Kaunas 2006 m.
Referato tikslas yra susipažindinti su automobiliuose vartojamų skysčių tribologinėmis savybėmis, chemine sudėtimi, poveikiu aplinkai ir sveikatai. Apžvelgti alternatyvas, kuriomis galima pakeisti ar yra pakeistos toksiškos į šių skysčių sudėtį įeinančios medžiagos.
Šią temą pasirinkau todėl, kad automobilių skaičius vienam asmeniui kasmet didėja, taip pat didėja ir gana pavojingų bei lakių medžiagų naudojimas ir žinoma išmetimas į aplinką. Atrodo, kad vieno žmogaus išpilta panaudota variklio alyva nieko nepakeis, bet jei sudėsime visus vairuotojus, tai žala tikrai bus pastebima, dar atsižvelgiant į tai, kad šis skaičius kasmet didėja, o priemonių imamasi tikrai per mažai.
1.Automobiliuose naudojami degalai.
1.1.Bendrosios žinios
Dėl skirtingo uždegimo būdo ir skirtingos degimo eigos benzino bei dyzelinių degalų savybės skiriasi. Benzininius variklius daugiausia turi lengvieji automobiliai ir nedideli sunkvezimiai bei mikroautobusai. Dyzelinius variklius turi beveik visi sunkieji automobilia - sunkvežimiai, autobusai, taip pat traktoriai, kitos žemės ūkio bei statybos darbų mašinos ir kai kurie lengvieji automobiliai.
Dujiniai degalai gali būti naudojami tiek benzininiuose, tiek ir dyzeliniuose varikliuose. Nors dujų šilumingumas yra didesnis už skystųjų degalų, tačiau joms sudegti reikia daugiau oro, todėl variklio galia yra keliolika procentų mažesnė.
Dabar automobiliniams degalams keliami labai griežti kokybės reikalavimai, susiję tiek su darbo kokybe, tiek ir su ekologine situacija. Naftos prmonei tai yra permainų laikotarpis, susijęs su esminiais gamybos procesų pakeitimas ir didelėmis investicijomis. Dabar rinkoje yra ir senųjų ir naujųjų degalų. Pakitimai greičiau vyksta vakaruose, tačiau šisi procesas nesustabdomai plečiasi ir į rytus.
1.2. Benzinas
1.2.1. Bendrosios žinios apie benziną
(it. benzina, lot. bonzoë ‘benzoinė derva’) - lengvoji naftos distiliacijos frakcija, susidedanti iš angliavandenių (alkanų, alkenų, arenų, naftenų). Lakus, nuodingas, lengvai užsidegantis bespalvis skystis, gaunamas tiesiogiai distiliuojant naftą. Skirstomas į neetiliuotą ir etiliuotą (nuodingesnis), apibūdinamas oktaniniu skaičiumi, frakcine sudėtimi, gebėjimu oksiduotis, rūgštingumu, sieros kiekiu, spalva. Naudojamas kaip transporto priemonių kuras (automobilinis žieminis bei vasarinis, taip pat aviacinis benzinas), tirpiklis, cheminiam valymui, aliejaus rafinavimui. Tai yra bespalvis, lakus, turintis...
Šį darbą sudaro 7790 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!