Vidurio Vakarų ir Rytų Europos krovinių transportavimo kelių transportu Lietuva užima vieną iš pirmaujančių vietų. Mūsų vežėjų vežamų krovinių apimtys pustrečio karto viršija Latvijos ir Estijos autotransporto pervežimus. Per metus Lietuvos vežėjai į valstybės biudžetą įvairiais mokesčiais sumoka beveik pusę milijardo litų. Transportas sudaro 8 proc. šalies BVP.
Pavojingų krovinių parengimas transportuoti, dokumentų tvarkymas, krovimas, transportavimas, -tai ne vienos šalies veiklos sritis, todėl be atskirų šalies įstatymų rengiančių ir leidžiančių institucijų, šia veikla užsiima ir tarptautinės institucijos. Atsižvelgiant į įvairių transporto rūšių specifiką, jos siekia nustatyti kuo bendresnes pavojingų produktų tarptautinio vežimo taisykles.
1. Pavojingų krovinių samprata
Pavojingieji kroviniai – tai medžiagos ar gaminiai, kurie dėl savo cheminių ar fizinių savybių gali kelti pavojų žmonių sveikatai, aplinkai ar turtui, ir yra įtraukti į Jungtinių Tautų Organizacijos ekspertų komiteto sudarytą ir Europos Ekonominės Komisijos patvirtintą sąrašą bei išvardinti Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse, reglamentuojančiose pavojingų krovinių vežimą.
Pavojingų krovinių vežimo sąvoką aprėpia:
• pavojingų krovinių parengimą išsiųsti;
• priėmimą iš siuntėjo;
• pavojingo krovinio vežimą;
• pateikimą gavėjui;
• saugų krovinio pakrovimą, iškrovimą, perkrovimą ir laikinąjį sandėliavimą.
1950 metais Jungtinės Tautos įkūrė Saugaus pavojingų krovinių vežimo ekspertų komitetą. Šis komitetas parengė bendrąsias pavojingų krovinių vežimo rekomendacijas nepaisant to, kokia transporto rūšimi jie vežami. Šios rekomendacijos (populiariai vadinamos „oranžine“ knyga) neturi teisės akto statuso, tačiau remiantis jomis yra parengtos pagrindinės pavojingų krovinių vežimą reglamentuojančios taisyklės.
2. Pavojingų krovinių vežimo dalyviai, jų atsakomybė
2.1. Pagrindiniai pavojingų krovinių vežimo dalyviai
Siuntėjas – tai įmonė, kuri siunčia pavojingą krovinį savo arba trečiosios šalies vardu.
Pagal ADR (Europos sutartis dėl pavojingų krovinių vežimo tarptautinių vežimų keliais) siuntėjas atsakingas už:
• teisingą medžiagos identifikavimą ir klasifikavimą;
• tinkamą krovinio parengimą išsiųsti (vežimo ribojimus, vežimo būdo, taros pasirinkimą, pakavimą, žymėjimą, ženklinimą);
• reikalingos informacijos, duomenų ir dokumentų pateikimą vežėjui;
• jei siuntėjas naudojasi kitų vežimo dalyvių paslaugomis, jis privalo užtikrinti, kad krovinys atitiktų ADR reikalavimus.
Siuntėjas neturi krauti transporto priemonės, jei paaiškėja, kad vairuotojas, transporto priemonė ar jos...
Šį darbą sudaro 2628 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!