Saugų eismą keliais veikia daug komponentų, kuriuos būtų galima sutelkti į glaudžiai susijusią visumą, išryškinančią tris pagrindinius elementus: kelius, transporto priemones ir eismo dalyvius. Visas prevencinis darbas saugiam eismui užtikrinti turi būti orientuotas į šios sistemos funkcionavimo gerinimą. Kita vertus, labai svarbu, įvertinus gamtinius, ekonominius, socialinius bei kultūrinius šalies ypatumus, teisingai identifikuoti kiekvieno šių elementų reikšmę kelių eismo saugumui ir pagal tai atitinkamai orientuoti bendrą prevencinio darbo politiką.
Saugaus eismo sistemos sudedamąsias dalis galima veikti atitinkamai teisinėmis, administracinėmis, inžinerinėmis, švietėjiškomis priemonės ir mokslo tiriamaisiais darbais. Svarbiausias vaidmuo šioje srityje tenka vykdomajai valdžiai. Ji privalo formuoti ir tobulinti reikiamus įstatymus, kaupti materialinius išteklius, numatytom priemonėm įgyvendinti ir taikyti atitinkamas poveikio priemones visuomenei.
Saugaus eismo užtikrinimo prevencinis darbas Lietuvoje vykdomas tobulinant ir kuriant naujas teisės normas ir taisykles, įvairias vyriausybės patvirtintas programas, tradiciškai šį darbą pavedant atitinkamoms ministerijoms bei joms pavaldžioms institucijoms. Problema yra ta, kad nors šios institucijos kasmet išleidžia dešimtis naujų teisės normų bei aktų, organizuoja gana daug prevencinio darbo akcijų, konkursų, įvairiausių renginių, tačiau pagrindinio tikslo pasiekti nepavyksta: transportinio traumatizmo ir avaringumo statistikos kreivės nelinkusios kristi žemyn. Ieškant šio reiškinio priežasčių, dažniausiai išskiriamos eismo sistemos struktūros, savivaldybių kompetencijos, finansavimo, kelių kokybės, eismo saugumo propagandos stokos, eismo dalyvių kultūros ir drausmės, vairuotojų rengimo ir kvalifikacijos kėlimo problemos. Tačiau minėtas problemas tikslinčiau būtų įvardyti ne kaip avaringumą lemiančias priežastis, bet kaip valstybėje vykdomos saugaus eismo politikos pasekmes.
Šio darbo tikslas – ištirti prevencinį darbą, skirtą eismo nelaimių mažinimui.
Darbo tikslui pasiekti keliami šie uždaviniai:
• Išskirti pagrindines prevencinio darbo, skirto eismo saugumui užtikrinti, kryptis;
• Apibūdinti prevencinio darbo, skirto eismo saugumui užtikrinti, vykdymą Lietuvoje;
• Išsiaiškinti, ar prevencinis darbas efektyvus, teikiantis naudos.
I. EISMO NELAIMĖS LIETUVOJE
Lietuva, pagal daugelį rodiklių nuo kitų Europos Sąjungos narių atsiliekanti, pagal vieną užtikrintai pirmauja: pernai šalies keliuose žuvo daugiau kaip septyni šimtai žmonių. Milijonui mūsų šalies gyventojų tenka 223 žuvusieji keliuose, tai yra maždaug...
Šį darbą sudaro 2419 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!