2005 m.
Virpesių slopinimas
Virpesių slopinimo funkcijos:
• greitai panaikina rato ašies virpesius, kuriuos sukelia kelias.
• neleidžia, kad automobilio kėbulo virpesiai didėtų ir ilgai truktų virpėjimas.
Amortizuojamų ir neamortizuojamų masių svyravimai (pakaba) turi neigiamos įtakos važiavimo komfortui ir saugumui.
Poveikis važiavimo komfortui:
• trumpi svyravimai (vibracija) neigiamai veikia žmogaus sveikata.
• Ilgai trunkantys automobilio kėbulo svyravimai važiuojant nelygiu keliu gali sukelti blogą savijautą.
Poveikis važiavimo saugumui:
• automobilio slydimas posūkyje stabdymo metu.
• ratų sukibimo su kelio paviršiumi (vairavimo saugumo) sumažėjimas.
a) vienvamzdis amortizatorius (dujų slėgis)
b) dvivamzdis amortizatorius (be slėgio)
c) dvivamzdis amortizatorius (mažas dujų slėgis)
1-apsauginiai vamzdžiai 7-dujų slėgio ertmė
2-apsauga nuo dulkių 8-išlyginamoji ertmė
3-stūmoklio kotas 9-apatinis vožtuvas
4-viršutinė darbo kamera 10-dujų slėgio ertmė (mažo slėgio)
5-stūmoklio vožtuvas 11-atskiriamasisi stūmoklis
6-apatinė darbinė kamera
1 pav. Amortizatoriaus konstrukcija
Atskirų masių svyravimai dėl vieno po kito atsirandančių kelio nelygumų gali taip sustiprėti, kad ratai važiuojant šokinėja, automobilio kėbulas pradeda vis labiau vibruoti. Kad to nebūtų, įmontuojami amortizatoriai.
Pagrindinis hidraulinio virpesių slopinimo principas
Amortizatoriai didžiąją energijos dalį paverčia šilumine energija.
Pagrindinė hidraulinio amortizatoriaus konstrukcija pavaizduota 1 pav. Stūmoklis su angomis ir vožtuvais (droseliavimo vietos) juda darbo sekcijoje, kuri pripildyta hidraulinių sistemų skysčio. Automobilio kėbulo svyruojančių masių judesiai perduodami per stūmoklio kotą į stūmoklį. Tuo pačiu metu juda ir darbo cilindras, kuris sujungtas su ašimis. Šie judesiai spaudžia hidraulinių sistemų skystį per stūmoklio arba apatinio vožtuvo droseliavimo vietas. Priklausomai nuo judesio krypties skiriamos trukimo ir spaudimo eigos.
Traukimo eigoje automobilio svyravimai amortizatorių ištraukia, spaudimo pakopoje amortizatorius sustumiamas.
Slopinimo jėga atsiranda dėl skysčio pasipriešinimo stūmoklio arba apatinio vožtuvo droseliavimo vietose. Atsirandanti skysčio molekulių trintis didžiąją dalį judesio energijos paverčia šilumos energija. Reikalingas papildomas įrenginys, kuris kompensuotų stūmoklio koto, kuris leidžiasi ir kyla, tūrį (2 pav.). Jis taip pat turi išlyginti hidraulinių sistemų skysčio tūrio pasikeitimus, atsirandančius dėl temperatūrų svyravimo.
Ši kompensacinė kamera amortizatorius skirsto į:
• vieno vamzdžio su suspausto oro kamera.
• Dviejų vamzdžių su pripildyta hidraulinių sistemų skysčio kompensacine kamera, kuri nuo darbo kameros atskirsta apatiniu vožtuvu.
2 pav. Stūmoklio...
Šį darbą sudaro 1007 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!