Žmogus ir aplinka (5)

Įvadas. Bendrasis suvokimo apibūdinimas. Suvokimų ypatumai ir rūšys. Suvokėjo įtaka.
2 atsiliepimai
Apimtis
9 puslapiai
Kategorija
Psichologijos referatas
Žmogus ir aplinka (5) 1 puslapis
1 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 2 puslapis
2 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 3 puslapis
3 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 4 puslapis
4 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 5 puslapis
5 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 6 puslapis
6 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 7 puslapis
7 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 8 puslapis
8 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 9 puslapis
9 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 10 puslapis
10 puslapis
Žmogus ir aplinka (5) 11 puslapis
11 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Informacija apie pasaulį gali ateiti skirtingais keliais. Mes matome vaizdus, girdime garsus, užuodžiame kvapus, jaučiame skonį, šiurkštumą, šilumą, skausmą. Šiuos kanalus galime pavadinti mūsų langais į pasaulį – pro kiekvieną matyti labai jau skirtingi reginiai. Šie kanalai vadinami jutimo sistemomis (klausos, regos, lytėjimo ir kt.). Informacijos apie aplinką gavimo procesas vadinamas jutimu, o jo rezultatai yra įvairių rūšių pojūčiai (regos, klausos, lytėjimo, uoslės). Orientuotis pagal tokią informaciją beveik neįmanoma. Suaugusio žmogaus pojūčiai iškart interpretuojami, patirtis padeda išsiaiškinti, kokiam objektui gali priklausyti užfiksuotoji savybė. Galima net teigti, kad grynas pojūtis tėra abstrakcija. Lyginant su grynu pojūčiu, bet koks jutimo organus veikiantis stimulas yra kažkas daugiau: sąmonėje vienaip ar kitaip kyla su šiuo pojūčiu susijusio idėjos ir asociacijos, sukuriamas vaizdinys to objekto, kuriam toji jutiminė savybė priklauso. Kai mūsų regėjimo lauke atsiduria gabalas rudos plokštumos, pavadiname jį rašomuoju stalu. Į suvoktą stalo vaizdą įeina ir jo užpakalinė dalis, kurios mes nematome, ir tiesūs kampai (nors juos matome netaisyklingus), jo dydis ir svoris (iš patirties žinome, kad stalas didelis ir sunkus).Informaciją apie aplinką gauname įvairiais būdais. Tai sąlygoja skirtingi pojūčiai. Pagal gaunamą informaciją pasaulį mes suvokiame skirtingais matavimais: formuojasi atskiros suvokimo erdvės. Pavyzdžiui, regimoji erdvė mus supa, jei neliečiame aplinkos daiktų ir negirdime garsų, atrodo, tarsi žiūrėtume nebylų filmą.: jei užsimerktume ir įsiklausytume, suvoktume pilną įvairių garsų girdimąją erdvę. Lytėjimo erdvė yra vienokia, o girdimoji ar regimoji – visai kitokia. Šios erdvės beveik neturi sąlyčio taškų. Tik iš patirties žinome, kad konkrečiam regėjimo objektui būdingos tam tikros savybės.Tik tada, kai interpretuojame gaunamą informaciją, tvarkome ją vadovaudamiesi savo patirtimi, galime sakyti, kad suvokiame vieną ar kitą objektą. ...

Literatūros šaltiniai 3
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 0 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas zmogus ir aplinka.doc (17.04 KB)

Kiti mokslo darbai

Bendravimas (12)
Bendravimas (12)
  • Analizės »
  • Psichologijos analizė

Teorinės medžiagos apie bendravimą analizė. Lentelė: Aspektai, kriterijai, į kuriuos reikia atsižvelgti. Argumentai...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
C.G. Jungas
C.G. Jungas "Psichologija ir religija"
  • Analizės »
  • Psichologijos analizė

Knygos skaitymo dienoraštis. Įžanga. Pasąmonės autonomiškumas. Dogmos ir natūralūs simboliai. Natūralaus simbolio...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
C.G. Jungas
C.G. Jungas "Siela ir mirtis"
  • Analizės »
  • Psichologijos analizė

C.G. Jungo kūrinio "Siela ir mirtis" analizė.

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Knygų lyginamoji analizė: Z. Froidas
Knygų lyginamoji analizė: Z. Froidas "Kasdieninio gyvenimo psichopatologija" ir G.W. Olportas "Tapsmas"
  • Analizės »
  • Psichologijos analizė

Z. Froido knygos "Kasdieninio gyvenimo psichopatologija" bei G.W. Olporto knygos "Tapsmas" analizė. ...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Moters įvaizdis televizijos reklamoje
Moters įvaizdis televizijos reklamoje
  • Analizės »
  • Psichologijos analizė

Reklama. Stereotipai. Moters įvaizdžiai reklamoje.

1 atsiliepimų
Parsisiųsti