Namų darbai

Elektros transformatoriai

9.6   (3 atsiliepimai)
Elektros transformatoriai 1 puslapis
Elektros transformatoriai 2 puslapis
Elektros transformatoriai 3 puslapis
Elektros transformatoriai 4 puslapis
Elektros transformatoriai 5 puslapis
Elektros transformatoriai 6 puslapis
Elektros transformatoriai 7 puslapis
Elektros transformatoriai 8 puslapis
Elektros transformatoriai 9 puslapis
Elektros transformatoriai 10 puslapis
Elektros transformatoriai 11 puslapis
Elektros transformatoriai 12 puslapis
Elektros transformatoriai 13 puslapis
Elektros transformatoriai 14 puslapis
Elektros transformatoriai 15 puslapis
Elektros transformatoriai 16 puslapis
Elektros transformatoriai 17 puslapis
Elektros transformatoriai 18 puslapis
Elektros transformatoriai 19 puslapis
Elektros transformatoriai 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Elektros transformatoriai Praktine užduotis 1 Paaiškinkite, kas tai yra: • energėtinė sistema • jėgos, specialusis transformatorius • žeminimo, aukštinimo transformatorius • redukuotasis transformatorius • autotransformatorius. Atsakymas: Energetinė sistema: Praktiškai energetinėse sistemos yra įtampos aukštinimo ir žeminimo transformatorių. Pav. Elektrėnų šiluminėje elektrinėje pagaminama 20 kV įtampos elektros energija patenka į įtampos aukštinimo transformatorius. Jais paaukštinta iki 330 kV įtampos elektros energija perduodama trilaidėmis oro linijomis į įvairius respublikos rajonus, kur kiti tr-riai įtampą pažemina iki 110 ar 35 kV. Šios įtampos elektros energija perduodama i pramoninio rajono ar miesto teritorija. Kad butų tinkama imtuvams, įtampa pažeminama iš pradžių iki 10 kV (didelėse gamyklose būna tokios įtampos variklių), o po to dar kartą-iki 0,4 kV, kuriai skirta didžiausia dalis pramoninių ir žemės ūkio imtuvų, taip pat visi buitiniai, medicininiai ir kiti mažesnės galios imtuvai. Kaip matome, net perduodant elektros energiją paliginti netolimu atstumu(mūsų respublikoje), tenka panaudoti 4-5 įtampos transformavimo pakopas. Šiuolaikinėse didžiosiose energetinėse sistemose tokių pakopų gali būti daugiau, todėl pilnutinė visų transformatorių galia esti 7-8 kartus didesnė nei generatorių elektrinėse. Todėl nors transformatoriuose prarandama dalis elektros energijos, juos būtina naudoti ir techniniu, ir ekonominiu požiūriu. Pramonėje ar ivairiose technikos srityse jėgos transformatoriai dažniausia reikalingi tais atvejais, kai imtuvo vardinė galia skiriasi nuo tinklo įtampos. Specialieji tr-riai – tai įvairūs specifiniams imtuvams maitint sukurti tr-riai (pav. Lygintuvų, elektrinio suvirinimo tr-riai), matavimo tr-riai, fazių skaičiaus dauginimo impulsiniai tr-riai, perduodantys elektros energija impulsais. 0,4 kV- tai yra linijinė trifazio tr-riaus vardinė įtampa, kuri šiek tiek didesnė, negu reikalingas imtuvams. Praktiškai, įvertindami įtampos kritimą tinkluose, galime laikyti, kad trifazio tinklo Ue=380 V, o Uf =220 V. Kada prie tr-riaus antrinės apvijos yra prijungiamas imtuvas Z, kuriuo teka srovė I2, antrinėje tr-riaus apvijoje atsiranda MVJ (N2 I2), kuri yra tokios krypties, kad jos sukurtas magnetinis srautas priešintusi pirminės NVJ (N1 I1) kuriamo magnetinio srauto kitimui (Lenco principas).Suminį apkrauto tr-riaus magnetinį srautą Ф kurio abi magnetovaros jėgos kartu.Paprastumo dėliai, nagrinėdami magnetovaros jėgas, tr-rių laikysime idealiuoju: nepaisome apvijų aktyviųjų varžų ir sklaidos srautų. Realiojo tr-riaus schemoje vaizduojamos nuosekliai sujungtos aktiviosios ir induktyviosios varžos. Skaidos srautai, net vardine apkrova apkrauto tr-riaus sudaro apie 5% viso suminio magnetinio srauto. Redukuotasis transformatorius: Praktiniams skaičiavimams transformatoriaus schemos yra nepatogios tuo, kad tarp pirminės ir antrinės jo apvijos yra tik magnetinis ryšys, šį ryšį galima pakiesti elektriniu.Tiriamojo transformatoriaus antrinė apvija pakeičiama redukuotąja, kuri egzistuoja tik teoriškai. Redukuotasis transformatorius yra toks, kurio antrinė apvija pakeista, laikant, kad N1 =N2 , bet kurio galia ir nuostoliai yra tokie pat kaip tiriamojo. Red.tr-riaus EVJ ir įtampa: E2=E1=KE2 ;U'2 =KU2 (9.19) ir redukuota antrinė srovė: I'2=I2/K (9.20) Antrinėms apvijoms turi tikti šios lygtys: R2I22=R'2 I'22; Xd2I22X'd2I'22; Z2I22=Z'2I'22 Atsižvelgia į (9.20) lygybę, gauname: R'2=K2R2; X'd2=K2Xd2; Z'2=K2Z2 (9.21) Redukuodami tr-rių, pakeitime imtuvo, prijungto prie antrinės apvijos, srovę ir įtampą. Dėt to tenka redukuoti jo pilnutinę varžą: Z'=U'2/I'2=KU2/(I2/K)=K2U2/I2=K2Z (9.22) Imtuvo aktyvioji ir reaktyvioji galia neturi pakisti: RI22=R'I'22; XI22=X'I'22 iš čia: R'=K2R; X'=K2X (9.23) Autotransformatorius: Tai toks tr-rius, kurio pirminė ir antrinė apvijos yra elektriškai sujungtos ir turi bendru vijų. Kai autotr-rius žeminimo- jo antrinė apvija yra dalis pirminės apvijos aukštinimo – pirminė yra dalis antrinės. Autotransformatoriuje energija iš pirminės apvijos į antrinę perduodama ne tiktai magnetiniu luaku, bet ir apvijų elektriniu ryšiu. Paliginus autotr-rių (pav. Žeminimo) su tos pačios galios ir transformacijos koeficiento vienfaziu transformatoriumi-abiejų apvijos turi vijų skaičių N1 ir N2, jomis teka srovės I1 ir I2, šios srovės yra beveik tos pačios fazės, pirminė srovė magnetolaidį įmagnetina, o antrinė-išmagnetina. Dalis autotr-riaus vijų yra bendra ir pirminei, ir antrinei apvijai, žinome, kad U1I1=U2I2. Kai autotr-rius žeminimo I2>I1.Bendrosios dalies srovė I yra lygi šių srovių skirtumui I=I2-I1=KI1-I1=(K-1)I1=(1-1/K)I2 (9.39) Matyti, kad antrinė autotr-riaus apvija teka srovė I1, kuri tuo mažesnė už vienfazio tr-riaus antrinę srovę I2, kuo tr-jos kof. K artimesnis vienetui. Tai reiškia: kad autotr-riaus antrinei apvijai reikia mažesnio skespjūvio apvijinio laido. Pirminė autotr-riaus srovė teka ta jo dalimi, kurios vijų skaičius N1-N2,matyti kad autotr-riaus pirminei apvijai reikia mažiau vijų, taigi ir mažiau apvijinio laido. Kadangi mažesnis apvijų tūris, galima sumažinti magnetolaidžio matmenis ir dar sutaupyti plieno. Autotr-iaus apvijose gaunami mažesni nuostoliai, todėl jo n.k yra didesnis. Bendru atvėju tr-riaus ir autotr-riaus masė proporcinga jų pilnutinei elektro magnetinei galiai, t.y. galiai energijos, perduodamos magnetiniu ryšiu: G~Sem0,75 . Tr-rius visa energija perduoda tik magnetiniu ryšiu:Sem=St=U2I2. Autotr-rius – tik dalį (9.18 pav.) Pav.,Žeminimo: Sem=Sat=U2(I2-I1)=(1-1/K)St (9.40) Tarkime, kad autotr-rius įtampą pakeičia du kartus : K=2. Apskaičiavę iš (9.40) gausime, kad Sat=0,5St; (Gat/Gt)~(Sat/St)0,75=0,50,75=0,59 , t.y. tokio autotr-riaus masė ~ 40% mažesnė nei tr-riaus. Ekonomiškesniais laikomi autotr-riai, kurių 2>K>1.Kai K>3, geriau naudoti tr-rius. Autotr-rius turi trukumą: didesnės jų trumpojo jungimo srovės; ne visada pageidautinas elektrinis ryšys tarp pirminės ir antrinės apvijos. Trifaziai autotr-riai (9.19 pav.) naudojami energėtinėse sistemose ir pramonėje. Pav. Lietuvos energ. Sistemoje yra galingi (125-200 MVA) autotr-riai, kurie 330 kV įtampą pažemina iki 110 kV. Jų masė ir tūris apie 25% mažesnė nei analogiškų tr-rių. Vienfaziai mažos galios autotr-riai labai plačiai naudojami elektronikoje, radio, automatikos, ryšio įrenginiuose. Laboratorijoje naudojami reguliuojamos įtampos autotr-riai, kurių antrinės apvijos vijų skaičius gali būti keičiamas nuo nulio iki įtampos, šiek tiek didesnės už U1. Pav.,kai U1=220V, U2=0-250V . Laboratorinio autotr-riaus apvija turi būti suvyniota visa iš vienodo skerspjūvio laido. Dirbant su autotr-riumi, reikia nepamiršti, kad pirminė ir antrinė apvijos turi elektrinį ryšį, ta reiškia, kad esant netgi nedideliai antrinei įtampai, prie antrinės grandinės prisiliesti gali būti pavojinga. (9.21 pav.) 2 Nubraižykite vienfazio transformatoriaus sandarą. Aiškindami veikimo principą, sužymėkite sutartines elektrinių dydžių ir magnetinio srauto kryptis. Kaip perduodama energija iš pirminės į antrinę apviją? Atsakymas: Vienfazis tr-rius-tai uždaras magnetolaidis, ant kurio užmautos dvi apvijos, jos elektriškai nesusietos.Jas veria bendras magnetinis srautas Ф, todėl jų ryšys yra magnetinis. Tr-riaus apvija, kuriai tiekama elektros energija, yra vadinama pirmine. Apvija, kuri tiekia pakeistą elektros energiją imtuvui, yra vadinama antrine. Visus tr-riaus įėjimo (pirminius)dydžius žymėsime indeksu „1“, o išėjimo (antrinius)-indeksu „2“. Viekimo principas pagrįstas jo apvijų abipusės indukcijos reiškiniu. Prijungus tr-riaus pirminę apviją(jos vijų skaičius N1) prie kintamosios įtampos U1(t) , apvija teka kintamoji srovė i1(t). Atsiradusi pirminė MVJ N1 i1 sukuria magnetolaidyje kintamąjį magnetinį srautą Ф(t). Jis veria abi tr-riaus apvijas ir indukuoja jose EVJ e1(t) ir e2(t).[Loginė seka paaiškinta b paveiksle] Jei antrinė grandinė atvira, tr-rius veikia tuščios eigos režimu, sujungus jungiklį Q, tr-rius apkraunamas, jo antrinė apvija ir imtuvu teka srovė. Tr-riaus elektrinių dydžių ir magnetinio srauto sutartinės teigiamos ktyptys parodytos paveiksle. Pirminė apvija yra imtuvas, todėl teigiama i1 srovės kryptis yra pažymėta priklausomai nuo laisvai pasirinktos U1 krypties. Saviindukcijos EVJ e1 teigiama kriptimi laikysime tokią, kuri yra priešinga negu srovė i1. Magnetinio srauto Ф kriptis pažymėta, taikant jam ir pirmine apvija tekančiai srovei i1 dešiniojo sraigto taisyklę. EVJ e2 kriptis tokia pat kaip e1, nes abi apvijos suvyniotos ta pačia ktiptimi (apvijų pradžios pažymėtos taškais) ir jas veria tas pats magnetinis srautas Ф. Antrinė apvija yra šaltinis, kurio EVJ yra e2, dėl to antrine grandine teka srovė i2, kurios kryptis yra tokia pat kaip e2. Imtuvas jungiamas prie tr-riaus antrinės įtampos U2, kurios sutartinė teigiama kriptis pažymėta pagal i2 kryptį imtuve (iš sutartinio „pliuso“ į sutartinį „minusą“). Pritaike dešiniojo sraigto taisyklę tr-riaus antrinei apvijai matome, kad antrinė srovė kuria magnetinį srautą, kurio kriptis yra priešinga pirminės srovės kuriamo magnetinio srauto krypčiai. Vadinasi pirminė apvija tr-riaus magnetolaidį įmagnetina, o antrinė-išmagnetina. 3 Užrašykite tr-riaus magnetinį srautą ir pirmine, bei antrine EVJ: a-sinusinėmis funkcijomis b-kompleksiniais dydžiais Kaip apskaičiuoti EVJ elektrines vertes? Atsakymas: Nors tr-riaus magnetinė grandinė yra netiesinė, o magnetolaidyje esti energijos nuostolių, jėgos tr-riaus srovių kreivių formos labai nedaug skiriasi nuo sinusinių. Dėl to, nagrinėdami tr-riuose vykstančius elektro magnetinius reiškinius, elektrinius dydžius bei magnetinį srautą galime užrašyti kompleksiniais dydžiais. Pirminę ir antrinę elektrovaros jėgas galima užrašyti; e1=N1dф/фt ir e2=N2dф/dt Liakydami, kad magnetinis srautas sinusinis-ф=фmsinwt, ir atlike veiksmus gausime: e1=E1m sin(ωt + π/2) e2=E2m sin(ωt + π/2) Jas galime užrašyti kompleksiniais dydžiais: E1=E1ejп/2 ; E2=E2ejп/2 Efektinės vertės: E1=4,44fN1фm; E2=4,44fN2фm Tr-riaus transformacijos koeficentas yra jo didiasniosios EVJ santykis su mažiasniąją. Pav. Žeminančiojo E1>E2 ir K=E1/E2=N1/N2. 4 Parašykite tr-riaus magnetovaros jėgų lygtį, paaiškinkite jos fizinę prasmę ir pavaizduokite ją grafiškai. Kodėl galima laikyti, kad magnetinis srautas pastovus Atsakymas: Prie antrinės tr-riaus apvijos yra prijungiamas imtuvas Z, kuriuo teka srovė I2 (9.5pav.). Antrinėje tr-riaus apvijoje atsiranda MVJ N2 I2, kuri yra tokios kripties, kad jos sukurtas magnetinis srautas priešintusi pirminės MVJ N1 I1 kuriamo magnetinio srauto kitimui (Lenco principas). Suminį apkrauto tr-riaus magnetinį srautą Фkurio abi magnetovaros jegos kartu. Paprastumo dėliai tr-rius laikomas idealiuoju, nepaisome apvijų aktyviujų varžų ir sklaidos srautų. Galime užrašyti Omo dėsnį apkrauto tr-riaus magnetinei grandinei: Ф=(N1I1-N2I2)/Rm. (9.5) čia Rm – tr-riaus magnetolaidžio magnetinė varža. Tokios magnetinės grandinės magnetinio srauto amplitudė Фm yra proporcinga tinklo įtampos amplitudei Um (tinklo dažnisf ir apvijų vijų skaičius N1 ir N2 nekeičiami). Transformatoriai visada jungiami prie įtampos U1m=const,todėl jų Фm=const ir nuo apkrovos nepriklauso. Todėl apkrauto ir neapkrauto tr-riaus magnetinis srautas toks pats, magnetinė varža, kuri priklauso nuo tr-riaus geometrinių parametrų ir įmagnetinimo esant pastoviam magnetiniam srautui, taip pat yra pastovi. Todėl: Omo dėsnį neapkrauto tr-riaus magnetinei grandinei galima užrašyti taip: Ф=N1I0/Rm (9.6) čia: I0-pirminė t. eigos srovė. Sulyginame (9.5) ir (9.6)lygčių dešiniasias puses; N1I1- N2I2= N1I0 (9.7)-tr-riaus magnetovaros jėgų lygtis. Pirminė MVJ tr-rių įmagnetina, o antrinė išmagnetina. Labiau apkrovus tr-rių stiprėja I2, kuri tr-rių išmagnetina. Kai U1=const, suminė MVJ išlieka tokia pat, nes didėja pirminė tr-riaus I1, tuo būdu apkrautas tr-rius yra susireguliuojanti sistema. Kuo labiau apkrauname tr-rių, tuo juo tekės stipresnė pirminė srovė ir tuo jo pilnutinė galia S=U2I2~U1I1 bus didesnė. Vektorinė diagrama (9.5 pav. C) braižoma pasirinkus magnetinio srauto Ф vektorių pagrindiniu. Braižoma I0, E1 ir E2 vektoriai. Antrinės srovės I2 fazė priklauso nuo apkrovos pobūdžio.Tarkime, kad apkrova yra dažniau praktikoje- aktyvaus-induktyvaus pobūdžio ir srovė I2 atsilieka faze ψ2 nuo EVJ E2. Apkrauto tr-riaus pirminės grandinės srovė I1 išreiškiama iš (9.7) lygybės, padalijus abi puses iš N1 I1 =I0+(N2/N1)I2=I0 +I2/K (9.8) čia K- transformacijos koeficentas I1 vektorius sudaromas grafiškai atlikus (9.8) lygties veiksmus. Kai tr-rius labiau apkraunamas, antrinė I2 stiprėja ir iš vektorinės diagramos matyti, kad stiprėja ir pirminė tr-riaus srovė I2. Praktiškai galingų tr-rių tuščiosios eigos srovė yra nedidelė, todėl dažniausia jos galima nepaisyti. Tuo Būdu iš (9.7) lygties galime parašyti:N1I1-N2I2~0 ir iš čia; I1/I2≈N2/N1=1/K (9.9) 5 Parašykite tr-riaus pirminei ir antrinei grandinei lygtis pagal II Kirchofo dėsnį.Paaiškinkite jų fizinę prasmę. Atsakymas: Realiojo tr-riaus atstojamoje schemoje (9.6 pav. a) pavaizduoti nuosekliai sujungti aktyvieji ir induktyvieji elementai, kurių varžos yra R1, Xd1, R2, Xd2. Pagal II Kirchofo dėsnį tr-riaus pirminę ir antrinę įtampą galime užrašyti: (1) U1=E1+R1I1+jXd1I1 (2) U2=E2-R2I2-jXd2I2 Tai yra tr-riaus įtampų lygtys. Fizine prasme jos yra kiek skirtingos. Pirminė tr-riaus apvija veikia kaip imtuvas, turintis priešingą srovei EVJ. Šios EVJ ir įtampų kritimų dėl pirminės apvijos vidinių varžų suma yra lygi tinklo įtampai. Antrinė apvija veikia kaip šaltinis, todėl jos įtampa yra lygi antrinės EVJ ir įtampų kritimų dėl antrinės apvijos vidinių varžų skirtumui. 6 Nubraižykite realaus tr-riaus vektorinę diagramą. Ar didelis fazių skirtumas tarp pirminės ir antrinės įtampos? Kodėl jis atsiranda? Atsakymas: Apkrauto realaus tr-riaus vektorinė diagramą sudarysime braižydami jo srovių vektorinę diagramą ir grafiškai vaizduodami (9.10) kompleksines lygtis. Laikysime, kad tr-rius apktautas akt-ind. pobūdžio imtuvu: Z=Zejφ(φ=φ2>0) Įtampos ktimas R1I1 dėl aktyviosios pirminės apvijos varžos braižomas lygiagrečiai, o įtampos kritimas jXd1I1 dėl sklaidos induktyviosios varžos-statmenai (pralenkia faze п/2 srovę ) srovės I1 vektoriui. Antrinės įtampos vektorius gaunamas, atimant iš E2 du vektorius: R2I2 (lygiagretus srovei) ir jXd2I2 (statmenas srovei) Realiame tr-riuje dėl pirminės ir antrinės apvijos aktyviųjų varžų R1 ir R2 atsiranda įtampų kritimai tr-riaus apvijose R1I1 ir R2I2. dėl apie apvijas susidariusių magnetinių sklaidos srautų Фd1 ir Фd2 abejose apvijose indukuojamos EVJ, kurias galime pakeisti įtampų kritimais apvijose dėl sklaidos ind. Varžų: jXd1I1 ir jXd2I2 Praktiškai net vardine apkrova apkrauto tr-riaus magnet. Sklaidos srautai sudaro apie 5% viso suminio magnetinio srauto.Įtampų kritimai dėl apvijų aktyvių varžų taip pat yra nedideli. 7 Kaip atliekami tr-riaus tuščios eigos ir trumpojo jungimo bandymai? Kokie parametrai nustatomi jų metu? Atsakymas: Paprastai greta svarbiausių vardinių tr-riaus parametrų-galios, pirminių ir antrinių įtampų bei srovių-jo pase įrašomi laboratorijoje atliktų tuščiosios eigos ir trumpojo jungimo bandymų rezultatai. Iš jų galima spręsti: Kokie yra tr-riaus magnetiniai ir elektriniai nuostoliai, kaip kinta jo antrinė įtampa daugiau ar mažiau apkrovus, kokios yra jo apvijų varžos ir kiti eksplotacijos parametrai. Tuščios eigos bandymas (9.7 pav.) atliekamas, prijungus tr-riaus pirminę apviją prie vardinės įtampos U1N, o antrinės apvijos grandinę paliekant atvirą. Tuščiosios eigos metu U1=U1N, I0 yra silpna, lyginant su I1N verte, I2=0, U20=E2 Tr-riaus santykinė tuščiosios eigos srovė paprastai išreiškiama procentais pirminės vardinės srovės atžvilgiu: I0*=(I0/I1N)*100 (9.11) Kadangi tr-riaus magnetinis srautas yra proporcingas jo pirminei įtampai (Ф~U1), tai tuščios eigos metu jis yra vardinis. Svarbi išvada: Tuščios eigos srovė tiesiog proporcinga tr-riaus magnetolaidžio magnetinei varžai, kuo geresnės magnetinės magnetolaidžio savybės ir kuo mažesni oro tarpai jo lakštų sandūrose, tuo silpnesnė tr-riaus tuščios eigos srovė (oro tarpai blogina magnetinės grandinės savybes, bet technologiškai jie dažniausiai neišvengiami). Paprastai I0*≤2,5 % , kai tr-riaus galia didesnė 100 kVA. Mažesnės galios jėgos tr-rių I0*≈(5-11) %. Antrasis svarbus parametras – tuščios eigos aktyvioji galia P0. Kadangi antrinė atjungta, tr-rius neperduoda energijos imtuvui:S2=0, P2=0, todėl P0 yra jo nuostolių galia. Žinome kad tr-riaus magnetinių ir elektrinių nuostolių galia Pd =Pdm+Pde (9.12) Kadangi tuščiosios eigos metu U1=U1N, magnetinis srautas bei indukcija yra vardiniai, ir magnetinių nuostolių galia taip pat vardinė. Elektrinių (apvijų) nuostolių galia (taikant Džaulio – Lenco dėsnį) : Pde=R1I12+R2I22 (9.13) Tuščios eigos metu jų galima nepaisyti, nes I0«I1N, o I2=0. Todėl tr-riaus aktyvioji galia, kurią tuščiosios eigos bandymo metu rodo vatmetras, yra beveik lygi tr-riaus magnetinių nuostolių vardinei galiai: P0≈PdmN. Iš tuščiosios eigos bandybo rezultatų galima apskaičiuoti tr-riaus tuščiosios eigos atstojamasias varžas: Z0=U1N/I0; R0=P0/I02; X0= (9.14) Didelės galios (daugiau nei 100 kVA) tr-riaus X0>>R0,todėl X0≈Z0 Tuščios eigos metu išmatavus tr-riaus įtampas, galima nustatyti transformacijos koeficientą: K=E1/E2 ≈ U1/U20 (9.15) Nes tuomet galima nepaisyti įtampos kritimų apvijose (I0 – maža, I2=0) ir laikyti, kad įtampos yra lygios EVJ: U1≈E1; U20=E2. Trumpojo jungimo bandymas. Jis atliekamas sujungiant antrinę tr-riaus apviją trumpai (arba prie jos prijungus mažos varžos ampermetrą) Pirminė apvija prijungiama prie tokios sumažintos įtampos, kad apvijomis tekėtų vardinės srovės. Trumpojo jungimo bandymo metu: U1=UK ir yra nedidelė, lyginant su vardine U1N; I1=I1N; I2=I2N; U2=0. Santykinė trumpojo jungimo įtampa paprastai išreiškiama procentais UK*=(UK/U1N)*100 (9.16) Paprastai UK*=(3-10) %. JiJi apibūdina tr-riaus apvijų varžas ir sklaidos srautus. Kuo didesnės apvijų aktyviosios ir sklaidos induktyviosios varžos (Pastarosios proporcingos sklaidos srautams), tuo didesnė tr-riaus santykinė trumpojo jungimo įtampa. Galingų tr-rių (SN>6300 kVA) UK*=(5-10) % žemos įtampos ir mažesnės galios tr-rių UK*=(3-10) %. Trumpojo jungimo metu S2=0, P2=0, todėl galia PK yra tr-rių nuostolių galia. Pirminė įtampa maža, nedidelis ir magnetinis srautas, nes Ф~U1. Kadangi magnetiniai nuostoliai Pdm~Ф2, tai trumpojo jungimo bandymo metu jų galime nepaisyti. Kai apvijų srovės yra vardinės, elektrinių nuostolių galia yra vardinė, dėl to galime laikyti, kad vatmetras trumpojo jungimo bandymo metu rodo vardinę tr-riaus elektrinių nuostolių galią: PK≈PdeN. Iš trumpojo jungimo bandymo duomenų apskaičiuojamos tr-riaus atstojamosios varžos, kurios vadinamos trumpojo jungimo varžomis: ZK=UK/I1N; RK=PK/I1N2 ; XK=ZK2 –RK2 (9.17) taip pat trumpojo jugimo fazių skirtumas tarp pirminės įtampos ir srovės: φK=arccos(PK/(UKI1N)) (9.18) Didelės galios tr-rių XK>RK pav: kai SN=6300 kVA, tai cos φK≈0,05. Mažos galios – XK

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 5441 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
27 psl., (5441 ž.)
Darbo duomenys
  • Elektronikos namų darbas
  • 27 psl., (5441 ž.)
  • Word failas 2 MB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt