Atliko: PT-0 gr. stud.
ĮVADAS
Vis labiau kaičiantis ekonomikos padėčiai pasaulyje ir nenumaldomai senkant naftos atsargoms automobilių kūrėjai pradeda daug daugiau dėmesio skirti alternatyvių jėgainių panaudojime automobilių pramonėje. Kol kas alternatyvus varikliai nėra plačiai taikomi serijinių automobilių gamybai, tačiau brangstant ir mažėjant naftos produktams kai kurios kompanijos jau dabar naudoja alternatyvius variklius kai kuriuose automobilių modeliuose. Alternatyvus varikliai ne tik ekonomiškiau naudoja kurą ar mažiau teršia aplinką tačiau gali naudoti alternatyvų kurą ar elektros energiją. Svarbiausios alternatyvios jėgainės yra: rotorinis variklis, dujų turbina, hibridinė pavara ir jėgainės naudojančios alternatyvius degalus.
1. ROTORINIS VARIKLIS
Vienas plačiausiai pritaikytų alternatyvių variklių buvo Venkelio rotorinis - stūmoklinis variklis. 1957 metais “NSU-Wenkel” konstravimo grupei pavyko pagaminti keturtaktį vidaus degimo variklį su besisukančiais stūmokliais.
1.1 Rotorinio variklio sandara
Rotorinis variklis, skirtingai negu variklis su slankiojančiais stūmokliais, neturi slankiojančių masių. Stūmoklis yra lygiašonio trikampio su išgaubtomis kraštinėmis pavidalo (1 pav. ir 1 lent.). Jis sukasi korpuse, kurio forma primena aštuonetą. Trijose stūmoklio šonuose padarytos išėmos degimo kameroms. Stūmoklis vidinę korpuso ertmę dalija į tris kameras. Iš šonų kameras riboja prie korpuso prisukti jo dangčiai. Tarpusavyje kameras sandarina plokštelių pavidalo sandarinimo elementai (1 pav.). Stūmoklis korpuse sukasi ant ekscentrinio (varomojo) veleno ir stūmoklio vidinio kabinimo krumpliaračio. Vidinio kabinimo krumpliaratis rieda išorinio kabinimo krumpliaračiu, nejudamai jtvirtintu korpuse. Stūmoklis ant ekscentrinio veleno sukasi adatiniuose guoliuose. Besisukančių masių disbalansas subalansuojamas atsvarais, uždėtais ant ekscentrinio veleno.
1.2 Rotorinio variklio veikimo principas
Rotorinio variklio darbo ciklas susideda iš keturių taktų (1 lent.). Stūmoklis valdo dujų mainus per įsiurbimo ir išmetimo angas. Darbo ciklai atskirose kamerose perstumti 120°. Stūmokliui pasisukus 90°, ekscentrinis velenas pasisuka 270°. Stūmoklio vidinio kabinimo ir korpuso išorinio kabinimo krumpliaračių perdavimo santykis i = 3:1. Variklio sūkių dažniu laikomas ekscentrinio veleno sūkių dažnis.
Vieną stūmoklio apsisukimą atitinka trys ekscentrinio veleno apsisukimai. Per vieną stūmoklio apsisukimą kiekvienoje kameroje įvyksta pilnas darbo ciklas. Per vieną stūmoklio apsisukimą įvyksta trys darbo ciklai.
1 lent....
Šį darbą sudaro 2403 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!