Daiktų fotografavimą galima išskirti į dvi dalis: natiurmortas ir konkretaus daikto nuotrauka. Esminis skirtumas tas, kad natiurmortas turi tam tikrų žanro niuansų: istoriją, simboliką jis yra vaizdinis pasakojimas, o daikto fotografavimas turi reklaminę funkciją.
Bendrąją prasme natiurmortas tai žanras vaizduojantis negyvus daiktus (pranc. nature morte, it. natura morta - negyvoji gamta). Šio žanro elementų buvo senovės romėnų tapyboje. Tačiau savarankišku žanru jis tapo 17 a. Ypač suklestėjo Olandijoje. Šio laikmečio dailininkai pasitelkdami, juos supančius ir kasdien matomus daiktus pasakojo apie laikinumą ir mirties neišvengiamybę.
Natiurmorte vaizduojami daiktai turi savo simboliką ir puikiai atspindi dailininko nuotaiką, charakterį, tuo pačiu pasakodami apie jo gyvenimą ir buitį. Todėl šiame žanre didelis dailininko bei žiūrovo dėmesys skiriamas struktūrai, detalėms, paviršiaus tekstūrai. Natiurmortai išsiskiria gausiu dekoru, asociacijų gausa bei natūros perdavimo tikslumu.
Fotografija perėmusi praktiškai visus tapybos žanrus, nepadarė išimties ir natiurmortui. Pirmąjį natiurmortą, neturėdamas jokių meninių siekių nufotografavo L. Dageras. Nuotraukoje vaizduojamas dirbtuvės kampas, sudarantis įspūdį, kad L. Dageras nesivargino kaip nors ypatingai išdėlioti daiktus kadre, nepagalvojo apie kompoziciją. Jam buvo svarbiau gauti atvaizdą, kuriame būtų galima aiškiai matyti visus fiksuojamus objektus.
Šiandien kai turime naujausias fotokameras bei apšvietimo techniką natiurmortas gali pasirodyti vienas lengviausių žanrų, kadangi rezultato neįtakoja jokie pašaliniai veiksniai. Fotografas gali reguliuoti apšvietimą, pasirinkti objektus, foną. Jo neriboja, nei laikas, nei nepalankios fotografavimo sąlygos. Tačiau pabandžius nufotografuoti pirmąjį natiurmortą pamatome, kad jis nėra toks įspūdingas kokio tikėjomės, jis neprilygsta tiems kurių sužavėti užsidegėme noriu išbandyti save šiame žanre. Taigi kyla klausimas, kodėl mūsų bandymas nufotografuoti gėlyte, baigėsi tuo, kad gavome gėlytės nuotrauką, o ne asociacijų ir alegorijų kupiną, harmoningą atvaizdą?
Fotografas neturi teptuko ir negali reikšti savo emocijų potėpio storiu ar forma, negali rinktis, akvarelė, guašas ar aliejiniai dažai, taigi viena pagrindinių raiškos priemonių lieka apšvietimas. Ta pati kompozicija nufotografuota naudojant grubų kryptingą apšvietimą arba švelnų išsklaidytą įgaus visai kita nuotaiką ir kels kitas emocijas.
Kiekvienas natiurmortas,...
Šį darbą sudaro 3301 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!