2009
Įvadas
Automobilio apšvietimo sistema susideda iš šviesos prietaisų, įtaisytų automobilio priekyje, gale ir šonuose. Šios sistemos paskirtis – padėti vairuotojui saugiai valdyti automobilį tamsiu paros metu, esant blogam orui, padidinti automobilio pastebimumą, veiksmus, padėtį, dydį, judėjimo ir numatyto judėjimo kryptį bei stabymą.
Šio savarankiško darbo tikslas – aprašyti ir išnagrinėti automobilio apšvietimo prietaisus jų mechanizmų konstrukciją, veikimo principą, sudedamąsias dalis ir jų sąveiką su kitais mechanizmais.
Uždaviniai:
• Išsiaiškinti pagrindines fotometrines sąvokas: žibintų veikimo diapazonas, vizualinis diapazonas, fiziologinis ir psichologinis akinimas, reflektoriaus židinio nuotolis, laisvos formos reflektorius...
• Palyginti ir įvertinti europietiškos apšvietimo sistemos žibintus;
• Išsiaiškinti Europietiškų žibintų žymėjimą;
• Išsiaiškinti ksenoninių, kaitrinių ir halogeninių lempų ypatumus.
Apšvietimo prietaisai
Apšvietimo prietaisai skiriami mašinos vidui arba aplinkai apšviesti. Pagrindiniai jų rodikliai yra šviesos stiprumas ir sklaida. Pagal šviesos stiprumą apšvietimo prietaisai skirstomi į žibintus ir pažibinčius. Žibintai skleidžia stiprią šviesą, todėl naudojami tolimam apšvietimui. Pažibinčių šviesa yra silpna ir jie tinka tik vietiniam apšvietimui. Kelio žibintai būna tolišviečiai, artišviečiai, dvišviečiai ir rūko. Tolišviečiais žibintais apšviečiamas kelias užmiestyje, kai nėra iš priekio važiuojančio transporto. Žibintai tada turi apšviesti tokį atstumą, kad, pamačius kliūtį, būtų galima spėti sustabdyti transporto priemonę.
Pagrindinės automobilių žibintų fotometrinės sąvokos
Žibintų veikimo dipazonas. Tai atstumas, kurį žibintas apšviečia nustatytu ryškumu – 1 lx ryškumo linija dešinėje kelio pusėje (jeigu transporto priemonės juda dešine kelio puse).
Geometrinis žibintų veikimo diapazonas. Tai atstumas nuo žibinto iki horizontalios šviesos-šešėlio linijos ant kelio paviršiaus. Kai geometrinis diapazonas 100 kartų didesnis už žibintų montavimo automobilyje aukštį (aukštis matuojamas nuo kelio paviršiaus iki reflektoriaus centro), tada artima šviesa būna 1% arba 10 cm dešimčiai metrų nuolydžiu nukreipta žemyn tam, kad neakintų priešais važiuojančių vairuotojų.
Vizualinis diapazonas. Tai dižiausias atstumas, kuriuo šviesos paskirstymo plote matomas objektas. Tiksliai matavimo vienetais šio parametro įvertinti neįmanoma, nes jis priklauso nuo daugybės faktorių: objekto formos, matmenų, gebėjimo atspindėti šviesą; kelio dangos tipo, žibintų konstrukcijos tipo ir jų švarumo; vairuotojo regėjimo ypatumų...
Šį darbą sudaro 4346 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!