekonomikos...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti