1 KLAUSIMAS Filosofijos apibrėžimas, struktūra ir funkcijos. Filosofijos ryšys su mokslu, menu, religija.
• Ryšys su menu. Menu išreiškiamas žmogaus dvasinis turinys, meno tikslas – jis pats. Menas susijęs su religija per šventųjų tapymą bažnyčiose, himnus dievams. Iš pradžių Platonas smerkė meną, sakė, jog tai tėra tikrovės pamėgdžiojimas. Vėliau pripažįsta, kad juslinio pasaulio grožis yra ne iliuzija, o absoliučios transcendencijos fenomenas.
• Ryšys su mokslu. Nėra aiškių ribų tarp mokslo ir filosofijos. Filosofija specialiesiems mokslams naudinga tuo, kad leidžia apmąstyti mokslinio pažinimo būdus, prielaidas ir rezultatus. Tačiau mokslininkas niekada nekelia klausimo, jei į jį negalima pateikti atsakymo empirinės patirties būdu. Filosofas kaip tik kelia tokius klausimus. Filosofiją ir mokslą artina tai, kad jie susiję ne su vaizdiniais ir emocijomis, bet su idėjomis. Būdingas sąvokinis mąstymas, kurios reiškia tam tikras idėjas.
2 KLAUSIMAS. Būties problema. Būties ir būtybės dialektika. Gamtinė, socialinė ir dvasinė būties formos.
o Talis - vanduo;
o Anaksimenas - oras;
o Herakleitas - ugnis
Klausimą, kas yra būtis, pirmasis iškėlė Parmenidas. Atsakymas: būtis yra tai, kas neatsiranda ir neišnyksta. Būtis yra amžina, nekintanti, nejudri ir nedaloma. Būtis neturi kintančio juslinio pasaulio savybių. Būtis yra mastymas. Pitagorininkai sakė, kad pasaulio pradas yra skaičius.
Klasikinė antikos filosofija:
Platonas: egzistuoja paskiri, individualūs pasaulio daiktai, kurie atsiranda ir išnyksta, o prote egzistuoja daiktų idėjos, amžinos ir nekintančios. Idėjos nuo daiktų nepriklausomos, tobulos. Dualizmas: daiktų ir idėjų pasauliai.
Aristotelis: egzistuoja tik individualūs daiktai; jiems nereikia egzistavimo pagrindo. Tai kas egzistuoja savaime - substancija. Tad individualūs daiktai - substancijos. Substancija - pirmoji būtis, daikto esmė - antroji būtis.
Viduramžių filosofija: Teocentrizmas
Patristika:
Aurelijus Augustinas: dievas - tikroji ir aukščiausioji būtis, jo būtis savaiminė ir amžina. Pasaulis sukurtas gera dievo valia iš absoliučios nebūties. Pasaulis - dievo dalelė. Dualizmas - dieviškas pasaulis ir dievo sukurtų daiktų pasaulis.
Scholastika:
Tomas Akvinietis: būtis - substancijų, t. y. individualių daiktų aibė. Daiktai - įgijusi formą materija. Materija - daikto potencija, kurią tikrove paverčia...
Šį darbą sudaro 11013 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!